Skrevet 12. desember 2008 16 år Forfatter Og dere som ennå ikke har fått med dere hvor man finner kart og scenery: http://www.vacc.fi/seesanta2008/index.php :grin:
Skrevet 12. desember 2008 16 år Forfatter Hvis du printer ut kartene å legger de ved siden av hverandre vil du se forskjellen. Ikke store opplegget, men i hovedsak flygemønstrene, samt missed approach prossedure.
Skrevet 12. desember 2008 16 år Forutsatt av at ingenting går galt ved installasjon av sceneries i morgen tidlig, så dukker jeg opp ved gate 36 med en 737-700. Er det noen som har et forslag til bruk av callsign? Altså tallene bak BRA... (lenge siden jeg fløy med fast call.)
Skrevet 12. desember 2008 16 år BRA007 kanskje? :grin: Steika synd jeg ikke kan være med, da jeg er på "ferie" i Trondheim i helga
Skrevet 13. desember 2008 16 år Har problemer med sceneryet på rovanemi. Det står trær på rwy og taxiwayer :confused: noen som kan hjelpe meg ?
Skrevet 13. desember 2008 16 år Da må jeg spørre om et kanskje litt dumt spørsmål: Jeg skal fly BRA 737-700 hvor mye fuel burde jeg beregne, jeg bruker fuel and payload system som er innebygd i FS.. Hvor mye fuel tar dere med? en annen ting: Drar alle rund 6 tiden eller hvordan er det? og evt. hva er deres alternative airport?
Skrevet 13. desember 2008 16 år Ang. fuel, Ivar skrev dette i første post: Ta med tilstrekkelig med fuel, det bruker å være ville tilstander der oppe. Beregn iallefall fuel til å kunne holde i 1-2 timer! :grin:
Skrevet 13. desember 2008 16 år Jepp vet det, derfor jeg spør mere spesifikt, hvor mange prosent eller LBS eller hva dere regner med tar dere med ?
Skrevet 13. desember 2008 16 år Forfatter Aleksander; fuel kommer an på hvilken modell du bruker. PMDG bruker ca. 2,7 tonn per time i snitt. Første fly (undertegnede) pusher back fra gaten kl. 18:00 UTC, deretter følger det restrerende selskapet, altså resten av følget! Gleder meg virkelig! :grin:
Skrevet 13. desember 2008 16 år Har lest charts, Fokkern er klar, og siste ladning med brev til julenissen lastes ombord! Har fâtt trent litt pâ procedures, sâ skal unngâ dumme spörsmal!
Skrevet 13. desember 2008 16 år Forfatter Kjempeartig å se at så mange blir med! Tok akkurat av fra Rovaniemi i retning Gardermoen. Det snør, og sikten er 2000m. Skikkelig julestemning! Ser virkelig fram til å ta dere med tilbake. Bare husk å ta med nok fuel, begynner så smått å ta seg opp med trafikk der nede nå. Vi møtes på teamspeak (ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles). Husk også å sette /Norwegian Eagles/ i remarks!
Skrevet 13. desember 2008 16 år hvorfor i all verden får ikke jeg joinet Norwegian Eagles channelen på VACCSCA serveren ?
Skrevet 13. desember 2008 16 år Hvor har finnene gjemt "initial climb" i de SID-kartene? Jeg finner det ikke.... (ikke at det har alt for mye å si for dagens tur, men..)
Skrevet 13. desember 2008 16 år Forfatter "Initial climb: RWY track until turning distance and altitude of at least 1040ft."
Skrevet 13. desember 2008 16 år Forfatter Ser av "ankomstlisten" til EFRO at den begynner å bli relativt lang! Slik det ser ut nå kommer vi midt i mellom rushene (1930 UTC) så det er mulig vi slipper å vente alt for lenge der oppe i kulden. :grin:
Skrevet 13. desember 2008 16 år Ahh! Hadde tenkt å henge meg på i siste liten her, men med sikt på 2000m uten ILS, må jeg desverre la den ligge...
Skrevet 13. desember 2008 16 år Hehe, nei, er vel mer 737 jeg tenker på :grin: Må si jeg synes 2000m på en såpass traffikert dag er litt i minste laget. Se denne tråden her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=450115#Post450115
Skrevet 13. desember 2008 16 år Forfatter Er det mulig! Hver gang jeg har store planer om en tur bestemmer denne udugelige SB'en seg for å være fordømt vanskelig! :mad: ER DET MULIG! :blush:
Skrevet 13. desember 2008 16 år Sånn ser det ut på Servinfo Masse fly på vei inn. For min del så kan jeg si det ble Guinnes øl,Tottenham-Man United og FI615 Keflavik-JFK i kveld
Skrevet 14. desember 2008 16 år Forfatter Det ble en absolutt kreativ kveld! Ikke helt fullkommen, og etter mine forventninger da FS gad slipp på meg idet jeg fløy inn i Sverige, men en god pilot gir ikke opp mot og håp. Etter noen kreative metoder for å komme seg raskt til rett sted og høyde (også kjent som SLEW og FSNAV) var jeg omsider på plass. Godt valg spør du meg, for idet jeg logget på ble store deler av følget vårt plassert i holding over Sverige, mens undertegnede puttret videre etter en halv runde i holding. Noe irritasjon på den forbaska FMC'en som ikke ville samarbeide, men etterhvert forstod denne også at den gjorde best i å sambarbeide da det blir overnattin nede i Rovaniemi. (Fly uten varme om natten har en tenden til å bli "sure"). :grin: Pluttselig var jeg nede, uten å merket noe spessielt til hverken trafikk eller "kaoset" som hersket rundt meg. Dog, TWR var noe av og på, så det meste foregikk på unicom nede på bakken. Virket uansett som det var godt orgnisert og gjennomtenkt, nesten så jeg er villig til å tro at kontrollerne faktisk hadde god kontroll på flyflommen som kom fra alle kanter! Bilder kommer senere. Når det gjeler oppmøtet er jeg ikke spessielt begeistret, totalt 5 fly, det holder ikke mål for alt bakgrunnsarbeidet som blir lagt i dette. Vi får se hva framtiden bringer, det er fortsatt en tur igjen i år for å vise at Norwegian Eagles virkelig er verd det! Takk for en flott tur til dere som var med! Neste år bør vi kanskje gjøre litt mer ut av det, fly litt lengre for virkelig å føle at vi har "jobbet" for å komme oss fram til Mr. Julenisse?
Skrevet 14. desember 2008 16 år for min del ble det ikke noe tur grunnet forskjellige + personlige ting Men fikk til TS som jeg klagde på! Takk Vegard, nå funker det til neste gang jaja! da er det Oslo realtime imorgen da ihvertfall
Skrevet 14. desember 2008 16 år Forfatter Vurderer om jeg skal pakke opp Fokkeer Fellowship'en i morgen for å bringe gaver fra Rovaniemi til Norge. Kanskje noen er med på den?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.