Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Ja, så mangler vi bare at den danske træner, Morten Olsen, gør det samme. Det kommer nok bare ikke til at ske.

Her diskuteres det ofte, om det ikke bare er spillerne, der ikke har niveauet til at spille lige op med de bedste lande. Kanskje er virkeligheden den samme i Norge?

Skrevet

Ikke Nordli heller!

Han holder kun i ett år eller to også blir han sendt over til neste klubb. Jeg håper på Trond Sollied.

Skrevet

Tviler på at Sollied har motivasjon nok til å trene det norske landslaget når han gjør trenerkarriere på kontintet samme med Staale Solbakken. Hvis noen av de skulle godtatt denne jobben tror jeg de vil ha en klausull om å kunne fortsette som klubbtrener. Jeg vil ha en landslagstrener som fokuserer 100% på landslaget.

Skrevet

Ang. Sollied er nok det sant. Han ønsket jo heller ikke å gå tilbake til RBK tidligere.

Når det gjelder Stabæk-trener Jan Jønson så er nok han veldig flink. Jeg vet ikke så mye om bakgrunnen hans fra før han kom til Stabæk, men jeg ønsker egentlig en trener som har vist at han kan holde et lag på et høyt nivå over flere sesonger, og også at han har klart å trene lag som spiller på forskjellige måter.

Men jeg er veldig spent på hvem de velger til jobben. For akkurat nå er dette en svært tung jobb. Man kan jo ikke si at spillerene gjør jobben sin heller.

Dette var litt off-topic siden vi diskuterer treneren og ikke spillerene.

Skrevet

Hadde vært godt om Norge hadde fått tilbake Drillo spørr du meg. Norge har aldri vært så bra om når vi hadde han som trener :grin:

Skrevet

Rekdal trener Ålesund, Hareide er kansje aktuell for Molde. Håper på en trener lik Drillo! :D

Skrevet

Det som er viktig å tenke på er at det å trene en klubb og det å trene et landslag er to forskjellige ting.

Det er Åge Hareide et levende eksempel på.

Jeg tror vi trenger noen en kar som har spillerforståelse, samt en kar som er bra til å bruke spillere i systemer som de er vant til å spille i, og takler å spille i. Jeg tror at mye av grunnen til at John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen for å nevne noen, har stagnert såpass på landslaget i den siste tiden kommer av at de spiller i systemer som er veldig uvant i forhold til de systeme de spiller til daglig i klubbene sine. Samtidig må den kommende landslagscoachen være hard på å ta ut de spillerne som faktisk presterer - til å spille på landslaget, samt nappe ut de som ikke presterer.

Skrevet

Jeg har læst at Roy Hodgson også er kommet ind i billedet, men det virker uforståeligt at en Fulham-træner hellere vil stå i spidsen for Norge.

Skrevet

Når det gjelder Stabæk-trener Jan Jønson så er nok han veldig flink. Jeg vet ikke så mye om bakgrunnen hans fra før han kom til Stabæk' date=' men jeg ønsker egentlig en trener som har vist at han kan holde et lag på et høyt nivå over flere sesonger, og også at han har klart å trene lag som spiller på forskjellige måter.

[/quote']

Det jeg vet om bakgrunnen hans.

Han har vel spilt en del år i Halmstad BK, Sanfrecce (Japansk) og i (Japan det også)

Han har vært ass trener i begge de japanske klubbene han tidligere spilte for, så ble han hoved trener for Landskrona også til Stabæk

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …