Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 542
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

American Airlines har nå bestilt den første MD-11ER i verden og blir da launch customer for den. Vi takker også Air Berlin og Estonian Air for handelen av mine to stk. gamle Boeing 737-300.

Mvh

Eivind Oterhals

CEO American Airlines

Skrevet

WF-Du-kommer-deg-ikke.gif

På Widerøes Pressekonferanse i kom døds støtet for Widerøe Australia, Pettersen sa følgende "vår samarbeidspartner i australia ble slått konkurs for bare få timer siden, noen som gjør at WA har sotte alle sine fly på bakken intil videre, vi vet enda ikke om vi kommer til og fortsette opperasjon i australia da dette er lite lønsomt"

Widerøe eier alle flyene men ble opperert av persjonel i fra samareidspartner, så widerøe har for øyblikket ingen piloter på flyene, widerøe komenterte ikke hva som vil skje med flyene som er tatt ut av drift. noen spekulere i salg.

Følgenede fly er rammet

2 stykk Boeing 717-200HGW

2 stykk Dash-8-400

Skrevet

FreshAir annonserer kjøp av ytterligere en Airbus A340-600. Dette gjør at vi nå har to A340-600 på bestilling. Det ventes også at vi kommer til å bryte "All-Airbus-Fleet"'n vår, siden det er økonomisk ugunstig.

Vi har til nå verdens største A319 flåte.

Skrevet

Norwegian Air har etter forhandlinger med Airbus kommet frem til at Airbus ikke kan tilfredstille våre krav i henhold til størrelse på fremtidige ordre, slik at Norwegian Air har fått tilbud fra Boeing på ett antall 737/xxx som blir bestilt iløpet av kort tid. Vi har allerede bestilt 2-to stykk 737 500 som skal settes inn i trafikk innen kort tid. Vi går altså bort ifra å satse på en 100% Airbus flåte.

Vi har også nettopp mottatt enda 3 stykk A319 som blir satt i rute umiddelbart, forhåndsvis til Pakistan, Israel og Hellas.

Skrevet

20826_330.png

Frenetic har i den siste tiden avansert til å bli Europas største flyselskap og også det tredje største totalt i verden. Selskapet har passert 100.000 daglig reisende.

Selskapets mål er å ytterligere befeste den allerede sterke posisjonen. Det kan forventes en videre satsing på europeiske lokalruter samt en jevn utbygging av selskapets langdistanse flyvninger.

Ledelsen har også lagt merke til at andre flyselskaper i den senere tid har etablert seg i Roma (Leonardo) som danner Frenetic's hovedkontor i Europa. Det antydes at ethvert selskap som måtte danne base her må forvente sterk konkurranse på sine ruter. Frenetic's ledelse bekrefter dette med følgende uttalelse: "Vi vil sette inn større fly der hvor behovet melder seg samt senke prisene til glede for våre reisende".

Denne anledningen benyttes også til å beklage Finnair's avgjørelse om å legge ned samtlige av sine ruter, Europa kunne trenge flere sterke flyselskap for å møte konkurransen fra andre kontinenter.

Skrevet

FreshAir fleet update!

FreshAir har nå en flott flåte på 33 Airbus A319 (plus en som er leaset ut, og tre på bestilling, ergo vi har 37.)

Vi har 3 A340-600 på bestilling, og leaser ut en A340-200.

Til administrasjonen har vi kjøpt inn en Bombardier Global Express, som blir brukt i shuttle mellom basene våre.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Da melder American Airlines at de har passert 50 000 daglige reisende. :D

"Et stort løft", sa Eivind Oterhals på en pressekonferanse i dag.

Dessuten får American Airlines levert den første MD-11ER i verden om drøye timen. (En dag i spillet).

Mvh

Eivind Oterhals

CEO American Airlines

Skrevet

Det var en veldig verbalt krevende konferanse du :grin:

Tror jeg også skal begynne med "Time saving conferences" :D

Vi kan melde om at vi har fått de 3 nyeste A319'ene som vi hadde på bestilling, dette bringer antallet opp til 37, og vi er verdens 2. største bruker av denne typen. Ytterligere har vi 1 A340-600 i tjeneste, samt 2 på bestilling. Dette gjelder også 757-200, som vi har 3 på bestilling av.

Liste for flåte: (OBS: Ikke alle har kommet)

Airbus A319 37

Bombardier Global Express 4

Airbus A340-600 3

Boeing 757-200 3

Airbus A340-200 1

Airbus A330-200 1

Boeing 737-300 1

SUM: 50

Vi er også verdens 8. største flyseskap, og Europa's 4. største. Samt største i OneWorld alliance! And we are proud of it Sir! :D

Skrevet

Første pressekonferanse for Mikkelborg Airlines

Flåten består idag av 2 737-300, 1 737-500, 1 ATR 72-200 og 1 Boeing 717-200BGW. Planen er å få til slutt en straight boeing-flåte.

Vi har 8,469 passasjerer daglig, og vi øker! Antall ruter øker for vær dag som går, så det går oppover. Innen kort tid sitter vi med kun Boeing-fly.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet
Vi er også verdens 8. største flyseskap

Jeg gikk forbi deg i natt så nå er du verdens 9. største selskap og jeg verdens 8. største selskap. :) Er ikke du medlem i SkyTeam da?

Skrevet

Jeg gikk forbi deg i natt så nå er du verdens 9. største selskap og jeg verdens 8. største selskap. :) Er ikke du medlem i SkyTeam da?

Ja.. SkyTeam.. samma suppa :grin:

Slutt å gjør narr av meg bare for at jeg ligger så pass langt nede :P

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Ja.. SkyTeam.. samma suppa :grin:

Slutt å gjør narr av meg bare for at jeg ligger så pass langt nede :P

Hihi :grin:

American Airlines søker fly av kategorien heavy, àla B763, B777 osv. Hvis du har et fly du vil selge, ta kontakt!

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet
Har ett stykk A340-200 som jeg vil kvitte meg med.. Kan komme mer. Du kan også få kjøpe 3 lett brukte 757-200 av meg.

Jeg vil ha 757-200 med deg til en så billig pris som mulig.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet
Kan jeg få spørre Hva F Norwegian skal i Estonia? Tar ruter som jeg allerede har å setter prisen ned sterkt!

Det skal jeg si deg. De skal helt sikkert tjene penger som alle andre.

Skrevet
Er lei pâ grunn av idioter som ikke kan respektere hva en allianse stâr for' date=' og derfor innförer jeg disse reglene til SkyTeam:

1.INGEN RUINERING AV ANDRES RUTER(den som var först har krav pâ ruten med mindre parter har en avtale)

Flere kommer etterhvert, og jeg er âpen for forslag[/quote=Johan Luiggi']

Norwegian Air bes stoppe misbruk av alliansebaserettigheter.

Dette gjelder ALLE alliansemedlemmer.

Skrevet

Vi kan melde om vår nye flåte, vi vil gjerne ha vekk noen A319, siden vi ikke satser like sterkt på det markedet lengre, hvis inntresert, gi bud.

Vi har gått til innkjøp av ytterligere 8 BGE, 15 ATR72-500.

Liste for flåte: (OBS: Noen er på bestilling)

Airbus A319 37

ATR 72-500 15

Bombardier Global Express 12

Airbus A340-600 6

Boeing 757-200 3

Airbus A340-200 1

Airbus A330-200 1

Boeing 737-300 1

SUM: 76

Vi er også verdens 9. største flyseskap, og Europa's 4. største. Samt største i SkyTeam alliance! And we are proud of it Sir! :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...