Sindre Holberg Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Halloen! Bli med på dette! Welcome to Flyinn at Kvernberget, ENKB in Norway! Ivao and the Norwegian divison invites you to the christmas flyinn at Kvernberget international airport in Norway! 19 desember 18UTC! Kvernberget airport is an medium size international airport laying on the northwest coast of Norway. This airport yearly serve around 330,000 passengers. Kvernberget is not a very big airport, with its 1760m asphalt runway, going 07/25, with ILS approach on 07. Kvernberget is one of the biggest heliports in Norway, yearly serving around 90,000 offshore passengers on their way to the oilrigs. Kvernberget was opened in 1970 to serve the northern half of the county Møre and Romsdal: Nordmøre and Romsdal But in 1972 Molde, the capital of Møre and Romsdal, opened its own airport. Originally the airport was served by Braathens S.A.F.E who kept the domestic monopoly on services to the airport also after the deregulation of the Norwegian airline market. In 2005 it was merged into SAS Braathens. In 2006 an upgrade of the terminal was completed, and by the end of the year a new duty free store will be finished. By 2011 the runway will most likely be expanded to 2000 meters, allowing such aircraft as Airbus A330 and Boeing 767 to land. Today the biggest aircraft allowed to land at Kvernberget is the Boeing 757. We have 4 gates for IFR trafic, and 3 stands for helicopters. ENKB can aslo offer remote parking, usually used for VFR trafic. Airlines operating: CHC Helikopter Service (Deep Sea Bergen, Draugen, Heidrun, Njord, Scarabeo 5, Stril Poseidon, Victoriefeltet [Fra august 2008], West Alpha, Åsgard A, Åsgard B) Helitrans (Trondheim) SAS Norge (Bergen, Haugesund, Kristiansand, Oslo, Stavanger) Charter: Adria Airways (Ljubljana) Aeroflot-Nord (Murmansk, Tampere) Iberworld (Rhodos) Lufttransport(hospital transport) Kvernberget will be fully staffed at 18.00UTC and we will be open to 20.30UTC. We welcome both VFR and IFR. This will include ENKB_APP(Sindre Holberg, 121.200), ENKB_TWR(Andreas Lygre 118.300) and ENBD_S_CTR(Ferran Leon, 125.700) Chatrs can you find here: http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENKB/enkb.html And scenery here: FS9: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=854 FSX: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=3914 Hope to see you in the air over Kvernberget on Friday(19 des) 18.00-20.30UTC! Ivao Norway Sindre Holberg Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Jøss, dette så jo forseg gjort! Artig at man legger litt resursjer og tid i våre mindre flyplasser også! Lykke til med fly-in'et! Siter
Sindre Holberg Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Skrevet 14. desember 2008 Takker for det, Ivar! Du får skaffe deg Ivao du også da, og møte opp med et fly Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Så imponert er jeg dog ikke..... :grin: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Tips til neste gang; Sett dato og tid for fly-in/event i begynnelsen av teksten i steden for helt på slutten. Jeg kjente jeg ble litt utolmodig da jeg var kommet ca. halvveis i teksten og fremdeles ikke hadde funnet ut når dette skjer... Og forøvrig lykke til med eventet. Siter
A L Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Enig med Gunnar, men kan også være litt "smart" da må folk lese igjennom hele greia før de finner aha det er da det er.. Funker kanskje bedre i reklamer Men dere! jeg skjønner ikke at dere ikke vil fly på IVAO, greit nok at dere liker høyt nivå... ærlig talt det er høyt nivå på IVAO i norge! give it a try ? Jeg skal ihvertfall fly hvis jeg får tid Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Jeg aner ikke hvor nivået ligger på IVAO, så på det punktet gidder jeg rett og slett ikke å si noe. Derimot har jeg funnet meg til rette på VATSIM, og trives der. Dermed gidder jeg ikke å bruke mye tid på å skulle "finne meg til rette" på et nytt nettverk... Siter
Sindre Holberg Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Skrevet 14. desember 2008 Flotters! La inn en liten dato i toppen Edit: nå skal dette absolutt ikke utvikle seg til nok en tråd om Ivao/Vatsim. Absolutt ikke! Håper dere blir med på dette, og ikke kommenter hvilket nettverk det foregår på. Takk Siter
A L Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Jeg aner ikke hvor nivået ligger på IVAO' date=' så på det punktet gidder jeg rett og slett ikke å si noe. Derimot har jeg funnet meg til rette på VATSIM, og trives der. Dermed gidder jeg ikke å bruke mye tid på å skulle "finne meg til rette" på et nytt nettverk... [/quote'] Den er jeg med på Har også kommet ganske godt inn i Vatsim nå, men syns liksom at IVAo er greit det å Siter
Johan Luiggi Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Ivar, vi IVAO'ere gjör jo alltid vârt beste for â komme pâ NE eventsene, sâ veldig hyggelig hvis du kommer og ser pâ IVAO for en gangs skyld . Siter
Sindre Holberg Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Skrevet 15. desember 2008 Kvernberget har nok ikke gnd...det er twr sitt område. Kom å fly istedet Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Edit: nå skal dette absolutt ikke utvikle seg til nok en tråd om Ivao/Vatsim. Absolutt ikke! Håper dere blir med på dette' date=' og ikke kommenter hvilket nettverk det foregår på. Takk [/quote']Du skal få slippe, i alle fall fra min side. Dessuten kan det godt hende jeg hadde holdt med til IVAO dersom jeg hadde meldt meg inn der i steden for VATSIM når jeg først ville begynne å fly på nett... (Men det vil vi neppe få bekreftet med det aller første) Siter
Sindre Holberg Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Skrevet 15. desember 2008 Takk! Noen som tar seg en tur eller? Siter
Johan Luiggi Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Fâr en IFR Arrival og noen VFR touch'n go's fra meg da! Siter
Sindre Holberg Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Skrevet 15. desember 2008 Høres bra ut Johan! Hvor tar du turen fra du da? Siter
Johan Luiggi Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Starter fra Oslo, forelöbig scheduled med en F28 sâ jeg fâr trent kunnskapene mine för NE-turen, but subject bound to change. Kansje jeg fâr med noen flere og Siter
Sindre Holberg Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Da var den offisele innvitasjonen ute på Ivao forumet: IVAO.aero Siter
Sindre Holberg Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 Da er det en halvtime til start! Håper å se dere i luften over Kvernberget! Siter
Sindre Holberg Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 Da var vi online! Jeg hoppa opp til ENTR_CTR istedet, men fremdeles er vi fullt dekket! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.