Ola Haldor Voll Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 [video:youtube]Yl1TaVtRT0Q Hva syns folket? Jeg så ikke alle deltakerene, men av de jeg hørte var Norge definitivt best - og de som skilte seg ut. Det er tydelig at dunk-dunk disko-musikk er "in" ellers i norden. :whistle: Siter
A L Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Den sangen er vel den værste jeg har hørt noen gang! Jeg bare klarer den ikke! Allikevell får jeg den på hjernen. utrolig irriterende :whistle: Hvis man skal glemme selve sangen så er de samspilte og ser hun synger bra! Det skal de ha Men flott at vi vant da Siter
Even Moe Egenes Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Kunne egentlig ikke brydd meg mindre! Siter
A L Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Kunne egentlig ikke brydd meg mindre! så hvorfor svarer du da? Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Glad vi vant jeg! Skulle egentlig se reprise av finalen nå, men når broren min sier resultatet, da gidder jeg ikke.. Fytti rakkern Norge var selvfølgelig best, med de fra finnmark på topp. De fra sverige var og flinke, likte ikke de fra danmark, av en eller annen grunn. Men, vi vant, og det er bra Siter
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 :grin: Syntes den var helt toppers.Noe utenom det vanlige tekstmessig også.om en bedriten feit hund istedet for kiss and love og slikt som er det mer vanlige,he,he.Og jenta har jo absolutt talent.Så absolutt en fortjent seier!! Siter
K J Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Kunne egentlig ikke brydd meg mindre! så hvorfor svarer du da? Fordi Ola spørger hvad vi synes. MGP er i det hele taget en musikalsk katastrofe. Eneste positive erindring jeg har, er fra Eurovision 2008, da Sverige skulle offentliggøre votes: Det er til gengæld også fin humor Siter
Audun Braastad Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 MGP er i det hele taget en musikalsk katastrofe. Hvor finner man bedre musikk av så unge artister? Den norske sangen som vant er jo i grunn ganske kul når man tenker på teksten f.eks., men jeg har nok gått lei den for lenge siden.. Siter
A L Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Ja Ola spurte hva vi syns, men Even svarte bare at han ikke brydde seg, så hva var poenget med å skrive det? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Kunne egentlig ikke brydd meg mindre! så hvorfor svarer du da? Fordi Ola spørger hvad vi synes. MGP er i det hele taget en musikalsk katastrofe. Eneste positive erindring jeg har' date=' er fra Eurovision 2008, da Sverige skulle offentliggøre votes: Det er til gengæld også fin humor [/quote'] Stemmer helt.. Alex: Norge vant MGP JR - hva syns vi Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Ja Ola spurte hva vi syns' date=' men Even svarte bare at han ikke brydde seg, så hva var poenget med å skrive det? [/quote']Fordi det å ikke bry seg også er et synspunkt, som var det trådstarter etterlyste i første post.. Jeg syns de var kjempeflinke og fortjente seieren virkelig. Gratulerer! Siter
Timmy Brandt Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Såg faktiskt hela shown igår och Norska bidraget var helt överlägset. Tyvärr lät det Svenska bidraget som 99% av alla andra schlager ala Sverige låtar Oro jaska beana ("Ti stille, hund") Oro jaska beana Oro jaska beana Oro jaska beana Oro jaska beana Oro jaska beana Den lille hunden het Kamilla. Den hadde dilla på sild og tortilla. Kamilla var en rund hund. Man kan ikke si at hun var sunn. En dag Kamilla skulle til å spise, Sa matmor: "Nu må du ikkje grise!" Kamilla ble så fornærma at hun bjeffa. Oro jaska beana Oro jaska beana Oro jaska beana Da det ble vinter og kaldt. Ble Kamilla nesten kvalt. Hun hadde for mye fett på kroppen, Samtidig som hun var dum I toppen. Pelsen gikk I ett med snøen, Så Kamilla ble klemt I døren. Kamilla hylte som en stukken gris, Da ga matmor henne masse is. Oro jaska beana Oro jaska beana Oro jaska beana En dag var det slutt. Kamilla hadde ikke mere krutt. Hun hadde for høyt blodtrykk. Fordi hun var så veldig tykk. Matmor gråt: "Cuoccas bajàs ja ruohta" ("Reis deg og løp") Matmor skrek: "Cuoccas bajàs ja ruohta" "Cuoccas bajàs ja ruohta" Jenàt viehà beana ("Gi litt lyd fra deg, hund") Jenàt viehà beana Jenàt viehà beana Oro jaska beana! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 MGP er i det hele taget en musikalsk katastrofe. Eneste positive erindring jeg har' date=' er fra Eurovision 2008, da Sverige skulle offentliggøre votes: Det er til gengæld også fin humor [/quote'] Jeg syns jeg har sett noe lignende før. Valen? Ringer noen bjeller? Eller er det valen som hermer den svenske komikeren?.. Jeg har aldri opplevd en MGP hvor jeg syns det har vært noen skikkelgi flotte låter, foruten da Norge vant med Nocturne. Melodi Grand Prix virket mye mer stas før, når det var live band, gjerne med blåsere og strykere, og ikke alt dette østlands-disco-pop-dritten som har kommet nå de siste årene. Disse landene har vunnet, så nå hermer alle andre land etter. GRUSOMT spør du meg. Fantastisk at de unge norske kaster seg over noe helt annet. Erindrer for noen år tilbake at det var noen unge trøndere som hadde noe fantastisk stilig ska-rock alà det spiller - og hvor ofte finner man unge aktører som spiller sånt? Jeg syns det hadde vært spennende å se dem i finalen, og hvordan resten av norden ville tatt imot det. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Kunne egentlig ikke brydd meg mindre! ENIG! Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 The Blacksheeps fra lille Nesseby i Finnmark. supert band, spiller ordentlig musikk og vokalisten har en helt rå stemme. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Sammenlignet med de andre låtene (så noen av dem) så var jo det norske innslaget gull. De to guttene fra finland som sang om fotball burde nesten hatt en pris for verste låt...ever! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Når det gjelder MGP junior (har ikke sett programmet, men såvidt hørt noen av bidragene på nett), så var det nok neppe noe tvil at Norge var favoritter helt fra starten. Men kan vel trygt si, at det var SVÆRT ujevn kvalitet blant de forskjellige bidragene. Og Svenske SVT, klare å vinkle det slik - at det var Danmark som vant (he he): Litt av en skrivefeil (eller misforstått grundig), men er dog rettet opp i nå da! Ang. Eurovision Song Contest, synes jeg denne ble totalt uinteressant - etter at alle "østblokklandene" ble innlemmet i "Europa" én etter én. De kunne bare ha kallt hele suppa for "Eastern Vision Song Contest" for min del, for det er ingen tvil om - hvilke land som "dominerer" hele konkurransen. Siter
Morten Ruud Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Vi synes vel det er flott og morsomt! Sangen var vel ok den. Bedre enn hva jeg hadde fått til. Mye av grunnen til at MGP Nordic finnes er jo fordi det var en del prat om klesdrakter under den første Eurovision MGP jr. Var en del lettkledde østblokkjenter under en viss lavalder som folk ikke syntes noe om. Men jeg synes vel forsåvidt det er helt greit med en liten og lokal MGP, for da kan man ikke skylde på nabostemmer. Alle er jo naboer. Siter
K J Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Ang. Eurovision Song Contest' date=' synes jeg denne ble totalt uinteressant - etter at alle "østblokklandene" ble innlemmet i "Europa" én etter én. De kunne bare ha kallt hele suppa for "Eastern Vision Song Contest" for min del, for det er ingen tvil om - hvilke land som "dominerer" hele konkurransen. [/quote'] Det kompenserer vi så for, ved også kun at give hinanden topkarakterer (10 og 12 points), ligemeget hvor dårlige vi er . Problemet er desværre bare, at de Østeuropæiske lande er i stort overtal... Siter
Martin Schjetne Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 mange små land med mange "gode" naboer Siter
Geir G Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 De to guttene fra finland som sang om fotball burde nesten hatt en pris for verste låt...ever! Herlig! [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HLGMlsR6JnY Heldigvis reddet de seg inn med bra skuespill fra midten og mot slutten her... :grin: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 Jeg inbiller meg det var noe annen koreografi på disse to under finalen nå på lørdag - men jeg fulgte ærlig talt ikke med. Lyden var mer en nok å fordøye.. :whistle: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 De to guttene fra finland som sang om fotball burde nesten hatt en pris for verste låt...ever! Herlig! [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HLGMlsR6JnY Heldigvis reddet de seg inn med bra skuespill fra midten og mot slutten her... :grin: "Everybody do the machine dance!" Nervøse? Siter
Håkon Larssen Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 De to guttene fra finland som sang om fotball burde nesten hatt en pris for verste låt...ever! Herlig! [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HLGMlsR6JnY Heldigvis reddet de seg inn med bra skuespill fra midten og mot slutten her... :grin: Haha, jævli bra Siter
Joakim Hagen Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 De to guttene fra finland som sang om fotball burde nesten hatt en pris for verste låt...ever! Herlig! [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HLGMlsR6JnY Heldigvis reddet de seg inn med bra skuespill fra midten og mot slutten her... :grin: Det hørest svensk ut ? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 Slå meg i hodet om jeg tar feil - en stor del av befolkningen snakker "firkanta" svensk. Siter
Joakim Hagen Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Slå meg i hodet om jeg tar feil - en stor del av befolkningen snakker "firkanta" svensk. Aha! ok Siter
Even Moe Egenes Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Mange finner har svensk som morsmål, men Helge Sakkestad kan vel si litt om dette! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.