January 7, 200916 yr Er jo bare så nydelig og genialt at man kan få tårer av mindre. http://www.wired.com/cars/futuretransport/magazine/17-01/mf_icon_air
January 7, 200916 yr Tom, den der så veldig bra ut. Men stiv pris til å være light sport aircraft. $135 000 er stivt.
January 7, 200916 yr Author Tatt i betraktning at det er både plassbesparende tiltak, parashute system, water landing/takeoff enablet pluss man får gratis sports pilot licence inkludert så er det ikke alt for ille, men ja kanskje en litt stiv pris likvel i forhold til mange andre typer. Det positive er at man kan ha den på en henger og så tar den av på 45knots så man kan jo ta av på mange rare plasser da he he.
January 8, 200916 yr Det positive er at man kan ha den på en henger og så tar den av på 45knots så man kan jo ta av på mange rare plasser da he he. Da er det viktig å holde 80grensa
January 8, 200916 yr Author ha ha.. ser den magnus... Takeoff and landing 45knots Kan ha på henger for transport eller lagring.
January 8, 200916 yr Ja jeg ser poenget ditt Tom. Dette flyet er veldig atraktiv. Og fallskjerm er ikke mange flyene som har. Det gir ekstra trygghet dersom noe skulle skje. Men jeg tror også mye av prisen er selve design. Se bare hvorden den ser innvendig ut. Skkurat som en luksus sportsbil.
January 8, 200916 yr Om flyet virkelig leverer det det lover synes jeg ikke prisen er så stiv sammenliknet med andre light sport fly. Mulighetene i et amfibiefly er jo også større enn mye annet som presenteres. Men hvordan sertifisering skal man evt. ha den inn under om man vil ha den i Norge? Light sport har vi ikke, VLA? Evt. experimental, men da skal man vel fortsatt bygge 51% selv. Kunne vært kjekt med en Dornier S-ray også. Mye av det samme og et navn med tradisjoner
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.