Glenn Tegnander Skrevet 18. januar 2002 Skrevet 18. januar 2002 Good day! Var på en møte i går i Gullknapp Flyklubb, Arendal hvor Aleksander Gjems fortalte litt om NAK/NLF. Vi kom inn på dette med flysimulatorer og han fortalte følgende... Når man skal til statene må man nå etter 11.sept. 2001 svare på noen spørsmål. Ett av disse er om man har tilgang på MS Flightsimulator. Enten så er amerikanerne helt paranoide eller så er Bill Gates jævlig god til å markedsføre Microsoft... /glenn Siter
Kenneth Warren Berg Skrevet 18. januar 2002 Skrevet 18. januar 2002 Hei! Det stemmer ikke. Var der nettopp, og ingen spørsmål om noe som helst. Siter
Glenn Tegnander Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Skrevet 18. januar 2002 Hah... det var derfor jeg tok dette opp :-) hadde min tvil... /glenn Siter
Helge Bø Skrevet 18. januar 2002 Skrevet 18. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Kenneth Warren Berg: Hei! Det stemmer ikke. Var der nettopp, og ingen spørsmål om noe som helst. ...bortsett fra en mengde spørsmål som skal besvares i visum-kortet, som fylles ut på flyet. Men amerikanerne ser jo på oss skandinaver som relativt snille uansett [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] SAS har jo en avtale med myndighetene for å gjøre dette enklere for deres passasjerer. De gangene jeg har vært der med SAS fikk jeg stempel i passet etter et par korte spørsmål om oppholdssted o.l. Siter
Gjest Skrevet 18. januar 2002 Skrevet 18. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Glenn Tegnander: Good day! Var på en møte i går i Gullknapp Flyklubb, Arendal hvor Aleksander Gjems fortalte litt om NAK/NLF. Vi kom inn på dette med flysimulatorer og han fortalte følgende... Når man skal til statene må man nå etter 11.sept. 2001 svare på noen spørsmål. Ett av disse er om man har tilgang på MS Flightsimulator. Enten så er amerikanerne helt paranoide eller så er Bill Gates jævlig god til å markedsføre Microsoft... /glenn At Amerikanerne er blitt paranoide er sikkert. Det går en sak der nå mot en pilot. Piloter går igjennom sikkerthetskontroll når dem møter på jobb. En av pilotene i et selskap kom med en spøkefull kommentar til vedkommende som sjekka han: Hvorfor er dere så opptatt av pinsetter og papirkuttere når jeg bare kan styrte flyet, jeg er jo piloten. Dermed ble det arrestasjon og greier. ser den saken diskuteres heftig på news gruppen rec.aviation.piloting (tråden heter der : watch your mouth (or welcome to the USSR). Jan Roar Rød [ 18-01-2002: Endret av: Jan Roar Rød ] Siter
Oddgeir Refvik Skrevet 21. januar 2002 Skrevet 21. januar 2002 Eg har no aldri fylt ut noko skjema med masse rare spørsmål på i flyet på vei til Usa..? men så har eg både B1 og C1/D visa til usa i passet da.. oddgeir Siter
Magnus Wiik Skrevet 27. januar 2002 Skrevet 27. januar 2002 Måtte svare på en masse spørsmål også, om jeg var narkoman osv, eller om jeg hadde vært hitler-tilhenger Siter
Gjest Skrevet 27. januar 2002 Skrevet 27. januar 2002 Herre gud. De er helt paranoide. Trenger man visum til USA forresten nå ? Siter
Helge Bø Skrevet 28. januar 2002 Skrevet 28. januar 2002 Nei, norske statsborgere trenger ikke visum. Som sagt utleveres et grønt skjema på flyet, et turistvisum som gjelder i inntil tre måneder. Dette besvares, og blir deretter stemplet av immigrasjonen. En gjenpart skal oppbevares i passet til du forlater landet. Betingelsen er at du ikke har bestemte straffesaker på deg, immigrasjonen har all interessant info om deg på skjermen innen flyet lander. Ser de noe de ikke liker blir dette alt du får se av USA... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.