Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Prøvde meg litt frem før selve aftenen..

Her er to av bildene. Holdt ikke på så lenge, men det blir nok fler etterhvert :)

(Høyreklikk og "Vis bildet" for større format)

IMG_7233.jpg

IMG_7238.jpg

Skrevet

Stilig, men nå må det friskes opp igjen.. Hvordan er teknikken sånn generellt når det angår Fyrvekerifoto? Stativ og Lang Lukker? :) Og Fokus, hvordan fikser man denne, Noen tips? Ser at bildene dine var kjempeskarpe ;)

Skrevet

Stativ og manuelt program. Sett lukkertiden på Bulb, og blender på ca 10-13 (?). Fokus stiller du på noe veldig langt borte, og setter på manuell. Kjekt å ha trådutløser så du bare kan trykke når du ser det kommer noe på himmelen ;)

Skrevet
  • Forfatter

På disse bildene brukte jeg Nikkor 28 og 50mm. Begge bildene brukte jeg blender 8 og ISO 100. På første bildet tok jeg 4 sek lukkertid og 2 sek på det andre. Begge med "bulb".

Ang. fokus på visse jeg jo ganske nøyaktig hvor det skulle smelle av så da satt jeg fokus der det skulle være og ikke på uendelig som kanskje er mer lurt når mat tar bilde opp i været eller ut over et større område. Selv da er det lurt å prøve fokus først, for det er ikke alltid uendelig skaper riktig fokus på objekter langt unna. Men det er vel derfor man blender ned :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …