Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Etter å ha sett flere events med Norwegian Eagles i det siste har jeg grunnet militærtjeneste ikke kunnet være med! Men endelig fikk jeg sjansen.

 

Da jeg hørte om Braathens triangle, meldte jeg meg straks på!

 

Her kommer noen bilder fra min synsvinkel under turen!

 

 

1-5.jpg

Fikk beskjed av Braathens ledelsen at LN-BRI var ledig for kvelden og at den var til fri disp under eventet!

Den var blitt brukt som medvac-fly for Forsvaret under en øvelse, så den måtte hentes fra Gardermoen Militære Flystasjon og flyes til eventet på Fornebu!

 

2-5.jpg

Vi liner opp på bane 19R og setter kursen mot Fornebu!

 

3-4.jpg

Snøbygene var på plass da vi forlot OSL

 

4-5.jpg

Ikke så god sikt i det vi sikter inn mot Fornebu!

 

5-5.jpg

 

6-5.jpg

Men vi fant rullebanen til slutt og kom oss fint ned...

 

7-4.jpg

Ca 2 timer før eventet startet var LN-BRI klar på Fornebu og crewet satt og briefet de tre etappene!

 

 

SÅ VAR DET KLART FOR AT EVENTET STARTET!

 

Vi var 8-9 stk som stod i kø til å ta av fra bane 24. Ivar som BRA375 var førstemann til å ta av. Var tredje siste eller noe sånt som BRA404!

 

8-5.jpg

Prøvelsene begynte snart! Tcas-systemet slår inn og jeg tar en krapp unnamanøver i det ENOS_CTR gir meg beskjed om å svinge 300 grader venstre grunnet trafikk. Var tydeligvis litt å rutte med for controllerne denne kvelden!

 

9-2.jpg

Det har blitt mørkt ute allerede...

 

10-2.jpg

Her ser dere at vi nå angriper Marius Helstad som ENVA_APP for alle mulige vinkler. Jeg ble først sendt i en holding før jeg måtte ta en go-around grunnet mye trafikk på finale.. Synes det var gøy med litt uvanligheter på vatsim!

 

11-2.jpg

Her er vi på andre og siste finale til ENVA!

 

12-2.jpg

Etter landing var det first right og stand 40 som gjaldt!

 

13-2.jpg

På Værnes fikk vi vite at LN-BRI var kalt inn i "tjeneste" igjen, men at LN-TUF var kommet til var disposjon for de to resterende flightene...

 

14-2.jpg

Her har de fleste fått sendt av gårde flightplannen for neste leg!

 

15-2.jpg

Denne gangen var jeg nummer tre for take-off! Men i det jeg var kommet til holdingpoint Alpha fikk jeg aldri noe svar fra ATC. Det viste seg at Helstad hadde logget av... Så da ble det ti minutter for sen take-off og ble satt over til ENTR_CTR i stedet!

 

Skrevet

 

16-2.jpg

Vi ble airbourne og har satt kursen mot Bergen!

 

17-2.jpg

Har aldri sett både ENOS ENSV og ENTR online samtidig!

 

18-2.jpg

På vei ned mot Flesland!

 

19-2.jpg

Dette er noe av det siste jeg fikk med meg! Så kom den trasige beskjeden... pc'en var gått tomt for minne og FS måtte stenges!!!

 

 

Så jeg fikk aldri landet på Flesland og jeg ble da heller ikke med videre til Fornebu! Synd at det endte slik men det var veldig kjekt å være med på tur med Braathens igjen!

 

Ha en fin kveld videre, med-simmere!

Skrevet
Bruker du Wilco sitt panel i 737-700 eller jeg som bommer helt nå ?

og bruker du ASV?

 

Hei!

 

Hvis du ser litt nøye etter, så er det gjort et flybytte fra 737-400 til 737-700. Det er ingen cockpitbilder etter byttet til 737-700, så alle cockpitshots er fra -400 maskinen ;) Benytter meg av vanlig PMDG panel på 737-700'en...

 

ASV som i Active Sky 5? Så nei, bruker Active Sky 6 :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...