Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
Bare noen bilder jeg har tatt i det siste:

Ja' date=' dette er en liten protest mot bildebegrensingen her på forumet :whistle: [/quote']Så enig, så enig :)

Skrevet

Når det gjelder de begrensningene på bilder, bør man heller sette en maksgrense for antall kb et bilde er på. Kanskje 500kb?

Ettersom alle har bredbånd i dag, tar det ikke lang tid å laste, og for de som har photoshop er det ikke noe problem å poste et bildet i 1280x1024 som er under 500kb.

Ta dette f.eks.

Bildet er i 1680x105 og er på 309kb.

overbyenit4.th.jpg

Så la oss få større bilder å rutte med.

Skrevet
Når det gjelder de begrensningene på bilder' date='

bør man heller sette en maksgrense for antall kb et bilde er på. Kanskje 500kb?

Ettersom alle har bredbånd i dag, tar det ikke lang tid å laste,

og for de som har photoshop er det ikke noe problem å poste et bildet i 1280x1024 som er under 500kb.

[/quote']Så vi som IKKE har photoshop... hva skal vi gjøre da?

Skrevet

Paint.net eller noe vil jeg tro :P

Skrevet
Når det gjelder de begrensningene på bilder' date='

bør man heller sette en maksgrense for antall kb et bilde er på. Kanskje 500kb?

Ettersom alle har bredbånd i dag, tar det ikke lang tid å laste,

og for de som har photoshop er det ikke noe problem å poste et bildet i 1280x1024 som er under 500kb.

[/quote']Så vi som IKKE har photoshop... hva skal vi gjøre da?

Gimp er et gratis alternativ.

Skrevet

"Nedstigning".... En protest mot norsk læreren også eller? :grin:

Du slenger deg med i protesten du og? :D

Sikter til tendensen til å skrive sammensatte norske ord på engelsk vis. Slutter meg til et avisinnlegg jeg leste nylig, sitat:

"Hvis man absolutt vil dele et slikt ord, bør man benytte bindestrek. "Jule nissen" lyder som en oppfordring til å banke stakkaren."

Vil bare føye til at jeg ikke ser noe problem i å bruke nedstigning (descent) i denne sammenheng, selv om det kanskje ikke brukes så ofte i flysammenheng. Isolert sett kan en nok synes at det er en merkelig konstruksjon med bruk av ned og stigning sammensatt, men det kommer nok av ordet stige som i denne sammenheng nok er en form for "å ta et steg".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …