Marius Kaniewski Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 http://www.facebook.com/group.php?gid=119919360130&ref=mf Pliiiiiiiz meld dere inn!!!!!! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 http://www.facebook.com/group.php?gid=119919360130&ref=mf Pliiiiiiiz meld dere inn!!!!!! Litt vanskelig for å ta deg seriøst med alle disse "i"ene, og "!"ene.. Siter
Marius Helstad Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Litt vanskelig for å ta deg seriøst med alle disse "i"ene' date=' og "!"ene.. [/quote']Må si meg enig der ja Ivar Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 For ikke å snakke om det z-en Siter
Tommy Bernes Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Sier meg litt enig med de tre overstående her Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Max Manus-spill ja... Har faktisk vært inne på den tanken selv, riktignok ikke Max Manus, men et spill hvor man spiller motstandsmann i et eller annet okkupert land, kunne ha vært interessant. Siter
Marius Kaniewski Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Skrevet 5. januar 2009 Alt er helt seriøst så vær så snill å meld dere inn! Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Skal si meg enig med ivar der.. Men, max manus er ikkeno for meg uansett, :grin: Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Alt er helt seriøst så vær så snill å meld dere inn! Hva er seriøst? Har noen sagt ja til å lage spillet om dere får 10 000 medlemmer? Siter
Marius Kaniewski Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Skrevet 5. januar 2009 Nei, men å sende en e-post til EA games har funka før med andre facebook grupper!! Så hvorfor ikke med denna når du når nok folk og nok argumenter?? !!! Siter
A L Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Mulig det er en dum ide, men det skader da aldeles ikke å melde seg inn, for å skape glede i de som håper ihvertfall Tro gjør vi i kirka, og i gruppen om max manus spill Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Jeg tror jeg skal klare å samle inn over 10 000 stemmer for en "brøytebilsimulator" også, dog, jeg tviler på at det kommer til å skje. :grin: Siter
Åge Storli Berg Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Haha, satt å tenkte på det samme på lørdag, hadde vært HARRY men alikevel FETT å kunne brøyte.... Siter
A L Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Jeg tror jeg skal klare å samle inn over 10 000 stemmer for en "brøytebilsimulator" også' date=' dog, jeg tviler på at det kommer til å skje. :grin: [/quote']Lag ivei ivar jeg joiner glatt! Siter
Kjartan berg Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Haha' date=' satt å tenkte på det samme på lørdag, hadde vært HARRY men alikevel FETT å kunne brøyte.... [/quote']Haha, no problem henter 244'en til morfar (Fjæringa er ødelagt så den er Lav! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Jeg tror jeg skal klare å samle inn over 10 000 stemmer for en "brøytebilsimulator" også' date=' dog, jeg tviler på at det kommer til å skje. :grin: [/quote']Syns det virker som om det er ørten småfirmaer som lager rare simulatorer for tiden, så en brøytebilsimulator hadde jaggu ikke forundret meg. Det er jo ikke stort teitere enn gravemaskin- og kransimulatorer Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Kommer aldri til å bli noe med EA, de er for f***a. Syns ikke de har laga noe bra spill de siste åra. Tror mere på en brøytebil simulator, som faktisk kan være gøy. Begynner å bli lei første person skyte spill fra 2. Verdenskrig. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Jeg er for brøytebilsimulator! Da får jeg sikkert oppleve mer snø enn jeg har gjort her i vinter :cool: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Kommer aldri til å bli noe med EA' date=' de er for f***a. Syns ikke de har laga noe bra spill de siste åra. Tror mere på en brøytebil simulator, som faktisk kan være gøy. Begynner å bli lei første person skyte spill fra 2. Verdenskrig. [/quote']EA har jo faktisk skjerpet seg de siste årene, og i fjor både utviklet og ga de ut mye bra, Dead Space f.eks var en trivelig overraskelse. Et spill hvor man spiller motstandsmann kunne jo uansett ikke ha vært en FPS, det var trossalt ikke nok action på den fronten til at det kunne ha funket som et spill som skal vare i 10-15 timer. Jeg ser heller for meg et spill hvor man har en relativt åpen verden, f.eks en okkupert-by, hvor man må bygge opp nettverk med andre, utføre sabotasje, spre propaganda osv., samtidig som man alltid har det hengende over seg at man kan bli oppdaget. Siter
A L Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Ja, dette høres kanskje ektremt dumt ut, men jeg har nå sendt en mail til V-step, SCS software. og Xplosive alle er da software produsenter for visuell simulering:D beskren hva som var tema Bler spennende og se om jeg får svar ! haha Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Tror vel ikke du får noe svar, det er rett og slett ikke sånn ting fungerer, men ideen er ikke den verste jeg har vært borti... Jeg ville heller spilt et spill hvor man spiller motstandsmann enn en brøytebilsimulator for å si det sånn Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Du har ett poeng der, men man må også se hvor mye ressusjer man kan forvente at en produsent skal legge i planlegging og produksjon av ett spill. Å være motstandsmann under andre verdenskrig er nok mer attraktivt, men av og til tar realismen overhånd. :grin: Siter
PEtter blindheim Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 gidder ikke melde meg inn !!!!!1 :whistle: Siter
Frode Skibrek Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Dette virket noget bortkastet og useriøst. Man kan ikke "presse" utviklere" slik. Forøvrig synes jeg ikke det sømmer seg å lage ett spill av den delen av Norges historie, da det var en DØNN SERIØS serie hendelser og menneskegruppe som deltok i dette, og jeg synes det er respektløst dersom EA velger å lage ett VIDEOSPILL av dette. Det var ikke lek den gang, og bør heller bli husket som ett av Norges store og stolteste øyeblikk. Siter
Enok Liknes Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Hvorfor er det respektløs av eventuelt EA å lage ett spill basert på disse hendelsene? Ser ikke helt problemet med det. Er en drøss med spill som ikke hadde sett dagens lys visst man hadde vært så sneversynt og ikke tilate å lage spill etter hendelser som har hendt. Siter
Frode Skibrek Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Gunnar "Kjakan" Sønsteby og hans menn var blant de som var aktive i "gutta på skauen",dvs motstandsbevegelsen. Hva tror dere de ville syntes om at det ble laget videospill av deres oppdrag? Tror dere DET er den måten de ønsker å huskes? Gjennom ett videospill? Jeg siterer en setning som står på veggen i besøkssenteret i Auschvitz: " Den som glemmer historien er dømt til å leve den om igjen". Jeg tror bare ikke det var ett VIDEOSPILL man hadde i tankene da den setningen ble uttalt. Da jeg besøkte Auchwitz for noen år tilbake, gikk jeg igjennom den kjente porten med teksten "Arbeit Macht Frei", Arbeid gjør Fri. Det folkene som havnet der inne opplevde var det stikk motsatte. Fra Norge ble mange mennesker sendt til Auchwitz,Ravensbruck og de andre konsentrasjonsleirene. La oss minnes de alle som ofret livet i 2 verdenskrig med respekt, ikke ett videospill. Enok: Du kan jo fortelle hvorfor DU synes det sømmer seg å lage ett slikt videospill? Og ikke kom å si for å huske fortiden. EA gjør slikt av en grunn: For å tjene penger. Er det riktig at de skal tjene penger på andres lidelse, oppofrelse og engasjement for å gjøre Norge til ett fritt land igjen? Hvorfor feirer du 17 Mai? For å spise pølser og is , eller for å feire Norges grunnlov og suverenitet som nasjon? Jeg bare lurer. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Jeg ser ikke helt hva som er respektløst med det jeg heller men... Er det mer respektløst å lage et spill basert på historiske hendelser enn en film basert på historiske hendelser? Siter
Mathias Ganss Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Litt vanskelig å snakke om utviklernes motiver. Produksjonsselskapet bak Max Manus tenker selvfølgelig også penger. Mener dere at spill som Call of Duty o.l. er respektløse også? Langt flere døde ved invasjonen i Normandie enn ved motstandskamp i Norge. Mathias Siter
Frode Skibrek Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Filmen er mer eller mindre historisk korrekt. Kan dere garantere at spillet vil vise historien samme respekt? Siter
Mathias Ganss Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Hvordan i allverden skal noen her på forumet kunne garantere det? Ingen her kunne vel garantere at filmen ville være korrekt før den var ferdig? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.