Skrevet 4. desember 2008 16 år Hva er topp hastigheten til F-104 Starfighter som ble brukt i Norge? I fra Wikipedia leser jeg at rekorden er 2,259.82 km/t, den ble satt i 1958. Men, en bekjent av meg mener den skal ha klart over 2,800 km/t?
Skrevet 4. desember 2008 16 år Aner ikke. Men som den amatøren jeg er tør jeg påstå at 1 mach (under normalt lufttrykk) tilsvarer ca 1200 km/t. Starfighteren bikket såvidt JEG har lest 2 mach, altså ca 2400 km/t. Så wikipedia sin versjon hørtes for liten ut, kameraten din sin tilsvarer altså circus (veldig grovt regnet) 2,33 Mach. Kanskje litt i overkant. Dette er dog Mach som tilsvarer luftens fart over skroget (?). Ground speed kan muligens være korrekt etter wiki.. Men en flott sak for alle forståsegperer på flightsim.no !:-)
Skrevet 4. desember 2008 16 år Forfatter Mach 1 er 1225 km/t ved havoverflaten og 15 grader celsius i lufta
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.