Eirik - C Varvik Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Norwegian Air Pressekonferanse. Norwegian Air velger å satse på lang ruter, og vil starte avviklinlingen av de korte rutene så fort det lar seg gjøre. Vi vil beklage de problemer det medfører. Vi har også fått inn nye fly som følge av dette, Fokker 70'en vår kom idag tidlig, og vil bli satt inn som reserve til vi har fått fløyet alle som har biletter med oss på kort rutene. A319 som vi hadde bestilt kom idag tidlig den også, og ble umiddelbart satt inn i rute siden vår kjære 733 LN-ULF ble solgt til ett annet flyselskap. Norwegian Air har også lagt inn bestilling på to stykk A319 som vil bli satt inn i rute så fort de kommer. Pilotene sitter på standby. Vi ønsker også selge to stykk pent brukte Fokker 50 High performance, kom med bud! Siter
Sindre Holberg Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Kjempenyheter for Lufthansa Lufthansa har idag lagt inn en ordre på sju -7- Boeing 737-500 maskiner. Dette er den største ordren i historien for Boeing. Noen av disse maskinene skal erstatte de mindre flyene i vår flåte, og etter levering av disse flyene, så vil Lufthansa være et selskap med kun jets i flåten. Dermed vil også flere fly i 40-75 passasjer klassen(prop) komme ut for salg i løpet av de nærmeste dagene. Stay tuned for å gjøre et kupp! Sindre Holberg CEO Lufthansa Siter
Johan Luiggi Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nyheter! Air France har i dag âpnet en ny avdeling: Air France America! Vi har satt ut en 737-300 nylig kjöpt brukt som skal traffikere vâre ruter ut av basen. F70 har ogsâ blitt levert Estonian Air har ogsâ valgt â joine SkyTeam! Siter
Sindre Holberg Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Enda flere fly bestilt! Lufthansa har bestilt 4 nye B735, og har nå 11 B735 i ordre. Vi har også lagt inn en ordre på en F70 til, denne skal til Cityline Siter
Joakim Hagen Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Estonian Air har nå bestilt Fokker 50 High Performance. Denne skal ta kortruter som til Finland osv. Siter
Sindre Holberg Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 I og med at vi nå har 12 B735 i ordre, så skal vi selge ALLE prop flyene i vår flåte. Flyene blir sendt til kjøper i løpet av de 1-2 neste dagene Skal du kjøpe noen av flyene nedenfor, send PM. Merk den med: "[flyselskap] vil kjøpe [antall] [fly]" Husk ID Lufthansa Antall -Flytype __ Pris 5_____Let L-610___4,000,000 1_____Fokker 50___7,500,000 SOLGT! 1_Dornier 228-201__3,000,000 SOLGT! 1_____Dash 8-300B_7,000,000 SOLGT! 1_____BAe J61_____7,500,000 Kvantumsrabatt kan overveies :grin: Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Skrevet 19. januar 2009 På Widerøes Årsmøte i dag ble årets regnskap framvist og styret viste til godt overskud. og på pressekonferansen senere på dagen annonserte widerøe at di har bestilt 1. Airbus A330-200 som blir tillsluttet Widerøe Australia. Pettersen skrøt godt av sin Dash 8 flåte som nå består av 4 Dash 8-100, 2 dash 8-300, 11 dash 8-Q400 der 2 er leaset inn. Pettersen sa også at widerøe i 2001 vil ekspandere sin flåte gradvis. 1 ny hub vil bli annonsert senere i år. Siter
Andreas F Berger Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Denne helgen har det vært stille på HK til United Wings, så når lyset ble skrudd på mandag morgen lyste det en pen saldo i banken på dataskjermene. Etter noen raske møter bestemte styret seg for å legge inn en ordre på verdens første Airbus A330-300. For de som da venter på en erklæring om at UW satser IC, så blir de nok skuffet. Denne maskinen skal inn på de rutene med størst pax grunnlag, for å dekke behovet. Utenom dette blir det fortløpende lagt inn bestillinger på A319 og A320. A319 skal etterhvert erstatte 6 stk ATR 42-400, og 3 stk ATR 72-210. A320 skal erstatte 2 stk B737-300. Disse vil bli lagt ut for salg, så de som vil ha fly med SN1 og SN2 har muligheten nå. Dette er B733 Siter
Even Moe Egenes Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 FreshAir har nå fått en veldig behagelig vekst på kontoen, og vil gjerne få vekk Beechene slik at vi får en all-Airbus fleet, som hele tiden har vært målet vårt! (Selv om vi har 1 733 + 2 Dash 8-Q400 + 1 F50HP på lease). Vi vil derfor selge alle våre 5 Beech 1900D til den nette sum av 5.000.000 Euro. De har en listepris på 4.000.000 millioner, så dette er ett megakupp til den som vil vokse på mindre ruter! Noen som snakker Ørland-Namsos? :grin: Ved kjøp av alle fem - 5, skal du få de til 4.000.000 samlet. Siter
Sindre Holberg Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Dashn og fokkern er solgt, og hvis ingen får "fingern ut" så går resten på det åpene markedet om noen minutter Følg med der Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Norwegian Air har ett pent brukt Shorts 360-100 som selges for 300 000,- til førstemann, koster 3 mill nytt. Edit: Fant nettopp ut at jeg må ta minst 50%, sikkert for å forhindre juks. Ligger på det åpne marked for 50% av ny pris tilsvarer 1.6 millioner. Gode inntjenings muligheter her. Hadde flyet i rute med 550 00,- i inntjening per time. -Solgt- 737-300 selges. Kom med bud på Airline mogul, pm! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 [size:17pt]FreshAir International bestiller nye fly![/size] NTB melder at det London baserte flyselskapet FreshAir har bestillt nye Airbus A319 fly. De har lagt inn den største A319 ordren i historien, som totalt dekker 6 fly. FreshAir, som også er den største operatøren av A319 fly, har 5 A319 fra før av, får de neste 6 flyene snart. "Dette vil gjøre at vi får kapasitet til å øke våre ruter fra de europeiske flyplassene vi har sloter på, samtidig muligheter for å åpne en ny base" Sa CEO og Gründer Even Moe Egenes. I ett annet interju sa han at det var mulig de åpnet en base i enten Russland eller Midt-Østen. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Samtidig rapporteres det at Norwegian Air har bestemt seg for å utvide flåten enda mer. Og har lagt inn bestilling på 3 stykk Airbus 319. De nye flyene skal ta over rutene for Fokker 70 og Fokker 50, slik at disse kan utfases. Samtidig har vi solgt vår siste Boeing, og har snart en ren Airbus flåte. vi må også meddele at vi desverre på grunn av Økonomiske årsaker har valgt å legge ned ruter fra Aberdeen og Edinburgh, da det rett og slett ikke var belegg nok på disse plassene til å dekke inn våre utgifter med flyvninger hit. Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Pressconference: Pâ grunn av et par dagers fravaer, hadde vi en pen sum penger pâ konto som gikk til kjöpet av en A340-300! Vi har ogsâ gâtt intercontinental med 757 rute til JFK. Siter
Joakim Hagen Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 I dag skrev Estonian Air under kontrakt på å kjøpe Lufthansa sin Fokker 50 for 7,50 Vi har nå 2 Fokker 50 i flåten som skal fly kortdistanse Siter
Frank Eid Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Frenetic Air Transport feiret for kort tid siden at de endelig var å finne blandt de 10 største selskaper i verden. "En milepæl er nådd for selskapet" var overskriften i en kort pressemelding fra ledelsen. Ledelsen annonserte også at nok en hub er under planlegging noe som har ført til spekulasjoner om hvorvidt denne er på amerikansk eller europeisk side av atlanteren. Selskapet, som underlig nok fortsatt er det eneste med rutetilbud mellom Europa og Nord amerika, røpet økt satsing på lokale ruter er forstående til fordel for interkontinentale flyvninger. "Det er besluttet innkjøp av større fly til betjening av trafikk mellom storbyer og at flyene som betjener disse rutene i dag vil utvide tilbudet på kortere strektninger i fremtiden" er ordlyden i pressemeldingen. Foreløpig virker det altså ikke som salg av fly er interessant for selskapet. Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Vil komme med en bemerkning da jeg syns det er uforskammet(blir for stygt â skrive det egentliget)â bruke alliansebaser til â utkonkurrere andre alliansemedlemmer pâ intercontinentale ruter. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 host. der må jeg arestere deg litt. Widerøe flyr New york - London Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har faktisk valgt, de gangene jeg setter opp ruter fra Allianse baser å prøve å lage ruter som ikke flyves av de som "eier" basen. Og synes det blir rett og rimelig. Siter
Petter Knutsen Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Er kraftig enig med dere der. Dersom man ønsker å utnytte muligheten til å bruke en Alliance Base skulle det bare mangle at en fant seg ruter som ikke fra før betjenes av alliansemedlemmer. Å gå i direkte konkurranse med alliansemedlemmer ødelegger jo tross alt Alliansen, for hva er vel poenget med å være i allianse når det betyr at du kan bruke 20 mill på å opprette en Focus City for så å bli avspist av en "partner" som går deg i næringen? Jeg bare spør. Ikke meningen å tråkke på noen tær her. Føler en seg likevel tråkket på har jeg kanskje truffet godt med dette hofteskuddet Siter
Joakim Hagen Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Når jeg først har alliance flight går de fra en allianse base til Tallinn. (Tallin) Når jeg først skal lage en alliance flight går de bare til Tallinn. Siter
Frank Eid Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 host. der må jeg arestere deg litt. Widerøe flyr New york - London Ledelsen i Frenetic beklager den noe forhastede uttalelsen på det sterkeste. Sånn kan det gå når markedsavdelingen kun sjekker de selskaper ligger høyere opp på verdistigen. Svært svakt. Siter
Petter Knutsen Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Fantastisk Frank Liker måten du dytter skylden nedover til markedsavdelingen. Har du en trainee-stilling til meg i Frenetic? :grin: Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 host. der må jeg arestere deg litt. Widerøe flyr New york - London Ledelsen i Frenetic beklager den noe forhastede uttalelsen på det sterkeste. Sånn kan det gå når markedsavdelingen kun sjekker de selskaper ligger høyere opp på verdistigen. Svært svakt. tror du trenger deg en ny markedsavdeling :grin: nja widerøe er ikke så langt nedpå lista da, nr 15 rikeste av 36 og 10ende største i passasjer antall da. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Er kraftig enig med dere der. Dersom man ønsker å utnytte muligheten til å bruke en Alliance Base skulle det bare mangle at en fant seg ruter som ikke fra før betjenes av alliansemedlemmer. Å gå i direkte konkurranse med alliansemedlemmer ødelegger jo tross alt Alliansen' date=' for hva er vel poenget med å være i allianse når det betyr at du kan bruke 20 mill på å opprette en Focus City for så å bli avspist av en "partner" som går deg i næringen? Jeg bare spør. Ikke meningen å tråkke på noen tær her. Føler en seg likevel tråkket på har jeg kanskje truffet godt med dette hofteskuddet [/quote'] Permission to feel hit Sir? :grin: Prøver jo selvsagt å opprette ruter som ingen andre har, bakdelen er jo at de som har baser der kommer jo å oppretter ruter etterpå.. Men på en annen side må man tenke $$$$ og passasjertall. Det nytter ikke å drive ett flyselskap og være snill! Skal du komme i toppen må du være den hardeste jævelen som finnes, uten og være redd for andre. Når vi snakker om snill, noen som vil ha 5 beech 1900D til så lav pris som mulig? Og når det gjelder slike alliance flyvinger til f.eks USA, så tror jeg ikke vi skal sutre over dette. Hvor stor er etterspørselen for ENHD-KJFK? I SkyTeam så har vi baser på BGO, GVA, MUC, NCE, OSL, TRF (!), TLL. Og så vidt jeg ser det, så er ikke dette verdens størst, med ikke særlig stor etterspørsel for å fly over dammen... Derfor, istedenfor å tape penger, så kan du tjene penger, på å istede velge f. eks FRA-JFK.. Siter
Frank Eid Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Fantastisk Frank Liker måten du dytter skylden nedover til markedsavdelingen. Har du en trainee-stilling til meg i Frenetic? :grin: He, he.. En må jo prøve så godt en kan å legge skylda på andre, selv i enkeltmanns foretak. :cool: Frank Eid CEO of Frenetic Air Transport Giving You Really Crowded Flights Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Even Moe Egenes m/ styre inviterte presse og generelt interesserte til presse møte Onsdag den 21.01.09 med en glad melding for europeisk luftfart. Sak en: FreshAir har bestilt nye fly av typen A319 hos den europeiske giganten Airbus. Airbus er veldig glade for at FreshAir stadig velger Airbus sine fly. FreshAir har også opsjoner på 20 fly. De hadde 8 fra før av, men de har de nå brukt. Derfor vil ikke Egenes se bort fra at det blir ytterligere ordre, disse opsjonene kan også endres til andre flytyper. Sak to: Fremtidens FreshAir. Forteller seg selv, og jeg gidder ikke bruke hele dagen på dette... -.- Sak tre: Åpning av ny base, vi kikker etter ny base i; Russland, øst-europa, Japan eller andre deler av asia. Siter
Petter Knutsen Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Folkens! Hear me now! Jeg må fortelle om min heller "adorable" tabbe. Jeg tenkte å bestille meg et nytt fly. Valget falt på en 733 som skulle erstatte en av de eldste. Etter at jeg hadde bestilt fikk jeg det for meg å sjekke om noen var på jakt etter et brukt fly. Gikk da inn på "Broker Requests" og så at JetBlue var på utkikk etter en 733 og de ville gi 37 mill for den. Grei butikk tenkte jeg som hadde sett for meg å få ca 30 mill. Da jeg skulle se videre på avtalens detaljer fikk jeg beskjed om at "You have agreed to broker this aircraft". Jaja tenkte jeg. Det var jo en enkel greie! Trykket meg så videre inn på View Aircraft for å se omtrentlig hvor lenge det var igjen før min nye 733 skulle komme. Der hadde pokker meg timetelleren for levering endret seg til (BRKR) noe jeg seffers konkluderte med at flyet var regnet inn i handelen. La meg ta et lite utdrag fra tankesettet mitt : "Fa*n meg gamle Erik i det røde he**ete hvor for*anna dum er det f*kkings mulig å bli i den satans trange idiotnøtten min?" Der stod det klart og tydelig i menyen at kjøper av den helt nye maskinen til 57 mill. het JetBlue Airways! Nå ler jeg godt her jeg sitter, men med en svakt bitter tone i latteren. 20 mill er jo bare et par timer i spillet men eg var f*aen ete meg godt irritert en stund :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Ette den forrige pressekonferansen, så lovte vi at vi skulle følge opp med en til. Angående anledningen leide vi kulturpalasset i Warsawa, Polen. Der vi hadde en stor pressekonferanse, det vi ville medele var at dagen etter på skulle vi åpne den nye basen vår - i Warsawa. Vi kommer til å stasjonere 2 fly på flyplassen, Spirit of Poland og Spirit of Warsawa. Når vi får de to nye kommer den ene til å havne i Polen, under navnet Spirit of Kolobrzeg. Etter pressekonferansen var det en giganstisk fest i kulturpalasset der invitasjoner ble sendt til bl.a annet Presidenten og statsministeren i Polen, CEO for Airbus pluss noen til derfra, stort sett alle FreshAir ansatte og noen få fra flyplassen i Warsawa. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.