Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg lurer på om det er interesse for å opprette en klubb for oss som flyr mye på VATSIM,

med PMDG`s fantastiske 737 & 747, både passasjer og cargo-varianten.

Vi kan fly i fellesskap på turer og utforske land etter land og delta i events på Vatsim.

 

Hvis noen er interesserte, send meg gjerne en PM her på forumet.

Skrevet
  • Forfatter
Hvorfor ikke 737? :| Da hadde jeg gjerne blitt med! 738 kan jo dra på nokså lange reiser den og! :D Eller 737 og 747? :)

 

Bare et forslag!

Ok ;) 737 er nå lagt til.
Skrevet

Jeg er med Frode! Flyr PMDG 747 jeg :D

Hva med å lage ett VA?

Skrevet

Når du har 737, kan du like så legge til de andre flymaskinene i denne gruppen. Hvorfor da ikke med det samme kjøre på med alle flymaskinene som finnes, bestemt ut i fra hver enkelt destinasjon? :grin:

Skrevet

Når det er snakk om "heavy Iron" ville jeg heller hatt PMDG747, PMDG MD11 og LDS767. Min mening ;)

Skrevet

Hei Ivar

Det går ikke for min del, jeg har en full scale cocktpit i kjelleren men project Magenta cocpit software. ref Norge rundt 2005, så jeg er "stuck med B737 700.

MVH

lasse Haughom

NAX 443

Skrevet

Men jeg er enig i Ivar at dette er nokk heavy iron og da syns jeg det er viktig å fly litt heavy metal også :D

Skrevet

Poenget som flere er inne på,må jo være at det er 747 eller Heavy Iron som gjelder spesifikt. Ellers drar jo vi ørner med mye rart overalt ellers.

Skrevet
  • Forfatter

Regner med å starte opp på nyåret. Har fått god respons, men jeg vil ha minimum 10 medlemmer for at dette skal ha noe livsgrunnlag.

For øyeblikket har jeg 6 stk inkludert meg selv, så det ser jo ut som dette er noe dere vil ;)

Skrevet

Kom igjen folkens dette tror jeg kan bli kult!!

Meld dere på! ;)

Skrevet

Jeg vil heller anbefale folk til å joine Norwegian Eagle, slik at det har ett livsgrunnlag. En "konkurent" trenger man ikke.. Det går jo ut på nøyaktig det samme, å fly turer sammen. Så hvorfor ikke bare joine Norwegian Eagles Frode? Trenger du virkelig noe eget?

Skrevet

Dette handler ikke om å være en konkurent av Norwegian Eagles..

Dette er for de som vil fly større fly.. Som sagt aså blir ikke dette noe VA på noen som helst måte, bare noen som vil fly sammen :D

Skrevet

Jeg tar det heller ikke som noen "kopi". Slik jeg har forstått det vil dette i hovedsak være basert på en bestemt flytype som vil benyttes på turene. Norwegian Eagles har hittil ikke vær veldig "heavy" vennlig, så jeg ser positivt på at noen også bringer denne sjangeren inn i lyset.

 

Har jeg forstått det rett vil denne klubben ha ett fast antall medlemmer, som internt avtaler seg imellom hvor de vil fly, og med hvilken heavy maskin. Med andre ord en klubb med fokus på medlemmene, og ikke fullt så mye fokus på allmenheten. Correct me if I'm wrong. :)

Skrevet
  • Forfatter

Dette har fått såpass lite respons overall, at dersom jeg skal fortsette,

så vil jeg gjerne at det skal bli mer organisert.

Det legges herved ned en ramme på at dette gjelder følgende fly og dette er videre ikke diskuterbart.

 

 

  • PMDG 747 Passenger & Cargo
  • Level-D 767-300 ER
  • PSS 757
  • PSS 777

 

Dette er da det vi forholder oss til videre.

 

Ett samarbeid og air-meetings med Norwegian Eagles er velkomment,

men hovedsaklig komer vi nok til å konsentrere oss om de lengste turene.

 

London - Sydney

London - New-York

New York/San Fransisco - Honolulu - Sydney

 

Dette er kun eksempler på ruter vi kommer til å fly.

Det forutsettes god kjennskap og en del erfaring med Vatsim,

man MÅ kunne benytte seg av full ILS i flyet man fører tilfelle dårlig vær/sikt ved landing,og man må være i stand til å fly den nevnte ILSen uten autopilot. (Takk Andreas)

 

man MÅ møte opp når man melder seg på turer, og være sikker på at man fullfører. CTD er ingen unnskyldninger :grin:

Og man må inneha ett visst snev av folkeskikk og respekt.

Noe annet vil resultere i at man ikke får godkjent deltagelse på turene.

 

MVH

 

Frode Skibrek

Skrevet

KLAR TALE! :D

 

Høres greit ut dette.. Kun ett problem, og det er ILS landing uten autopilot? Hva vil det si?

Skrevet

Synes det er litt uheldig at du kun har lagt payware fly som aktuell flytype. Det finnes de der ute som godt kunne tenke seg å bli med, men som ikke ønsker å kjøpe disse flyene?

 

Å fly en ILS approach uten autopilot betyr at du flyr den for hånd. :grin:

 

CTD synes jeg er en god unnskyldning for ikke å fullføre, hvis man er halvveis, spessielt på long haul blir mye av iveren knust, iallefall for min del. Dog, der har ennå ikke hendt at jeg ikke har fullført en flight, på tross av CTD. :grin:

Skrevet

Da kalles det vel Visual? eller jeg jeg helt ute å kjøre nå? :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …