Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat: Hvem synes du fortjener å få sin lokale flyplass kalt opp etter seg? Hva med Bjarne Brøndbo lufthavn i Trondheim eller Jens Bjørmeboe Lufthavn i Kristiansand?

Syns det var et godt poeng!

Hva i all værden er det de driver med, Det er ikke og har heller aldri vær Henrik Ibsen som har representert Oslo, for norge for den slags skyld! Dette er bare tull! "Henrik Ibsen" ??? Måtte le jeg å når jeg leste det...

Får vi vel Kristian Valen lufthavn for Kristiandsand? Uansett syns jeg det blir for dumt når også Norwegian har han på en av halene sine.

når man leste disse argumentene hennes syns jeg det bare var latterlig, og han som stilte spørsmålene overkjørte henne

Skrevet

Naaah, bedre slik det er idag ja.

Populært å bytte navn på alt mulig for tiden tydeligvs, slik at man ikke skal forstå hva virksomheten innebærer. Posten heter visst bring, og meieriet heter Tine, ledighetskontoret heter NAV og trygdekontoret heter også NAV. Er vel ikke lenge til innkrevingssentralen heter Ole Bulls inndrivertjeneste heller :eek:

Skrevet
Får vi vel Kristian Valen lufthavn for Kristiandsand? Uansett syns jeg det blir for dumt når også Norwegian har han på en av halene sine.

Det var vel noen byer for langt sør, var det ikke?

Hva med Edvard Grieg Intl som det har blitt diskutert om når det gjelder Flesland?

Det blir muligens litt uvant? :crazy:

Skrevet

hah, da blir det Hestnes international på Molde. For jeg har jo faktisk jobba med utbygginga der :D ( Og tror jeg var den eneste som stod med nasen til værs hver gang jeg hørte et fly :whistle: )

Det er bedre med Hestnes international på Molde enn ENGM-Ibsen, for jeg tror ikke han var flyinteressert engang ;)

Skrevet
hah' date=' da blir det Hestnes international på Molde. For jeg har jo faktisk jobba med utbygginga der :D ( Og tror jeg var den eneste som stod med nasen til værs hver gang jeg hørte et fly :whistle: )

Det er bedre med Hestnes international på Molde enn ENGM-Ibsen, for jeg tror ikke han var flyinteressert engang ;) [/quote']

Jeg foreslår en fusjon: Hestnes og Bjørnson International, da får vi med både den flyintereserte anleggsarbeideren (med 737-cockpit i kjellern) og den både lokale og nasjonale (og mer eller mindre internasjonale) helten av bøker og dikt ;)

Skrevet

Da er mitt foreslag at Moss Lufthavn Rygge skifter navn til mannen som gjennom mange år nå har bidratt til å få fram og markere Østfold på Norgeskartet. Han har også mang en gang gjennom sin lange karriere fått vokse både ut- og framover, og da videre generøst til mangt et enkeltindivid over det ganske Kongeland fått gitt rikelig av seg selv med både gode opplevelser og sterke stunder.

Moss Lufthavn Rune Rudberg har Østfoldingene ærlig fortjent.

Skrevet
"Hvor har du det fra at Kristian Valen pryder halen på et Norwegian-fly?

Oversikt over "real Norwegians" finnes her:"

-- hva har de nye -800-flyene på halen' date=' de står jo ikke i listen?

[/quote']

Noen gang sett Valen bak på ett fly?

Syns vi i Stv. burde kalle flyplassen for Stavanger Airport Statoil!

Skrevet
Verden blir rammet av naturkatastrofer' date=' terrorangrep, krig... At noe så usaklig som det der får plass på nyhetene i beste sendetid, nei, FYSJ! :o :mad: [/quote']

Tack å lov för att man äntligen får se lite andra nyheter än krig, svält och allt annat skit här i världen säger nu jag !

Det heter ju NYheter.... och eftersom ALLA vet om att det är krig, naturkatastrofer och sådant hela tiden, så är det ju ingen NYhet. Därför tycker jag det är bra att det bryts av lite med sådan här saker, som faktiskt är NYheter.

Skrevet
Det ble forøvrig nevnt at alle de andre flyplassene måtte finnes sine "lokale helter"' date=' vel, da er det vel Geiteryggen som har sin rett på Ibsen's navn spør du meg! [/quote']

Nei, da hadde det vært bedre med Hjalmar Johansen. Ibsen og Skien er ALLT for oppskrytt! Ibsen likte ikke engang Skien...

Skrevet

BDU/ENDU heter jo faktisk Snowman International Airport nå :P

Sånn i turistenes øyne, siden vi har blånisse land og hele pakka her oppe nå :P

Ellers, når det gjelder Kristian Valen på halen til Norwegian, hvor henter du dette ifra?

LN-NOB har Edvard Grieg på halen, og LN-NOC har Ole Bull. NOD og NOF har vel enda ikke fått noe spesielt logo på halen.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...