Skrevet 14. desember 2008 16 år Heisann. Flyr mye IL2 online for tiden. Har forsøkt å finne info på nettet men ingenting så langt. Håper derfor det kanskje er noen entusiaster her inne med info om warbirds. Da tenker jeg på glidetall, optimal climb, turn radius og optimal combat speed etc etc. Vet det finnes data på noen USAAF fly uten at jeg har klart å spore dem. Er det en relativ enkel måte å regne dette ut på er jeg også interessert. Har info om vekt og effekt, men klarer garantert ikke å finne koeffisienter osv. Alle fly er av interesse, alt av RAF, USAAF(USN), Luftwaffe og IJN/A, dog fightere. Ikke ekspert på levelbombing enda, så tar det kapittelet senere:-) Mvh Chris
Skrevet 14. desember 2008 16 år Forfatter Ok da, la oss prøve en litt annen vinkling. Jeg husker ærlig talt ikke trigonometrien igjen , så håper kanskje noen kan hjelpe meg. Eksempelvis IAR 80(1), den Rumenske fighteren fra WW2. Jeg får opplyst at den stiger til 1000 meter på 1 min 20 sek, 4000 meter på 5,40. Da må det i det minste være mulig å regne climbgraden på flyet såvidt jeg kan forstå, altså Angle of attack.. Noen som kan vise meg optimal climb (AoA) her ? http://www.fortunecity.com/tattooine/farmer/120/iar.html
Skrevet 14. desember 2008 16 år Ut fra det får du ikke angle of attack men klatrevinkelen i forskjellige høyder - dersom du vet hvilken hastighet de klatrer på...
Skrevet 15. desember 2008 16 år Forfatter Ut fra det får du ikke angle of attack men klatrevinkelen i forskjellige høyder - dersom du vet hvilken hastighet de klatrer på... Ok. Blander sikkert en del begreper her. AOA trodde jeg var nesevinkelen, men blir jo ikke ett climb begrep da det ikke blir nøyaktig i forhold til virkelig climb som avhenger av bl.a hastighet. Men var dette jeg håpte jeg kunne finne ut. Typisk climbhastighet på en 1944 fighter er kanskje opp i mot 4000 fot/min, 1942 kanskje 3000f/min og 1940 gjerne så lavt som 2000. Alt dette er forsåvidt greit og fungerer bra i praksis. Men f.eks i Mustang III opplever jeg like god climb i 340 km/t som i 290 med en skarpere nesevinkel. Det hender jeg spør online. Fikk en gang svar på P40 (Tomahawk) på ca 290 km/t. Så det må finnes en oversikt jaffal på de Amerikanske. Men men. Blir litt sånn søndagssport dette, ikke noe dypere enn å få optimal climb å sånt sett kanskje få ett litt mer taktisk overtak online. Men takker for svar Andreas. Med det samme. Bruk av rudder i turn, gjerne climb turn. Har du mulighet for å forklare meg den ? Er jeg borti rudder i IL2 mister jeg mye fart, men leser av ekte piloter at rudder må brukes omtrent uansett. Noen som kan gi meg noen tips her ?
Skrevet 15. desember 2008 16 år Rudder er særdeles viktig i IL2. (som i real life) Med mindre du har skrudd av spinn and stall da. Når du ligger i tighte svinger med høy g-belastning ligger du ofte helt på grensen til stall. Dersom du da ikke bruker rudder riktig og flyr koordinert skal det svært lite til før du steiler, flikker og entrer et spinn.
Skrevet 15. desember 2008 16 år Heisann. Flyr mye IL2 online for tiden. Hvordan får man til å fly online??? Står at jeg trenger dogfights! HVOR FINNER JEG DETTE???
Skrevet 15. desember 2008 16 år Det mest vanlige er vel å fly IL2 online over hyperlobby. http://hyperfighter.sk/
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.