Skrevet 1. januar 2009 16 år Godt nyttår! Har dere fått tatt noen flotte bilder av fyrverkeri og nyttårsfeiringer? Mine kommer snart, når jeg har fått lastet de opp
Skrevet 1. januar 2009 16 år Forfatter Flotte bilder, Knut Arne! Likte spesielt godt nr. 2 fra toppen. Slår mine bilder lett
Skrevet 1. januar 2009 16 år Tok omtrent 60 bilde, men dei 4 på den sida var dei eg blei best fornøgd med. Prøvde å ta med fleire forskjellige innstillingar, alt frå 5 til 30 sek. og blendaråpning på 3 til 12.
Skrevet 1. januar 2009 16 år Forfatter Ja, det er jo ikke så ofte man får eksperimentere med innstillinger for fyrverkeri, desverre. Mitt lille EX-S10 digitalkamera har ikke helt manuell innstilling på lukkerhastighet, så her sto alt på BestShot-innstilling for fyrverkeri. Lukkerhastigheten var rundt 6 sekunder, la jeg merke til. Her er i hvertfall mine bidrag. Kommentarene er over bildene Flere flotte farger her Det faktum at jeg var elendig til å holde kameraet i ro med de iskalde fingrene mine begynner å åpenbare seg her... Men utfallet ble morsomt, syns nå jeg ...Og her er mitt skoleeksempel på noe som ser ut som det er tegnet av barneskoleelever: Dette er de to bildene jeg ble mest fornøyd med: Det var den nyttårsaftenen! Så er det bare å glede seg til neste gang
Skrevet 1. januar 2009 16 år Ble ingen bilder fra meg, på grunn av dårlig balanse, som fører til vanskeligheter ved lang lukkertid. Dessuten har jeg ikke fjernutløser til kameraet, annet en Nikon CCP software, men tungvint å styre med pc ute
Skrevet 1. januar 2009 16 år "Fantastisk" lite fyrverkeri å skryte av her ute på landet inatt, nesten på grensen til det kjedelige.
Skrevet 1. januar 2009 16 år "Fantastisk" lite fyrverkeri å skryte av her ute på landet inatt' date=' nesten på grensen til det kjedelige. [/quote'] Merka det her i byen og. MYE mindre fyrverkeri enn det har brukt å være årene før. Dessuten, før om årene ble det alltid skutt opp minst 20 raketter DAGLIG i dagene fra 3. juledag til 3. januar. I år var det to dager før, og ingenting mer. Merka når jeg gikk hjem i natt, i 4tiden så var det HELT stille, noe som er svært uvanlig til nyttårsaften å være.
Skrevet 1. januar 2009 16 år Prøvde for første gang med timelapse av fyrverkeri i år. Resultatet ble ikke noe særlig å skryte av. Intervallet var 30 sekunder og ett sekunds lukker. Viser seg i ettertid at jeg har gått glipp av det meste (hadde ikke tid til å sjekke kameraet mens det hele foregikk). Siden jeg kun har ett forsøk per år, legger jeg likevel ut resultatet: http://www.ikhushi.com/fw/fw.mp4 (720p) Jeg fikk i hvertfall med Venus som fulgte etter månen i natt. Tok også noen bilder med håndholdt Canon EOS 50D:
Skrevet 1. januar 2009 16 år Skuffende lite fyrverkeri her i år.. (Spoiler funker forresten dårlig her fant jeg ut..) Klokken 18 startet jeg med et par "Airbombs" Så kom den store timen - klokka 00 Her ble det jammen litt av hvert. Noen ganger vridde 18-55 objektivet seg ned til ca 30mm siden kameraet pekte nesten rett til værs Kaos i lufta
Skrevet 1. januar 2009 16 år Tok også noen bilder med håndholdt Canon EOS 50D: Tok du virkelig de håndholdt?! De var jo utrolig flotte!
Skrevet 1. januar 2009 16 år Her kommer mine bilder fra nyttårsaften, tatt i Lillestrøm. Det første bildet er tatt mot politistasjonen, for de som er kjent i Flisbyen. Denne smeller vel omtrent over bussterminalen i Lillestrøm. Det samme gjør denne Godt nyttår!
Skrevet 1. januar 2009 16 år Jeg så det ikke gennem kamera i år. Valgte ikke at gøre det, bl.a. fordi min tripods hoved har det dårligt, plus, at jeg ikke ville risikere, at noget ramte kameraet. Men så da fyrværkeri uden kamera
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.