Skrevet 24. desember 2008 16 år Maskinen min er 1 år gammel med dual core, 2gb ram og masse plass på HD. Grafikkkort er Nvidia 8600GS. Alikevel klarer maskinen kun å dra GTA4 i 800x600 skjermmodus. Noen som kan hjelpe? Skjermkortene drar fsx så det monner etter....
Skrevet 24. desember 2008 16 år Dette er et emne som er diskutert, klagd og sytt i filler på Steams forum (og sikkert mange andre). Og midt oppi dette kommer folk og sier "men maskina drar jo Far Cry/Crysis/ helt fint!" Under det grafiske og flotte, ligger det massevis av andre ting som foregår. Det er uten tvil CPUen som er flaskehalsen i samtlige system hvor ytelse er et problem. CPUen er ene og alene om å kalkulere fysikk for uttallige biler og mennesker, og generelt gi en livlig atmosfære og opplevelse - grafikkortet på sin side har "den enkle jobben" å gi en grafisk fremstilling av det hele. Det er også mange som mener det er bedre flyt i spillet om du kjører på maks tillatte oppløsning (i de aller fleste tilfeller 1680x1050 om man har et skjermkort med 512mb ram). I nVidia kontrollpanelet har jeg satt følgende innstillinger spesifikt for spillet. Anistrophic filtering: 8x Antialiasing - Gamma correction: off Antialiasing - Mode: off antialiasing - setting: none Antialiasing - transparency: off Conformant texture clamp: use hardware Error reporting: off Extension limit: off Force mipmaps: bilinear Maximum pre-rendered frames: 0 Multi-display/mixed-GPU acceleration: Single display performance mode Texture filtering - Anistropic sample optimization: on Texture filtering - negative LOD bias: Allow Texture filtering - Quality: High performance Texture filtering - Trilinear optimization: On Threaded optimization: Auto Triple buffering: Off Texture filtering - Anistropic mip filter optimization: off Vertical sync: force off Da kan jeg ha middels innstillinger på alt i GTA, og få god nok flyt til at jeg syns det er spillbart. For å få dybdeskarphet som på XBOX/PS3, trykk "p" på tastaturet. nVidia slapp en driver spesielt i forbindelse med GTA IV. Last ned her
Skrevet 24. desember 2008 16 år Forfatter Dæven Ola haldor. Vedder på at du har skrivekrampe etter den regla der. Takk.Skal kikke på det:-) God jul.
Skrevet 26. desember 2008 16 år Hehe, neida, det går fint. Var mer pes med å veksle mellom nVidia control panel-vinduet og Safari og skrive av. Har du sett noe på det? Funnet en løsning?
Skrevet 26. desember 2008 16 år Det kan nok godt stemme at det er CPU som er flaskehalsen. Jeg kjører en 2,67 GHz Quad-core med 4 GB minne og et Nvidia 8800 Ultra Grafikkkort. Jeg installerte GTA4 i går og har spilt det litt i dag. Jeg har ikke merket noe hakking eller grafikkproblemer generellt, selv med min 1920X1200 oppløsning. Det eneste som er irriterende er at jeg, av en eller annen grunn, ikke får oppjustert Texture Quality til over Medium
Skrevet 26. desember 2008 16 år Forfatter Har ikke fått kikket på det enda. Skal ta en titt utpå kvelden/natta.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.