Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

EA er kjent for å ikke alltid holde seg til realitetene. Call of Duty er "krydret" med mye mer useriøse elementer enn noen gang fant sted.

Selvfølgelig, men slik er det når noe lages for å underholde, slik som f.eks. filmer eller videospill. Dersom du vil ha noen historisk korrekt vil jeg anbefale en historiebok.

Mathias

Skrevet

"Den som glemmer historien er dømt til leve den om igjen"

Du vet at med denne settningen så motsier du dine egne argumenter ;)

Det er blitt laget videospill til langt over ørene hva andre verdenskrig gjelder, og med den retorik at man ikke skal lage spill om dette er fordi det er respektløst pga av de som deltok er for meg en uforstålig tankegang.

Respektløst eller smakløst hadde det vært visst man laget en simcity versjon av Birkenau, mens et vanlig standardspill om gitte hendelser finnes ikke respektløst what so ever.

Samtlige spill med hendelse til krig er altså etter din definesjon respektløse?

Skrevet

Men det snakkes jo om å lage et spill om motstandskampen i Norge. Det er jo ikke ren fiksjon. Dersom du er imot ren fiksjon kan det ikke være mye du liker. Samtlige filmer, spill og krimbøker holder du deg langt unna da?

Skrevet
Nei' date=' men å sende en e-post til EA games har funka før med andre facebook grupper!! Så hvorfor ikke med denna når du når nok folk og nok argumenter?? !!! [/quote']

Hvis EA hadde laget noe sånt hadde jeg styrt langt unna uansett. Og dersom de av en eller annen grunn skulle lage et Max Manus spill så hadde det bare blitt en annen utgave av deres Call of duty serie, som begynner å bli ganske velbrukt og utdatert nå..

syns jeg ser nye call of duty verjoner komme ut ganske ofte jeg.

Skrevet
Nei' date=' men å sende en e-post til EA games har funka før med andre facebook grupper!! Så hvorfor ikke med denna når du når nok folk og nok argumenter?? !!! [/quote']Bortkastet tid og energi,Marius. Dere unge har så glødende engasjement at dere ikke ser forskjell på hva som er realistisk og hva som er urealistisk
Skrevet
Dere unge har så glødende engasjement at dere ikke ser forskjell på hva som er realistisk og hva som er urealistisk

Jeg synes denne tråden er et godt eksempel på at alder og modenhet ikke alltid har en sammenheng, men det er nå meg..

Jeg kunne sett for meg et slikt spill i Elder Scrolls-stil. Litt som i Morrowind, at man er avhengig av å ha et godt forhold til de rette personene for å gjennomføre oppdragene. Samt at man må undersøke en del ved på egenhånd ved å snakke med folk.

Skrevet

Enok: Du kan jo fortelle hvorfor DU synes det sømmer seg å lage ett slikt videospill? Og ikke kom å si for å huske fortiden. EA gjør slikt av en grunn: For å tjene penger. Er det riktig at de skal tjene penger på andres lidelse, oppofrelse og engasjement for å gjøre Norge til ett fritt land igjen? Hvorfor feirer du 17 Mai? For å spise pølser og is , eller for å feire Norges grunnlov og suverenitet som nasjon? Jeg bare lurer.

Beklager så ikke dette tilegget til meg før i morgentimene.

Om det sømmer seg er en annen diskusjon, det er påstanden om at dette er respektløst jeg reagerer på.

Så klart EA hadde gjort dette for å tjene penger, det er dette som grunnlaget for deres eksistens og til alle andre selskaper og arbeidene folk for den del.

Tjene penger på folks lidelser?? Mener du dette hadde vært å tjene på folks lidelser å lage ett spill basert på Max Manus og motstandsbevegelsens historie? Jeg på min side hadde sett på dette som ett intersant og lærerikt prosjekt.

Om det sømmer seg å lage ett slikt spill avhenger om det er marked for ett slikt spill, noe det antaklig ville blitt her i Norge. Om det sømmer seg av pga respektløshet, Ja selfølgelig, ettersom dette ikke hadde vært respektløst for de som var innvolvert i det hele tatt.

17 mai har jeg nok ikke feiret på en stund pga av jobb, men jeg feiret den ikke pga suverenitet som egen nasjon. Dette ble vi først 7 juni 1905 og igjen 8 mai 1945.

Skrevet

Til alle dere som trodde at det var HELT nyttesløst å sende requst på spill så var det ikke det, den er nå lagt til i "request listene" til V-step.. Ok.. Kanskje de ikke gjør noe mer.. Men fikk ihvertfall en mail tilbake fra dem der de skrev at de hadde en del spill som skal lages og at det kan ta tid, det var ikke sikkert at det ble lagd i det hele tatt(tror jeg å) Men det var jo verdt ett forsøk :)

Skrevet
Nei' date=' men å sende en e-post til EA games har funka før med andre facebook grupper!! Så hvorfor ikke med denna når du når nok folk og nok argumenter?? !!! [/quote']

Jeg vet ikke om du har fulgt med på den økonomiske situasjonen verden over om dagen? EA har nettopp stengt ned flere avdelinger, blant annet de som produserer NFS-serien, så du kan sansynligvis bare glemme et slikt prosjekt pr. i dag. Virker kanskje brutalt, men sånn er nå livet.. desverre.

Skrevet

Hvis EA hadde laget noe sånt hadde jeg styrt langt unna uansett. Og dersom de av en eller annen grunn skulle lage et Max Manus spill så hadde det bare blitt en annen utgave av deres Call of duty serie, som begynner å bli ganske velbrukt og utdatert nå..

EA har da ikke noe med Call of Duty å gjøre...
Skrevet

Trenger ikke å gjøre så mye ut av det, mange spill som i startfasen bare har bestått av et par kompiser med ekstrem interesse for pc, som rett og slett lærer seg ting ved å prøve å feile. Men uansett, regner med du forsto at forslaget mitt kunne tolkes både som ironi og fakta ;)

Skrevet

Hehe, joda, skjønte det ;)

Innlegget mitt må tolkes til at jeg går utifra at det er snakk om et "storspill" på linje med f.eks Call of Duty, Gears of War, Metal Gear Solid osv.

Tiden hvor det å lage spill var noe man kunne gjøre med et par venner på gutterommet er dessverre i store trekk over. Man kan selvfølgelig lage småspill, flashspill osv., men selv da kommer man ikke unna det faktum at man må ha endel kunnskaper innen programmering, animasjon, design osv. Og så fort man går over til 3d så blir både konstnadene og tidsaspektet mangedoblet. Det å skrive sin egen 3d-motor er et enormt prosjekt, som krever en god del kunnskaper innen blant annet programmering og til dels matte, noe som er grunnen til at veldig mange utviklere velger å kjøpe lisenser på motorer av andre, som f.eks Unreal Engine. Men da er vi igjen over på å snakke om utgifter i millionklassen...

Skulle man laget spill uten støtte fra sponsorer ol., ville jeg ha sagt at småspill i XNA (til Xbox og pc), Flash, eller eventuelt en total conversion mod ((hvis man har litt overgjennomsnittet kunnskaper om programmering, 3d-modellering, animasjon, design osv.)som f.eks Counter-Strike, eller Day of Defeat) til storspill som Half-Life 2, eller Unreal Tournament 3, er veien å gå. Spørs hvor spennende et Max Manus-spill i Flash hadde vært da men :P

Skrevet

EA har da ikke noe med Call of Duty å gjøre...

Beklager så meget.. forveksla det med Medal Of Honor serien..

Skrevet

Har alltid savnet et milorg eller hjemmefront spill, kanskje i beste falle et spill fra norge i 2 verdenskrig, men tror neppe facebook er veien å gå..

Prøv å lufte forslaget for firma som lager spill :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...