Skrevet 3. januar 2009 16 år Høres veldig proft utført ut av piloten. Flott at det gikk bra Da venter vi spent på noen bilder her, anyone?
Skrevet 3. januar 2009 16 år Måtte avbryte flytimen pga nødlandingen. 3-4 brannbiler, ambulanse, politi ambulansehelikopter. Han sirklet rundt en stund. Ett annet fly kom opp på siden og konstaterte at hjuldørene var åpne, men ikke noe nesehjul. Skal visstnok ha skjedd en gang før på samme flyet. Mobil kamera, tatt ved hangaren etterpå. M
Skrevet 3. januar 2009 16 år Ett vitne sier at flymaskinen var på hjulene hele tiden, men at det vippet litt framover. Regner med det er det som skjer når ett fly lander uten nesehjul? Uansett godt at det gikk bra, trening på nødprossedyrer setter man meget stor pris på når man får bruk for det.
Skrevet 3. januar 2009 16 år denne så jeg svimle rindt over østensjøvannet rundt 15 tiden.. Var nede på vannet og spilte hockey, det var visst 01R som var active på ENGM idag, for flyene kom rett over oss, samt mange småfly som visstokk kom fra kjeller..
Skrevet 3. januar 2009 16 år Jøss! LN-LAG faktisk, dette er jo ett utrolig flott fly! Er vel en noe lettet, men trist eier av dette flyet. Skadene ser heldigvis ikke så store ut, men det vil nok ta en stund før det er på vingene igjen.
Skrevet 3. januar 2009 16 år Uansett godt at det gikk bra, trening på nødprossedyrer setter man meget stor pris på når man får bruk for det. Hør hør... dagens ord!
Skrevet 3. januar 2009 16 år Jeg er jo ikke inne i nødprosedyrer... Hvis man flyr et småfly med defekt nesehjul, og skal lande på en lengre rullebane som f. eks. ENTC, ENVA eller ENGM, er det da greit å skru av motoren rett før touchdown for å unngå at propellen muligens slår biter av seg som treffer og skader andre deler? Såklart når man vet at man har nok rullebane. Eller er propellene lagd for å tåle slike sammenstøt på småfly også?
Skrevet 3. januar 2009 16 år Om det flyr biter av propellen ville jeg gitt blaffen i, men det er større risiko for å skade motoren om den går og propellen slår i bakken. Man kan spare seg for en kostbar motoroverhaling på denne måten. Ikke at propellen der er så billig heller, men likevel.
Skrevet 3. januar 2009 16 år For å si det sånn så må motoren opp for shockload uansett hvis proppen har vært nedi bakken.selv om den bare har skrubbet på et blad.Veldig bra gjort dette men er vel sånn det står i boken hehe. Rune
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.