Øyvind Grassdal Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Iskald Coca Cola med juletegninger utenpå - helst i glass er den beste julebrusen som finnes. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Kvalifiseres vell ikke som julebrus, da den er svart, og ikke rød. Julebrus skal være rød. Rød er julens farge på samme måte som at påsken er gul. (Hvorfor er julen rød?). Den beste julebrusen er selvfølgelig ett CocaCola produkt - Simba julebrus. Siter
A L Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 nei nei nei Even.. julebrus trengs aldeles ikke å være rød.. når ble jule øl rød?? Enig at Iskald cola med juletegninger på gjør susen, men når vi tenker på skikkelig julebrus syns jeg hamr og lillehammer's er best, og den er da mere brun farget Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 nei nei nei Even.. julebrus trengs aldeles ikke å være rød.. når ble jule øl rød?? Enig at Iskald cola med juletegninger på gjør susen' date=' men når vi tenker på skikkelig [u']julebrus[/u] syns jeg hamr og lillehammer's er best, og den er da mere brun farget Eeehr.. julebrus og juleøl er to forskjellige ting, og skal nytes på hver sin måte. julebrus skal være rød, og den skal hete Simba julebrus. Håper vi ALDRI kommer til enighet på dette temaet med julebrus :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Dahls Julebrus er det ingen som slår. :grin: Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Mack Julebrus... Og dersom jeg hadde drukket øl' date=' så hadde det sikkert blitt Mack det og...(For ordens skyld; jeg er 22, så jeg er gammel nok til det meste) [/quote'] Mack øl er genial! Har ikke fått gleden av å prøve juleølen deres. Men den er sikkert god Siter
simon seim Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 coop sin julebrus er billigst. på nærbutikken her er 1,5 liter for 6,50kr Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Coop julebrus? Den var ny... (og jeg jobber for Coop når jeg er hjemmom i Alta) Siter
A L Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 Tror nokk kanskje det er Grans sin? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Kan tenkes. Det jeg vet vi har hatt inne er Grans og Mack. (og grans var betydelig billigere, men den er nå helt utsolgt) Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Julebrus fra Christiansand's Bryggeri (CB) er snadder. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Coop julebrus? Den var ny...(og jeg jobber for Coop når jeg er hjemmom i Alta) Det gjør jeg også.10 1/2 år på lageret COOP tiller i Trondheim. Jeg stortrives men jobben kunne ha vært bedre.Glad jeg har en jobb i Icelandair også :grin: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Kvalifiseres vell ikke som julebrus' date=' da den er svart, og ikke rød. [b'] Jule[/b]brus skal være rød. Rød er julens farge på samme måte som at påsken er gul. (Hvorfor er julen rød?).Den beste julebrusen er selvfølgelig ett CocaCola produkt - Simba julebrus. Djis, du er jo helt på villspor nå Even Hva er julebrus? Jo: Julebrus er en brus som selges i tida rundt jul. På Sørlandet og bl.a. på Hamar og andre midtre og nordlige deler av Østlandet (Oppland og Hedmark), og i Trondheim, er julebrusen brun og smaker litt som champagnebrus. Den vanligste julebrusen er rød(og smaker som Tom og Jerry eller Donald brus), men den kommer også i brun, grønn og gul. På Østlandet, Gjøvik og sørover, Vestlandet og i små deler av Nord-Norge er julebrusen stort sett rød, og er litt kraftigere i smaken enn eventyrbrus som er den vanligste røde brusen resten av året. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Dahls julebrus. Ingen over, ingen ved siden. Og den skal kun drikkes mellom 1 des og 31 des. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Kvalifiseres vell ikke som julebrus' date=' da den er svart, og ikke rød. [b'] Jule[/b]brus skal være rød. Rød er julens farge på samme måte som at påsken er gul. (Hvorfor er julen rød?).Den beste julebrusen er selvfølgelig ett CocaCola produkt - Simba julebrus. Djis, du er jo helt på villspor nå Even Hva er julebrus? Jo: Julebrus er en brus som selges i tida rundt jul. På Sørlandet og bl.a. på Hamar og andre midtre og nordlige deler av Østlandet (Oppland og Hedmark), og i Trondheim, er julebrusen brun og smaker litt som champagnebrus. Den vanligste julebrusen er rød(og smaker som Tom og Jerry eller Donald brus), men den kommer også i brun, grønn og gul. På Østlandet, Gjøvik og sørover, Vestlandet og i små deler av Nord-Norge er julebrusen stort sett rød, og er litt kraftigere i smaken enn eventyrbrus som er den vanligste røde brusen resten av året. Hvor har du funnet det Varvik? :grin: Nei, julebrus skal være rød, smake rødt og ikke minst virke juleaktig! God jul(ebrus heter Simba.)! Siter
A L Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 Eirik har ett stor og godt poeng Even, skal mye til før du klarer å konfrontere han med den Siter
Audun Braastad Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jula er da like mye grønn som rød? Vi farger da ikke juletreet rødt? :grin: Er jo masse annen julepynt som er grønn også. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Eirik har ett stor og godt poeng Even' date=' skal mye til før du klarer å konfrontere han med den [/quote'] Det er som å konfrontere/diskutere med læreren vår i samfunn og RLE - Umulig. De har alltid motargumenter. ALLTID. Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Går i Hansa og grans her ja :grin: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Det kan være tradisjoner Even, som gjør at folk drikker forskjellig julebrus. Kanskje dem i Ålesund har vokst opp med at Grønn julebrus, er julebrus. Dem i Tromsø har drukket rød julebrus, og er vant til at dette er julebrus. Men en i Kristiansand har drukket brun julebrus som smaker champagne. Uansett, det meste vi forbinner med julen har med barndommen vår å gjøre, og om lokal bryggeriet ditt har laget rød, brun, grønn eller gul Julebrus vet jeg ikke, men som oftest så drikker folk samme julebrus som når de var mindre. Derfor, er det ingen som blir enige om at det KUN finnes rød julebrus, for det gjør det ikke. Samtidig vil jeg heller ikke påstå at julen er så veldig rød Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Julenissen er veldig rød! :grin: For min del går det veldig an på hva som blir kjøpt inn i heimen. Og det går stort sett i type rød julebrus. Må si meg enig i at det man måtte foretrekke av forskjellige julebruser og andre juleting har vel en solid rot i barndommen. Jeg ble pent nødt en gang å prøve den fantastiske julebrusen fra Hamar (noen venninder som tydeligvis gledet seg til brusen kom ut i butikkene), etter mye godprat og ville fantasier om hvordan denne skulle smake fikk jeg endelig smakt en flaske brun julebrus. Og jeg kunne konkludere med at for meg var det ikke noe mer spesielt en vanlig flaske med sjampis. Godt, men ikke min tradisjon. Siter
Petter Kverneng Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Dette er julebrus. Så vet dere det=) Siter
Even Moe Egenes Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Det kan være tradisjoner Even' date=' som gjør at folk drikker forskjellig julebrus. Kanskje dem i Ålesund har vokst opp med at Grønn julebrus, er julebrus. Dem i Tromsø har drukket rød julebrus, og er vant til at dette er julebrus. Men en i Kristiansand har drukket brun julebrus som smaker champagne. Uansett, det meste vi forbinner med julen har med barndommen vår å gjøre, og om lokal bryggeriet ditt har laget rød, brun, grønn eller gul Julebrus vet jeg ikke, men som oftest så drikker folk samme julebrus som når de var mindre. Derfor, er det ingen som blir enige om at det KUN finnes rød julebrus, for det gjør det ikke. Samtidig vil jeg heller ikke påstå at julen er så veldig rød [/quote'] Er det jeg som blir dummere, du som blir smartere eller har du alltid vært sånn? Lov ord fra deg her! :grin: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Jeg glimter til noen ganger Siter
Sindre Holberg Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Dette er julebrus. Så vet dere det=) Absolutt! Den aller beste Drakk av disse under NE triangelet igår Siter
Fredrik Rise Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Dette er julebrus. Så vet dere det=) E.C. Dahls julebrus. the one and only!! Siter
Marius Helstad Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 E. C. Dahl Julebrus! Julebrusens konge! Siter
Svein _ Nilssen Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Hjemmelaga Lillehammer julebrus er best og blir best. Ikke no mer og diskutere. Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=2426470&w=230&frame=0&ee= Dette er min favoritt! Den smaker ikke bringebær, den smaker ikke jordbær, den har en heeeeelt spessiel smak denne trio julebrusen altså! Så det var en test over her som slaktet Trio brusen, men hos Dinside scorer den høyt igjen: http://www.dinside.no/php/art.php?id=496797 Triobrusen smaker mye appelsin/klementin aktig, noe som får meg i julestemning, ettersom jeg forbinder klementiner med juletider. Nå drikker jeg lite appelsinbrus ellers, det er nok derfor jeg liker det speielt godt som julebrus. Også er jeg jo fra Skien da.. Henrik Ibsen ville valgt Trio's julebrus, det er jeg overbevist om:D Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har jo enda ikke skrevet min favoritt, selvom jeg kjempet for at Mack faktisk laget den beste julebrusen i verden, så må jeg innrømme at jeg fikk smake Grans julebrus her om dagen. Og når jeg og madammen var å handlet, jo.. Da kjøpte vi inn masse Grans Julebrus, på de store flaskene. Og jada, den er rød. Noe av det beste jeg har smakt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.