Skrevet 9. desember 2008 16 år Nei' date=' Opera er sikkert OK det, var mer som litt "tease", Lastet ned chrome med en gang det var tilgjengelig, leste senere at det fikk 6'er og Opera hadde 5'er..Men dette er offtopic så det kommer ikke mer om dette fra meg! [/quote'] Bah... VG som testa eller? Chrome er greit nok det, men har ikke på langt nær like mange extentions som firefox. Har installert FF og Chrome på windows maskinen, og har prøvd å bruke chrome, men av en eller annen grunn finner jeg alltid frem firefox uansett hvor godt jeg gjemmer den i menyene drar jeg heller den frem enn chrome. Men på macen bruker jeg KUN Safari... Valg av nettleser er veldig, veldig personlig, og alle har sin egen smak. Men back to topic we go! Hvis det er browser krig det skal gå i, så lag en egen tråd. Jada Moberg, fikser det. For det er ett inntresangt tema! Du sier noe der! Bruker det på vista. Før chrome kom ut, så var jeg FF fanatiker, men det funket ikke så bra på vistaen som jeg ville.. derfor ble det IE en stund, før jeg fikk nyheten, og som den gode google patrioten jeg er! Er vel ikke laget for extensions heller? Finnes det? Det med FF er vel bare en vanesak
Skrevet 9. desember 2008 16 år Nja, joda, vanesak kan være sant det, men liker rett og slett ikke utseendet til Chrome av en eller annen grunn. Liker veldig godt funksjonen at du kan dra en tab ut i ett eget vindu. Det er en funksjon jeg savner sårt i min kjære firefox... Men så var det jo det med hastighet da... Og der er det INGENTING som slår Safari/Webkit. Bruker over dobbelt så lang tid på å laste javascript som Safari/Webkit, og IE7/8 bruker 4 ganger så lang tid. :crazy: Hadde en artikkel der de viste de forskjellige hastighetene til browserene, men finner den ikke igjen. Skal se på det senere. Itillegg til hastighet så er jo ikke akkurat alle browserene veldig standariserte. Safari eier FF i ACID3 testen, men der er Opera 10 suveren, med 100/100 i ACID3, men om jeg ofrer 4 ganger treigere for noen flere standarder er jo en annen diskusjon... Alt i alt, jeg har brukt alle de fem store browserene på markedet over lengre tid (ikke så mye chrome, men endel) og av en eller annen grunn jeg aldri kan forklare, ender jeg alltid opp med Safari på macen og Firefox på windows maskinen. Har alle 5 (4 på macen) browserene installert av en aller annen sær grunn, men holder meg til Safari/Firefox. Hvorfor jeg ikke bruker Safari på windows har rett og slett med utseende ågjøre. Takler ikke designet på Safari for Windows, men nå er jeg litt sær akkurat der. Minimalistisk er tingen. Jo forresten, tråden burde enten hete "Browser war IV - a new hope" eller bytte om I og V slik at det stemmer med filmen du hinter til! Return of the jedi er VI. Mathias
Skrevet 9. desember 2008 16 år Firefox er min favoritt, IE brukes til noen tjenester hvor det er nödvendig, og opera er inne for noe testing. Har Chrome pâ maskinen, men vil vente til den kommer ut av beta för jeg bruker det til noe fornuftig. Safari pâ windows kommer derimot aldri inn pâ pcn! Hvilke browsers bruker egentlig webkit? Bare lurer. BTW Even, hvis du sier at du er Google fanatiker, hva med â skaffe seg en telefon med Google Android(T-Mobile G-1/HTC Dream)?
Skrevet 10. desember 2008 16 år Forfatter Nei nå Johan, google mobil.. de tjenestene er ikke så gode :grin: Kan ikke ha dyre mobiler jeg Har rett og slett ikke tid til å svare dere akkurat nå, så jeg tar det når jeg kommer hjem, bussen er her om 3minutter..
Skrevet 10. desember 2008 16 år Liker veldig godt funksjonen at du kan dra en tab ut i ett eget vindu. Det er en funksjon jeg savner sårt i min kjære firefox... Det kan du i nye FF 3.1 også
Skrevet 10. desember 2008 16 år Jeg bruker FF selv, og er veldig fornøyd med det. Ikke så mange funksjoner jeg savner i det, samtidig som det er den raskeste jeg har prøvd på min pc. Chrome klarer jeg ikke, synes det går tregt, er uoversiktlig og jeg klarer bare ikke like det. Så blir nok ff fremover på meg også
Skrevet 10. desember 2008 16 år Forfatter Ja, er vel ikke hemmelighet hva som er populærest :grin: er SELVSAGT FF! Som er en kjempe browser, utenom på pcen min.. "/
Skrevet 11. desember 2008 16 år Jeg digger nå Opera jeg. Det fungerer helt ålreit til mine formål, og oppfattes ikke spesielt tregt. Også er det jo norsk gratis programvare (ihvertfall sist jeg sjekket). Så lenge de er bedre enn IE, og ikke er pakket full av for mye dritt så er jeg fornøyd. På den annen side, selv om Google har gjort seg fortjent til det synes jeg de kanskje begynner å få litt monopol på enkelte webapplikasjoner. Det er bakgrunnen for at jeg ikke gidder å prøve Chrome, frem til jeg ser en seriøs test som viser at Chrome gruser alle andre browsere. Jeg kan jo påpeke at jeg ikke er spesielt ivrig og ikke vet om hvor mange kule ting man faktisk kan gjøre med Opera. For hver gang jeg taster noe feil og finner en hurtigtast så blir jeg mer og mer imponert over hva Opera greier å gjøre. Om det så er helt banale ting som å endre skins.
Skrevet 11. desember 2008 16 år Har brukt en del FF og Opera både hjemme og på jobb. Jeg sluttet med FF omtrent helt, og gikk over på Opera, rett og slett for jeg opplever Opera som mye mer stabil. FF Krasjer eller låser seg med jevne mellomrom, på begge maskinene. Og det gjelder også siste versjon. Så gleder vi oss til Opera 10, da til og med Alpha versjonen virker ganske vill. (Ja, har sett den i aksjon, og det ser lovende ut.)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.