Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som sender slik email som dette:

Hei! Dette er Andy og John, MSN: planleggerne. Beklager forstyrrelsen, men

vi holder på å stenge msn. Dette på grunn av at altfor mange uforstående

mennesker tar ibruk alle våre navn (en person lager flere forskjellige

brukere), vi har kun 578 forskjellige navn igjen. Har du lyst til å stenge

brukeren, IKKE SEND DETTE VIDERE. Har du lyst til å beholde brukeren SEND

DENNE MAILEN TIL ALLE DU HAR LAGT TIL. Dette er ikke tull. Vi stenger

brukeren. Send videre takk. DU SOM IKKE SENDER DENNE MAILEN VIDERE, BRUKEREN

DIN VIL BLI STENGT OG DU BLIR NØDT TIL Å BETALE £10.00 FOR VIDERE BRUK. SEND

TIL ALLE PERSONER DU HAR LAGT TIL. NÅ VET DU HVA DU SKAL GJØRE. IKKE TA PÅ

VIDERESEND eller SVAR. KOPIER HELE MAILEN. GÅ TILBAKE TIL INBOX OG KLIKK NY

OG LEGG TIL. TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN.

Hei alle sammen. Jeg sender vanligvis ikke slike mailer som dette videre,

men jeg har sjekket på internett og det er sant. Fra og med 1.11 må vi

betale for å bruke MSN og mail helt til vi sender denne til minst 18 av

personene vi har lagt til. Gå selv og se på adressen:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/1189119.stm . Når du har sendt denne til

minst 18 personer blir msn mannen din blå. Trykk ikke på videresend, for det

er ofte folk ikke bryr seg om det. Takk for oppmerksomheten

Skjønner dere ikke at det er en bløff? Har nå fått denne 100 ganger, skjønner ikke vitsen med å sende slik engang.. LINKEN BLE POSTET I 2001!! 1.11? Det var 28 dager siden.. Jeg burde ha måttet betalt for å logge på med andre ord?

Tilsvarer 15 personer 10 pund?

Vennligtst slutt, eller send disse mailene til folk som VIL ha useriøs epost i innboksen sin..

Skrevet

Jeg pleier å svare med noe alà

"Det er like sansynlig at Bush kommer å tar meg hardt... " Jeg fatter ikke at folk er så grusomt lettlurte at de sendeer sånt videre. Samme med denne jenta med røde øyne som kommer og dreper meg om natta, eller andre skumle ting som skal skje med meg, ulykke i kjærligheten og alt mulig..

Ikke rart verden er som den er når noen slutter å videresende. :grin:

Skrevet

Ola, det finnes sikkert 10.000 eksempler :grin: Og det du sier er riktig.. Gidder ikke engang å sende reply til dem..

Var ikke helt oppriktig, gjelder det humor bilder osv, så går det greit :)

PS: Satt å så på at du skreiv.. ventet spent på hva du hadde kritikk til;)

Skrevet

er det en venn eller veninne skriver jeg litt spydig tilbake at vær så snill og hold meg utenfor dette tullet.. :) pleier å funke, men popper jo alltid inn noen nye hvis man har mange på kontaktlista :D

Skrevet
Jeg pleier å svare med noe alà

"Det er like sansynlig at Bush kommer å tar meg hardt... " Jeg fatter ikke at folk er så grusomt lettlurte at de sendeer sånt videre. Samme med denne jenta med røde øyne som kommer og dreper meg om natta' date=' eller andre skumle ting som skal skje med meg, ulykke i kjærligheten og alt mulig..

Ikke rart verden er som den er når noen slutter å videresende. :grin: [/quote']

Åh, kan jeg spørre om du har kjæreste?;)

Skrevet

se melding fra Politiet nederst - videresend denne straks.

LES & videresend !

Send dette til dine kontakter umiddelbart.

Videresend dette mail til alle venner, familiemedlemmer og kontakter!

Åpne ikke noen budskap med et bilag med tittelen 'postkort fra hallmark' uavhengig av hvem som har sendt det til deg. Det er ett virus som åpner ett postkortbilde, som deretter sletter hele harddisken C i din data. Dette viruset kommer til å tas imot av noen som kan ha din e-postadresse i sin kontaktliste.

Det er grunnen til at du må fortelle dette til alle dine kontakter.

Det er bedre å få dette budskapet 25 ganger enn å ta imot viruset og åpne det.

Om du får en mail kalt POSTCARD, 'selv om det er sendt fra en venn, ikke åpne den! Slå av dataen med en gang.

Dette er det verste virus som har blitt annonsert av CNN. Microsoft sier dette er noe av de verste virus noensinne. Dette viruset oppdaget McAfee igår, og det finns ingen reparasjon for denne type virus ennå.

Dette viruset ødelegger harddisken, der vital informasjon oppbevares.

Send til alle, bedre å få flere av denne enn å få virus.

Einar Ravlo

Politioverbetjent

Fagansvarlige politioperative systemer

Politiets data- og materielltjeneste

Tlf.: 61318000 / 97160383

Epost: einar.ravlo@politiet.no

Noen som kan "buste" denne for meg når vi først er igang? Synes formuleringene (og norsken generelt) er utrolig håpløse til å være skrevet av en politioverbetjent..

"Det er ett virus som åpner ett postkortbilde, som deretter sletter hele harddisken C i din data."

?

Skrevet

Om man faller for slike ting, så bør man vel egentlig returnere datautstyret sitt på grunnlag at man er enten for dum, eller for uvitende til å eie og/eller bruke en datamaskin.

Etter 12 år i IT-bransjen er jeg egentlig fortsatt forundret av at noen klarer å ta slike ting seriøst.

Skrevet
Dette viruset oppdaget McAfee igår, og det finns ingen reparasjon for denne type virus ennå.

Hehe.. polti skriver da ikke slik!

Dessuten, så sender de ikke mail til to kollegaer, som sender det til sine kollegaer osv.. de går ut med det i media!

Skrevet

Dette er vel på grensen til identitetstyveri osv. Ikke at jeg er med på en god spøk, og jeg er ganske robust. Men jeg mener at man ikke bør utgi seg for å være politi eller lignende. Selv på tullemailer som dette, fordi det mest sannsynlig er ganske mange mennesker som tror på denne mailen fordi det står politi nederst.

Mistenker at slike mailer hadde kommet gjennom andre kanaler enn hotmail-systemet uansett :P

Skrevet

Er like dumt som de meldingene jeg noen ganger får av venner: "Sjekk denne siden, og se hvem som har blokkert deg".

Prøver å fortelle sender at de ikke må sende slikt, eller advare venner hvis dette er virus-utsendelser, da mange er godtroende nok til å legge inn passord på disse sidene.

Får da som svar at de har fått den fra en de kjenner godt, så det er nok seriøst :crazy:

Skrevet

Åh' date=' kan jeg spørre om du har kjæreste?;) [/quote']

Ja, faktisk, så har jeg det. :grin:

Magnus - en periode var det ikke mulig å skrive "George Bush" eller "Bush" i MSN under chatting - da ville ikke samtalen dukke opp i den andre enden, og på grunnlag av det, ville jeg nok vært henrettet for lengst etter å ha snakket litt om hans politikk med andre - som aldri kom fram i andre enden.. :whistle:

I'm not afraid, og tror nok Bush har viktigere ting å ta seg til, enn å _TA_ meg.. :grin:

Skrevet

Ang. den politisaken, så tror jeg faktisk at det var en politimann som skrev det til konen sin. Om det var spøk, eller hva det var, husker jeg ikke, men det var ivertfall ikke meningen at konen skulle videresende den til hele kontaktlisten. Selv rektor, på skolen vår, gikk på limpinnen her. Alle skolens elever mottok melding om dette farlige viruset. Pinlig... :whistle:

Skrevet

Ang. Det Ola sier. Jeg husker vi testet dette på skolen i fjor, vet ikke hvordan et er i Vista, men hvis du åpner et dokument i notepad og skriver "Bush hid the facts", og lagrer det, så blir det omgjort til noen kryptiske tegn som det er umulig å lese.

Skrevet

Har pleid å sende denne i retur. Går de på førstnevnte mail så bør de gå på denne og:)

Hei! Dette er Daffy Duck, anden som holder orden på filene på datamaskinen din. Beklager forstyrrelsen, men Jeg holder på å slette hardisken din.

Dette på grunn av at du videresender opplagte tulle-mail som hevder at man kommer til å slette brukeren din på msn.

For at jeg Daffy Duck skal la vær å slette hardisken din, må du videresende denne mailen til deg selv 2 ganger pr dag i en måned fra og med i dag.

Uteblir videresendingen så vil hardisken din bli formatert innen Desember.

Mvh

Daffy Duck

Harddisk ansvarlig på alle pceer i Nord-Rogakand

Så har du også

, som viser at enkel datakunskap ikke er så enkel for enkelte.
Skrevet

Enok, den skal jeg sende neste gang :grin:

EDIT:

Har hørt den nyeste!

kopier dette og holdt pusten Så sender du dette til 6 personer før du må puste igjen

Vis du klarer dette er du en god kliner! TRY!

Hoho.. sendte Enok sin i retur :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...