Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Ja det er vel noe man ser i en del bransjer, som fly, lastebil, buss, sporveier, osv, og har vel dels med hvor enkelt det er å skaffe ansatte, og det ligger vel ikke minst også et elemet av å trygge fremtiden for bedriften. Forutsigbarhet er nok verdt en del.

 

Altså som feks ved en form for bindingstid som du nevner. Men det er jo flott om det skjer i enda fler bransjer, og det åpner vel muligheter for folk som ellers ikke ville hatt dem. :)

Skrevet
  • Forfatter

Ja, hadde ikke hatt noe imot å få betalt flysertifikatet mitt jeg. Evt. at jeg selv betalte PPL og et selskap dekket resten mot en viss bindingstid som vel er den beste sammenlikningen i dette tilfellet.

 

Også bussjåfør

Skrevet

He he, vi har jo såvidt diskutert dette med hva som er attraktivt, eller ikke, i pilotforumet Clamer. Og den dagen det bare er polakker, eller illegale innvandrere som vil fly Q400, så får du nok det. Vi er vel ikke helt der riktig enda...

 

Men fra spøk til allvor, så har jeg jo fått inntrykk av at dette allerede er nokså vanlig i din bransje. Men du har med andre ord dekket alt selv?

 

Det er vel uansett både fordeler og ulemper her, og en binding kan jo på sett og vis både være et gode og en klumpfot, slik jeg ser det.

Skrevet
  • Forfatter

Nei, jeg har ikke dekket alt selv. SAS betalte halve utdannelsen og vel så det, men det skal også sies at det var en stiv pris på utdannelsen.

Selskapet mitt dekker ratingen mot nettopp bonding.

Skrevet

Lokmotivførerutdanning i norge er det også mulig og få sponset ved at man får lønn under utdannelsen og bindingstid i det selskapet man da har signert kontrakt med.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …