Skrevet 23. desember 2008 16 år Jaa, hvorfor ikke dele de? :grin: koslig å lese slikt Hva gjør dere i jula? Er dere med familie, venner eller? Jeg er alltid med familie, slikt er kjempe koslig! Masse folk, masse mat, masse gaver, masse sosialitet, masse god stemning! Vi spiser alltid ribbe til jul, det er liksom julematen her.. Del deres tradisjoner.
Skrevet 23. desember 2008 16 år Her i huset er me stort sett samla heile familien. Dvs meg, brodern, søs, mammo og papen. Og kvart tredje år er farmor her. Maten: Julafta: Ribbe. Første juledag: Kalkund. Andre juledag: rester. Andre juledag er som regel festkvelden. Men i år vert det tredje juledag pga julebesøk i Bjørgvin Metropol. Elles så står det ein del dykking på kalenderen, fiske, kayak, bakkarallycrockett (lokal sport), og skogar i tur og mark. Og sjølvsagt vert det ein juleflight innimellom slaga. Ein god del speling vert det med familien også. Settlers, Gruble, Scrabble, Monopol.... med meire.
Skrevet 23. desember 2008 16 år Forfatter 1. juledag går det i rester her i år, da vi ikke får besøk før 2. juledag.. så, da blir det ribbe x 2 i år Vi spiller litt vi og, monopol er det det går mest i her. Og jeg har hvertfall planer om å snike meg unna å ta en rask tur eller 2 i simmen ja :grin:
Skrevet 23. desember 2008 16 år Julaften består i år av at vi har besøk av mormor og morfar, til middag blir det ribbe. Deretter vanlig gaveåpning og kaffe og kaker. Første juledag har vi en tradisjon med at vi spiser hos tanta til pappa, sammen med store deler av slekta på hans side. Deretter i romjula skal jeg jobbe litt, være med venner og bare kose meg!
Skrevet 23. desember 2008 16 år Vi lader opp med Hovmesteren og grevinnen på lille julaften. Julaften er det på familiebesøk med grøt og pinnekjøtt på menyen. 1. og 2. juledag er litt ymse, da man ikke orker å stå på kjøkkenet i timesvis etter jobb for å få en god middag.
Skrevet 23. desember 2008 16 år Lille julaften er det pynting av tre. Og etter gammel tradisjon leser mor Nisseboken med kakao og nystekte rundstykker til. Det skjer ikke nå lenger, da alle i søskenflokken har blitt voksne, men de har videreført det til sine barn. Julaften går i venting, og lukten av pinnekjøtt som sprer seg gjennom veggene. Da hele gjengen er mette of fornøyde får lov til å sitte seg til sofaen for å få en oversikt over juletreet og peker ut hvilke pakker man håper blir plukket ut først. Kanskje i håp om at det er du som får den store spennende som er formet som en PC eller et enmotors propellfly. Kaker og kaffi hører med, kanskje noen forsyner seg med et glass rødvin og en knert akkevitt. 1. juledag starter fint med en bedre frokost, og derretter varierer det egentlig litt hva som skjer. Når man har kjæreste og skilte familier blit plutselig antall besøk fordoblet. En familie her, og en familie der. Har et lite håp om å få flydd litt, siden det blir så liten tid til det ellers. Ellers ha en riktig fin Julaften alle sammen!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.