Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er kraftig enig med dere der. Dersom man ønsker å utnytte muligheten til å bruke en Alliance Base skulle det bare mangle at en fant seg ruter som ikke fra før betjenes av alliansemedlemmer. Å gå i direkte konkurranse med alliansemedlemmer ødelegger jo tross alt Alliansen' date=' for hva er vel poenget med å være i allianse når det betyr at du kan bruke 20 mill på å opprette en Focus City for så å bli avspist av en "partner" som går deg i næringen? Jeg bare spør. Ikke meningen å tråkke på noen tær her. Føler en seg likevel tråkket på har jeg kanskje truffet godt med dette hofteskuddet :D [/quote']

 

Permission to feel hit Sir? :grin:

 

Prøver jo selvsagt å opprette ruter som ingen andre har, bakdelen er jo at de som har baser der kommer jo å oppretter ruter etterpå.. Men på en annen side må man tenke $$$$ og passasjertall. Det nytter ikke å drive ett flyselskap og være snill! Skal du komme i toppen må du være den hardeste jævelen som finnes, uten og være redd for andre.

Når vi snakker om snill, noen som vil ha 5 beech 1900D til så lav pris som mulig?

 

Og når det gjelder slike alliance flyvinger til f.eks USA, så tror jeg ikke vi skal sutre over dette. Hvor stor er etterspørselen for ENHD-KJFK?

I SkyTeam så har vi baser på BGO, GVA, MUC, NCE, OSL, TRF (!), TLL. Og så vidt jeg ser det, så er ikke dette verdens størst, med ikke særlig stor etterspørsel for å fly over dammen... Derfor, istedenfor å tape penger, så kan du tjene penger, på å istede velge f. eks FRA-JFK..

 

:D

 

Inni **** Even, vi er i en ALLIANSE hvor meningen er ikke at du skal ruinere andre folk, og Alex Lund, hva er meningen med â bruke Nice basen min for â sette opp en rute til Paris allerede operert av meg? Og Paris-Madrid ruta, Her er 4 stk pâ ruta samtidig, ALLE 4 er i allianse! Men kun en har ikke base i Paris eller Madrid. Jeg vil for alliansens skyld lukke den ruta(Selv om jeg tjener 136 000 pâ den) og oppfordrer hvertfall en av dere andre pâ ruta til â gjöre det samme for alliansens skyld.

  • Svar 542
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Er kraftig enig med dere der. Dersom man ønsker å utnytte muligheten til å bruke en Alliance Base skulle det bare mangle at en fant seg ruter som ikke fra før betjenes av alliansemedlemmer. Å gå i direkte konkurranse med alliansemedlemmer ødelegger jo tross alt Alliansen' date=' for hva er vel poenget med å være i allianse når det betyr at du kan bruke 20 mill på å opprette en Focus City for så å bli avspist av en "partner" som går deg i næringen? Jeg bare spør. Ikke meningen å tråkke på noen tær her. Føler en seg likevel tråkket på har jeg kanskje truffet godt med dette hofteskuddet :D [/quote']

 

Permission to feel hit Sir? :grin:

 

Prøver jo selvsagt å opprette ruter som ingen andre har, bakdelen er jo at de som har baser der kommer jo å oppretter ruter etterpå.. Men på en annen side må man tenke $$$$ og passasjertall. Det nytter ikke å drive ett flyselskap og være snill! Skal du komme i toppen må du være den hardeste jævelen som finnes, uten og være redd for andre.

Når vi snakker om snill, noen som vil ha 5 beech 1900D til så lav pris som mulig?

 

Og når det gjelder slike alliance flyvinger til f.eks USA, så tror jeg ikke vi skal sutre over dette. Hvor stor er etterspørselen for ENHD-KJFK?

I SkyTeam så har vi baser på BGO, GVA, MUC, NCE, OSL, TRF (!), TLL. Og så vidt jeg ser det, så er ikke dette verdens størst, med ikke særlig stor etterspørsel for å fly over dammen... Derfor, istedenfor å tape penger, så kan du tjene penger, på å istede velge f. eks FRA-JFK..

 

:D

 

Inni **** Even, vi er i en ALLIANSE hvor meningen er ikke at du skal ruinere andre folk, og Alex Lund, hva er meningen med â bruke Nice basen min for â sette opp en rute til Paris allerede operert av meg? Og Paris-Madrid ruta, Her er 4 stk pâ ruta samtidig, ALLE 4 er i allianse! Men kun en har ikke base i Paris eller Madrid. Jeg vil for alliansens skyld lukke den ruta(Selv om jeg tjener 136 000 pâ den) og oppfordrer hvertfall en av dere andre pâ ruta til â gjöre det samme for alliansens skyld.

 

 

Sier meg enig me johan her. hvis man bruke andre sine huber, undersøk litt om ikke eier av huben ikke allerede har en rute der du tenkte og starte en rute. trodde en alliance var sammarbeid ikke ruinering av hverandre, da skjønner ikke jeg poenget i alliance lenger. alliancen er jo der for og dekke opp der du ikke har ruter sjøl. dette er nå min mening.

Skrevet

Det kommer jo opp når du lager en ny rute hvem som opererer ruta fra før, de i gult er alliansemedlemmer med base der!

 

:grin:

 

Nå har jeg 300 mill, og vet ikke hva jeg skal gjøre med de...

Noen forslag, fly har jeg nok av enda ihvertfall...

Boeing 737-300 6

Boeing 737-400 2

Boeing 737-500 12

Boeing 737-600 9 (6 i ordre)

Boeing 737-700 2

Boeing 757-300 2

Dornier 228-201 1

Fokker 70 3

Let L-610 5

 

Skrevet

VG Nett:

I dag var en stor dag for norsk luftfart da et nytt flyselskap inntok det norske luftrommet.

Astera Airways startet i dag sine to første ruter mellom Oslo og henholdsvis Trondheim og Kristiansand.

 

CEO Kim Jørgen Brenna spår selskapet en god fremtid i møte med tanke på dagen situasjon:

"Det er i dag en slik situasjon at forbrukerne vil tjene på å kunne få et nytt valg innenfor luftfarten, og det valget vil være med på å skape. Valget vi har kommet opp med er Astera Airways"

 

Selskapet tilbyr brukerne god service i nye fly og lave priser.

Det er også planlagt større fly og nye innenriks ruter i fremtiden, sier Brenna.

"Det er viktig for oss nå å få en god start, og overbevise kunden om Astera Airways før vi setter igang med en ekspansjon. Men ekspansjonen vil komme."

 

Astera Airways kunne i dag tilby Oslo - Trondheim èn vei for €399.

Rutene flyges av selskapets èneste Potez 841 - Kristiansand.

 

 

 

Skrevet
Er kraftig enig med dere der. Dersom man ønsker å utnytte muligheten til å bruke en Alliance Base skulle det bare mangle at en fant seg ruter som ikke fra før betjenes av alliansemedlemmer. Å gå i direkte konkurranse med alliansemedlemmer ødelegger jo tross alt Alliansen' date=' for hva er vel poenget med å være i allianse når det betyr at du kan bruke 20 mill på å opprette en Focus City for så å bli avspist av en "partner" som går deg i næringen? Jeg bare spør. Ikke meningen å tråkke på noen tær her. Føler en seg likevel tråkket på har jeg kanskje truffet godt med dette hofteskuddet :D [/quote']

 

Permission to feel hit Sir? :grin:

 

Prøver jo selvsagt å opprette ruter som ingen andre har, bakdelen er jo at de som har baser der kommer jo å oppretter ruter etterpå.. Men på en annen side må man tenke $$$$ og passasjertall. Det nytter ikke å drive ett flyselskap og være snill! Skal du komme i toppen må du være den hardeste jævelen som finnes, uten og være redd for andre.

Når vi snakker om snill, noen som vil ha 5 beech 1900D til så lav pris som mulig?

 

Og når det gjelder slike alliance flyvinger til f.eks USA, så tror jeg ikke vi skal sutre over dette. Hvor stor er etterspørselen for ENHD-KJFK?

I SkyTeam så har vi baser på BGO, GVA, MUC, NCE, OSL, TRF (!), TLL. Og så vidt jeg ser det, så er ikke dette verdens størst, med ikke særlig stor etterspørsel for å fly over dammen... Derfor, istedenfor å tape penger, så kan du tjene penger, på å istede velge f. eks FRA-JFK..

 

:D

 

Inni **** Even, vi er i en ALLIANSE hvor meningen er ikke at du skal ruinere andre folk, og Alex Lund, hva er meningen med â bruke Nice basen min for â sette opp en rute til Paris allerede operert av meg? Og Paris-Madrid ruta, Her er 4 stk pâ ruta samtidig, ALLE 4 er i allianse! Men kun en har ikke base i Paris eller Madrid. Jeg vil for alliansens skyld lukke den ruta(Selv om jeg tjener 136 000 pâ den) og oppfordrer hvertfall en av dere andre pâ ruta til â gjöre det samme for alliansens skyld.

 

Si hvis du har hatt ruten først da?

 

EDIT:

Ok, ser vi trenger ett par grunnregler for denne verdene, kan noen fikse noen enkle? Eller hvertfall alliance regler?

 

Spørsmål:

#1. Hvis du har en rute som du oppererer fra en alliance base, som 140 andre også opperere, påvirker ikke dette i særlig stor grad det gjeldene flyselskapet som har base der?

#2. Hvis jeg har en rute, får dårlig samvittighet (eksempel) og heller bestemmer meg for å lage en base der, funker det da? Får jeg tilgivelse? :grin:

#3. Hvis det virkelig er slik som du sier, så burde jo da med andre ord de fleste stenge sine ruter til Warsawa!?

Skrevet

Vi i Finnair har nettop plassert historiens største ordre av Dash 8-Q400 hele 15 stykker, vi bestillte også for noen dager siden en Boeing 747-400ER. Vår Fleet består nå av(on order):

 

Airbus A321-200 7 (1)

Airtech Canada DHC-3/PZL-3S Beaver 1 (0)

Boeing 737-300 2 (0)

Cessna 208A 1 (0)

Dash-8-400 17 (19)

Embraer EMB-120ER 1 (0)

Boeing 747-400ER (1)

Skrevet

FresAir har, etter mye strev og kav, fått solgt sine 5 Beech 1900D. Ledelsen er glade for dette, siden vi oppdaget at disse ikke var de idelle for oss. Vi har nå en all-Airbus fleet, første i verden vil jeg tro. (Hvis du ser bort fra de flyene vi har på lease). For å etablere oss mer innenriks har vi også tinget oss på noen A318 fly, for å kunne benytte disse innenlands, men A318 blir ikke tilgjengelig på en stund. Vi vil prøve å anskaffe oss noen Airbus medium-long range fly, A330 evt. A340.

Skrevet
Vi har nå en all-Airbus fleet, første i verden vil jeg tro.(Hvis du ser bort fra de flyene vi har på lease)

 

I såfall er det ikke med stor margin, for United Wings fikk en all-Airbus fleet i dag, da de siste ATR'ene ble solgt. ;)

 

United Wings har i dette øyeblikk denne flåten:

 

8x Airbus A319

15x Airbus A320-200, og 8 i bestilling.

1x Airbus A330-300

 

Ingen leasede fly.

 

Vi er i dag den størte operatøren av A320-200, og Airbus mottar stadig nye bestillinger.

Skrevet
Vi har nå en all-Airbus fleet' date=' første i verden vil jeg tro.(Hvis du ser bort fra de flyene vi har på lease)[/quote']

 

I såfall er det ikke med stor margin, for United Wings fikk en all-Airbus fleet i dag, da de siste ATR'ene ble solgt. ;)

 

United Wings har i dette øyeblikk denne flåten:

 

8x Airbus A319

15x Airbus A320-200, og 8 i bestilling.

1x Airbus A330-300

 

Ingen leasede fly.

 

Vi er i dag den størte operatøren av A320-200, og Airbus mottar stadig nye bestillinger.

 

Ser for meg egen alliance, med base i Toulouse :grin:

Skrevet

Har verdens förste A340 pâ vask nâ för den sendes til Paris i morgen, og om mindre enn to dögn kommer A330 som males för den lange flighten til Seattle, og en Airbus A321 som gjöres klar for turen til karibien. :P

Skrevet

Er lei pâ grunn av idioter som ikke kan respektere hva en allianse stâr for, og derfor innförer jeg disse reglene til SkyTeam:

 

1.INGEN RUINERING AV ANDRES RUTER(den som var först har krav pâ ruten med mindre parter har en avtale)

 

Flere kommer etterhvert, og jeg er âpen for forslag.

 

Men, er du ikke enig i förste regel, klag pâ PM eller gâ ut av alliansen. Regelene trer i kraft 1900 for at alliansemedlemmer har tid til â tilpasse seg.

Skrevet

Men Johan gjelder det om man har focus city på det stedet også, feks jeg har focus city og 5 gates på basen din.

 

Sindre: Jeg blir også lei, det var morro i starten men når man ikke har flere ruter å finne på så blir det bare kjedelig å drive å endre på ruter.

Skrevet

20826_330.pngPressemeldingLedelsen i Frenetic bekrefter satsingen på kortruter ved å annonsere kjøp av 11 nye Tupolev's 334-100. Disse flyene egner seg utmerket til formålet om å traffikere mindre byer fra våre baser.

 

Det blir stadig større konkurranse og Frenetic ledelsen mener at ruter til mindre byer derfor er å fortrekke fremfor priskrig på storby flights. Frenetic satser derfor på et komplett nett av småby trafikk før svært store fly skal handles til drift av flights mellom metropolene.

 

Ledelsen i Frenetic vil gjerne benytte anledningen til å gratulere Continental og ikke minst WestJet med svært gode tall i den siste tiden. Både Frenetic, WestJet og Continental har base på samme nordamerikanske flyplass hvor de ulike rutene dekkes uten direkte konkurranse. Det er her å bemerke at ingen av disse selskapene er med i noen allianse, men det ser allikevel ut til å kunne "samarbeide" godt.

 

Da denne meldingen ble skrevet var WestJet, Continental og Frenetic de tre selskapene som daglig fraktet flest passasjerer.

 

Frenetic Air Transport

- Gives You Really Crowded Flights -

Skrevet
Men Johan gjelder det om man har focus city på det stedet også' date=' feks jeg har focus city og 5 gates på basen din.

 

Sindre: Jeg blir også lei, det var morro i starten men når man ikke har flere ruter å finne på så blir det bare kjedelig å drive å endre på ruter. [/quote'] Jeg har ikke sett at du har gâtt inn pâ mine ruter, sâ du kan ha FC'n din pâ CDG.

Skrevet

FreshAir's latest scoop!

 

FreshAir International gikk i går ut til pressen sammen med Airbus' president om at de nå er de størstev opperatørene av typen Airbus A319. Selskapet har 13 av flyene i daglig fart, samt 9 fly på ordre, alle, uten om 5 fly, har IAE V2522-A5 motorer, som er de mest drivstoff besparende. De ytterligere 6 flyene har IAE V2524-A5 motorer, som har ca. dobbelt så lang rekkevidde. Airbus A319 er også den mest populære Airbus serien, og den det eksisterer mest av. Airbus takker FreshAir for at de velger Airbus gang på gang, og FreshAir's CEO Even Moe Egenes utelukker ikke at de neste flyene også kommer til å være ett Airbus produkt.

 

De har også tinget seg på 2 fly av typen Airbus A340-600. Og blir dermed launch customer. De har også investert tungt i Airbus' nye produkt. Airbus A3XX superjumbo.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...