Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har nå iløpet av de siste 45 minuttene fått ca 20 av disse irriterenede meldingene på MSN...

haha :Dhttp://nokia-shop (har fjernet resten av linken for å unngå videre spredning)

Ok, hvis noen av dere er så dumme at dere trykker på denne linken eller andre linker der DERES EGEN MAILADRESSE STÅR I LINKEN så er det nesten slik at dere fortjener å bli bitt av dette viruset.

En av de viktigste reglene på internet for å unngå virus er:

• NEVER, EVER click links in email!

Dette gjelder også for IM... Jeg ber dere inderlig, om å PLEASE være veldig forsiktig med hva dere trykker på av linker, og itillegg hvis dere ser at noen sender dere en slik link, ta kontakt med dem, og be dem om ihvertfall om å skifte passord på MSN kontoen deres, og helst formater maskinen.

Det er idag UMULIG å fjerene alle virus på en maskin. Ikke prøv dere å kom her å si at "Å joda, jeg har fire og ett halvt tusen antivirus programmer som fjerner det". Det hjelper ikke lengre. Du kan ALDRI, ALDRI være sikker på at virus er helt borte. 99% av gangene er det noe igjen der, et rootkit e.l. som du ikke klarer å fjerne som igjen fører til flere virus.

Ihvertfall, ikke trykk på slike linker. Er faktisk ganske irriterende. :)

Mathias

Skrevet

Hmm, var ikke så lenge siden det sist var ett sånt virus som dette.

Skrevet
Dette gjelder også for IM... Jeg ber dere inderlig' date=' om å PLEASE være veldig forsiktig med hva dere trykker på av linker, og itillegg hvis dere ser at noen sender dere en slik link, ta kontakt med dem, og be dem om ihvertfall om å skifte passord på MSN kontoen deres, og helst formater maskinen.[/quote']

Moberg, du er en helt! :)

Det som nytter er å prøve å snakke med den aktuelle personen. Hvis de bare logger av så må du ikke trykke på linken, snakker de engelsk, men pleier å snakke norsk, ikke klikk på linken snakker de vanlig, på samme måte som for 10 minutter siden, så bryr jeg meg ikke om du klikker innpå, men er noe tryggere da. :)

Skrevet

Ja, er mange som har forskjellige virus på sin msn for tiden. Standar er jo den som har vart i ca. 1-2 år.

Er noe som

"Hey, look at the pictures from this crazy party!

www.-msnkallenavn.pics.ce"

Og at folk faktisk er så dum å trykker på slikt er jo helt ræva, de fortjener jo faktisk å ha virus da.

Hvorfor i alle dager skulle plutselig mine kompiser skrive på engelsk til meg?

Skrevet

Den aller enkleste og billigste måten å holde maskinen ren, er rett og slett å bruke hodet. Først og fremst ikke trykke på hver en boks og knapp som dukker opp, unngå å surfe på snuskete webområder med innlysende destruktiv agenda, og ikke laste ned filer en ikke er 100% sikker på at ikke inneholder virus eller lignende.

Hvis det ikke ringer en varselbjelle når noen forteller deg på engelsk at "you just GOT to visit this site, it's SO funny! hxxp://dittnavn.sketchyadresse.com", så er du rett og slett alt for naiv, og trenger en lett innføring i IT-sikkerhet :) .

Skrevet

Det er faktisk mulig og holde datamaskiner fri for virus, skulle bare mangle....men det krever jo at du ikke går med hode under armen da...egentlig så handler det om nett vett.

Skrevet
Det er faktisk mulig og holde datamaskiner fri for virus

Bare til å slutte å bruke den!

Hvis du bare går innpå sider du stoler på, og vet er ærlige og seriøse så går det helt greit. MSN, der skal du være forsiktig. Man må også passe på å gå innpå div. sider som muligens er nedlagte, og hackere driver å "leker" seg. Eksempel på dette er "Nordic Conflict", som er en ex. BF2/Crysis mod. Fikk tak i en signatur der (Type bilde). Brukte denne på PR sitt forum. Det endte med at jeg fikk en PM om at dette var virus, og han hadde fjernet den, selfølgelig med en hyggelig tone.

Shit happens, og alle som sprer virus kan ikke være helt gode i hodet. Hva får de ut av at andre får virus på pcen?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …