Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var ute og gikk tur i skogen i dag, og så et merkelig lite dyr som jeg lurer på hva var for noe. Jeg trodde først det var en mus da det løp foran meg, var omtrent den størrelsen, men det var mer avlangt, lignet nesten på en kritthvit mini-mini-røyskatt, om jeg ikke husker helt feil så hadde den "fingre" på potene.

Noen eksperter her som har forslag til hva det var for noe?

Skrevet

Om det var en mink så var det i vertfall en unge, som sagt på størrelse med en mus, ikke mer enn 10 cm. Og i følge wikipedia så har den vel også kommet fra et oppdrettsannlegg siden pelsen var helt hvit. Så desverre ikke om den hadde hale da den sprang og hjømte bakkroppen i et hull i bakken.

Edit: Dette bildet av en mink ligner veldig på det jeg så da den bare stakk hodet ut, bare at den jeg så var altså mye mindre og hvit. Tenkte først at det kunne være en unge, men er det virkelig så mange små unger midt på vinteren?

Skrevet
Alle mink i Norge er unnsluppet pelsfarm-mink eller barn av disse.
Jepp, som om ikke pelsdyrhold skaper nok av problemer fra før av... Det er jo lov å håpe at det blir slutt på det snart, selv om jeg dessverre tviler...

Forøvrig tror jeg også at det var ei snømus som Arild så :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...