Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Her kommer en liten story fra dagens tur! Enjoy!

Skal si folkene i Alaska har kviknet til! Siden valget har så godt som alle innbyggere i Alaska vært litt grett'ne i.o.m at de ikke fikk seg en visepresident... Men nå ser det jammen ut til at folket endelig har kommet i julestemning og er blide og fornøyde igjen!

Fikk en telefon sent i går kveld fra en kar borte i Skagway, han var helt fortvila over at julegavene samt en pakke med julemarsipan som var bestillt fra en lokal kjøpmann i Juneau ikke var kommet frem, ikke engang sendt! Jeg homret litt for meg selv, men sa villig ja til mannen og lovte han at det ville blir fraktet opp til Skagway i dag.

Etter å ha fuelet 206'n var vi "good to go", en haug med julegaver, en eske med altfor godtluktende marsipan og meg selv!

fsscr000-21.jpg

Tok av med ett hakk flap og klatret videre oppover

fsscr002-16.jpg

Right turn out

fsscr003-13.jpg

Straks oppe på cruise med heading for Hains

fsscr005-14.jpg

Alaska's natur kan by på det meste

fsscr008-13.jpg

Over Hains området, har startet på descend

fsscr012-12.jpg

:grin:

fsscr013-12.jpg

Noen turister er på vei ut...

fsscr014-10.jpg

Er på det siste legget inn mot Skagway!

fsscr015-6.jpg

På finale inn mot den flotte plassen

fsscr017-4.jpg

Det ble en litt bumpy innflygning, men landingen foreløp greit

fsscr021-3.jpg

...Så ble det jul i år også, tenkte nok mannen!

__________________________________________________________________________________

Takk for at du tok deg tid til å titte på innlegget mitt, legg gjerne igjen en kommentar :)

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

Glad jeg ikke var pilot der, da hadde det ikke vært mere marsipan igjenn. :grin: ikke lenge til jul nå nei. :)

Gjest Espen Alsgård
Skrevet

Fine bilder!

Men, er de oppdragene dine hjemmesnekret, eller?

Skrevet

Kjempebilder, og ikke minst god tilhørende historie! Selv om jeg kunne ønsket meg noe større bilder (noe vi tydeligvis ikke får på dette forumet.. :grin:) er jeg godt fornøyd med resultatet! Du har vist at man kan gjøre det beste av situasjonen, flott levert! Har også lagt merke til at været virkelig har stabilisert seg her oppe nå, vært heller få oppdrag for oss i US Coastguard også.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...