Skrevet 16. desember 2008 16 år Hei er det noen som kan fortele meg rekefølga på oppset av ils bare avåtil eg får det til tror det kan ver eg som roter det til.
Skrevet 16. desember 2008 16 år Se om jeg skjønner denna posten.. Detta er slik JEG gjør det, med default fly sant å si.. :grin: Først, får jeg da oppgitt rwy osv av atc, dermed går jeg i default map i fs, og finner ILS freq.. Stiller den inn i NAV1, venter til jeg er 15-20 NM fra airport, trykker inn NAV1, og 10 NM fra airport, setter jeg ut gear, fikser flaps, og kicker inn APP-knappen. Noe i den duren Helt sikkert MASSE jeg gjør feil, men lander perfekt ILS med det der.. omtrent hvertfall :grin: Ikke skyt hvis det er noe feil :blush: Som sakt, dette er default boeing i fs9.
Skrevet 16. desember 2008 16 år Husk å sette final approach-kursen i HSI'en. Det vil ikke påvirke om du flyr med autopilot men om du flyr uten så har det mye å si - ellers vet du jo ikke hvor mye av final approach-kursen du flyr. Flyr du på ekte er det et krav uansett. Flyr du i Sim er det strengt tatt ikke nødvendig om du flyr på auto. Men det er jo mest gøy å gjøre det så ekte som mulig?
Skrevet 16. desember 2008 16 år Forfatter hei no spør eg sikert skikelig dumt. har lert meg det meste sjøl så det er en del eg ikkje veit. ka e hsi å kor stiler vi den inn?
Skrevet 16. desember 2008 16 år Forfatter boing 737 er ikkje det 147ias somm skal landes med? no kom eg fram med retning høgde å alt slikt men med en gang eg tødsja rullebana så kresja eg flyet noe peiling?
Skrevet 16. desember 2008 16 år Du må nesten fortelle oss hvilken flymaskin du benytter. Det er slik at PMDG etc. har en funksjon som heter autoland. Denne funksjonen gjør at flymaskinen utfører en "flare" selv når tiden er inne for dette. Hvis du benytter deg av default 737 eller de fleste freeware 737 vil ikke disse flyene ha denne funksjonen. Dette vil medføre at du vil treffe bakken relativt hardt da flyet vil følge gjennomsynk i grader gitt av ILS'en. Når det gjelder hastighet kommer dette veldig an på hvor tungt lastet flyet er. Når jeg lærte meg å fly ILS i FS98 fant jeg rett hastighet ved å sette fulle flaps, hjul ned mens jeg var på ILS. Deretter satte jeg hastigheten til ca. 150 knop, for så å gå ut i spotview for å se hvordan flystillingen var. Peker nesen nedover har du for høy hastighet, har flymaskinen problemer med å holde glidebanen har du for lav hastighet. Du må finne mellompunktet. Da skal nesen peke noe opp i himmelen slik at hovedhjulene treffer bakken først, og ikke nesehjulet. Men som sagt, har du ikke autoland funksjon vil landingen uansett være noe hard.
Skrevet 16. desember 2008 16 år Forfatter Hei det er 737 eg bruker fant ca fart no etter lit prøving den auto spead ka fly har den da å kor finner eg den fungsjonen i flyet? kjøper eg ett 737 fly så vil eg ha det eller?
Skrevet 16. desember 2008 16 år PMDG 737 serien har denne funksjonen. Da er det bare å lese seg fram på nettet, så finner du ut av det.
Skrevet 17. desember 2008 16 år Forfatter da skal eg hive meg i lesinga. foresten kjekt å sjå så mye folk som er inntresert til å hjelpe.
Skrevet 17. desember 2008 16 år Forfatter foresten ils frekvensene for norge har eg men kor finner eg dej i fs har sett på map men finner dej ikkje
Skrevet 17. desember 2008 16 år Det skal være mulig å finne ILS frekvens i GPS (deafult). Om du har noe payware add-on med FMC, så skal det være mulig å finne frekvensene i FMC (i Boeing fly; vanligvis i "INIT REF" etter at korrekt rullebane er valgt)
Skrevet 17. desember 2008 16 år I default map i FS, ligger trykker du bare på flyplassen, runway elns, så får du opp ILS freq..
Skrevet 17. desember 2008 16 år trenger strengt tatt ikke FSMAP hvis du har ILS-frekvenser for hele Norge..?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.