Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, jeg har ikke sagt at det var motor, men det sto et eller annet med air maintenance. Mulig motoren har blitt fraktet med lastebil fra Oslo eller noe, men det skal ikke jeg si noe om, rett og slett, jeg vet ikke.

 

Cub'en vi lufta var en ArmyCub, LN-ACH.

Skrevet

Ville tro at de også sendte motoren med trailer, men ikke fra Oslo.

 

Bra den ble luftet. Er ikke så ofte den har blitt fløyet så sent på året. Om noen flere med andel hadde fløyet så mye som jeg gjorde en sommer ville det ikke vært noe problem å få nok timer på ACH :)

 

Skrevet

Kom også en svær trailer som sikkert inneholdt noen deler ellernosånn.

 

En motor eller noe sånn kanskje.

 

Vilken butik i Trondheim säljer A330 motorer ? :grin:

[size:8pt]Frågan är alltså: Vart har dom fått tag i en ny motor och behövs det ett relativt stort plan för att flyga dit en motor?[/size]

 

Expert Elkjøp, får den også med som bonus hvis du kjøper james bond pakken.. :glis:

 

Joda, var ganske flotte bilder! optimale forhold kan man si, kan jo bare se på bilde mitt av Israir'n, dritt vær deluxe..

 

Stemmer at de har 343X, samme som Mytravel?

340ene er vel også type 343X?

Skrevet

Ikke helt riktig dette med codene.

 

Boeing bruker customer codes. F.eks: B737-683 og B737-883.

Hvor 83 er SAS sin code.

 

Airbus derimot bruker ikke slike coder, men angir i stedet motortype med disse to sifre.

A340-313X har CFM, mens A330-343X har Rolls-Royce.

X'en angir High Gross Weight model.

 

Noe mere kan leses her: , men også på Airbus' egne sider som jeg ikke finner i farten. :)

 

http://www.airfleets.net/forum/topic-411.htm

Skrevet

Jepp, jeg mente selvsagt A333 - men skrev A332;

kan nok ha noe med; at jeg skriver A332 langt oftere

enn A333.

 

Ang. Thomas Cook Airlines Scand. (tidl. MyTravel)

så har de både -200 og -300 serien av A330 - dersom

det var noen som trodde de bare hadde A333. Og i

år er det kun A332 som blir brukt (også til Kanariøyene),

som da gir bedre benplass osv. enn A333 - som har

LANGT flere seter.. (323 vs 405 seter)

Skrevet
Ja' date=' Braathens hadde customer code 05.

Andre coder her:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_customer_codes

 

Vet ikke akkurat hvilket MyTravel fly du mener, men de som var OY-VKx registrerte finner du her:

http://www.oy-reg.dk/register/?reg=VK&type=&bygnr=&bygaar=&regaar=&bemaerk=&sort=date

 

[/quote']

 

Det jeg mener er tidligere Mytravel (lever i våre hjerter), de hadde A330-343X? Og -2XX?

Skrevet
Jepp' date=' jeg mente selvsagt A333 - men skrev A332;

kan nok ha noe med; at jeg skriver A332 langt oftere

enn A333.

 

Ang. Thomas Cook Airlines Scand. (tidl. MyTravel)

så har de både -200 og -300 serien av A330 - dersom

det var noen som trodde de bare hadde A333. Og i

år er det kun A332 som blir brukt (også til Kanariøyene),

som da gir bedre benplass osv. enn A333 - som har

LANGT flere seter.. (323 vs 405 seter) [/quote']

 

Riktig Lars,våre A333 (330-343) er leaset ut til Garuda for og fly pilgrimmer frem til Januar.Fra 12 Januar får vi tilbake disse 333 men da med 398 seter ombord.Vi tar ut noen stoler i fwd cabin som da får bedre benplass.

ThomasCook Scandinavia sine A332 har 325 seter men det selges bare 323.

ThomasCook Scandinavia sine A333 har 398 seter men det selges bare 396.

Dette fordi disse 4 setene som ikke selges har for trang plass,men setene er der men skal ikke selges,så de som sitter på disse radene får 1 tom stol ved siden av seg gratis.

Da blir 333 brukt både på Canari øyene og til Krabi og Phuket i Thailand med mellom landing i Sharjah begge veier.

Men det er en liten forskjell på SAS sine 333 og våre 333 og det er dør nr 3. Den er mindre på SAS sin maskin se her:

 

MYT. http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/6/2/1229269.jpg

 

SAS.

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/2/7/1374729.jpg

 

:grin:

 

Skrevet
Det jeg mener er tidligere Mytravel (lever i våre hjerter), de hadde A330-343X? Og -2XX?

 

På reglista jeg linket til finnes:

OY-VKG A330-343X

OY-VKH A330-343X

og

OY-VKF A330-243 (Uten X, så denne er ikke HGW-versjon)

Skrevet

Ny flymotor ankom i allefall TRD lørdag kveld,

og skiftes nå. Konklusjonen var totalt motorhavari

på eksisterende styrbord motor. SAS-maskinen skal

på "ferry-flight" ned til CPH på mandag (1. Des),

med rutenummer: SK9131, avgang fra TRD kl: 07:30

med ankomst CPH: 09:00 (alle klokkeslett i UTC).

Skrevet

Vet ihvertfall at det eneste pilotene merket var noen lys som begynnte å blinke. Da de umiddelbart av refleks tittet ned på motordisplayer så de at turtallet på den ene motoren var på vei ned. Disse motorene har et system for selvstart, men den ville ikke starte igjen. De i kabinen merket kun at lysene blinket (slik som det gjør under shutdown ved gate).

 

Airbus er flotte greier altså ;) En boeing ville jo rista som bare rakkern hvis en motor hadde kuttet.

Skrevet

Var ute på Arlanda idag och såg när SK945 lyfte mot Chicago och såg att höger motor hade ett brett grått område, som om några delar hade blivit utbytta. Tänkte att det var SE-REF först men så kom jag på att den har ju Star Alliance målningen, vilket dagens SK945 inte hade.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...