Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei alle!

Ser på en del flightsim videoer, deriblant den siste fra x-plane som ble lagt ut her, så blir jeg facinert av musikken.

Jeg lurer på om noen har noen titler til melodier/sanger som er episke, massive og reint vakkert melodiøst? :)

Skrevet

Godt at noen har sansen for den slags musikk. :) Ruled By Secrecy er en av de fineste balladene Muse har, i tillegg til Soldier's Poem, Blackout og Unintended. Sistnevnte er vel egentlig den mest utspilte av dem alle, men den er fin den og. :)

En episk sang som beveger meg en god del, er denne:

[video:youtube]0wtiNzci1Wc

Dette er fra siste gangen guttene opptrådte sammen som et hele. Det er så synd at Richard Wright gikk bort for to måneder siden! :(

Skrevet

Slash! Jeg digger musikken til den fyren, og stilen er ikke til å klage på heller! :D

Sånn i farta greier jeg bare å rangere Angus Young over han, men så er jo da Angus og resten av AC/DC det mest episke jeg vet om her i verden :)

[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TzBIe8Q6K6Y

Finn noe mer episk noen, I challenge you! :grin:

Ellers er det jo mye flott her i verden, Guns 'N Roses (liker best Slash-perioden), Iron Maiden, for å nevne en liten del

Skrevet

Synes det er mye god episk spillmusikk, spesielt i adventure-genren. Mye av musikken fra Zelda-spillene for eksempel.

Denne rører nok ved MGS-fansens følelser regner jeg med ;)

[video:youtube]Fikdssxa4Jc

Lamented Souls - Essence of Wounds, episk såvel som melankolsk:

[video:youtube]saEZybdZ5qg

Denne er jeg glad i. Var på konserten i fjor, som nå er sluppet på dvd, så den har jo gått noen runder i spilleren de siste ukene :P

(spoiler-tag sparer plass ;) )

[video:youtube]lnTKvjkZWzk

Minnenes ekko stiller timen

Kneblet i tungsinnets lenker faller jeg ifra

Ikke lenger vil jeg være boltet fast i vemodighetens anker

Men endelig få lengselen slukket - Etter å dra

Drakk jeg for meget av livhåpets krus

Tok jeg gledens forfengelighet for gitt

For min strid mot tomhetens smerte - Denne dødsangstens rus

Er det eneste ene igjen - Som er mitt

I min ensomhet vet jeg likevel

At jeg ikke har noen andre å takke enn meg selv

Derfor er jeg rolig når

Repet strammes rundt min nakke

Stumme vitner kan ei gi trøst

Menigmann i gravkorets forsamling vil aldri fatte

Det landet av fortapelse

Jeg egenhendig skapte

Denne intense dragning mot dødens portaler

En vandrende studie i gråtkvalt messe-noir

Behersket siden tidenes morgen

Men noe jeg aldri lot slippe taket - Var sorgen

I min ensomhet vet jeg likevel

At jeg ikke har noen andre å takke enn meg selv

Derfor er jeg rolig når

Repet strammes rundt min nakke

Skrevet
  • Forfatter

Mye bra musikk her som jeg fikk øya opp for.

Har jo kjent til AC/DC og Guns 'n Roses fra før.

Dimmu er jo et kjempeband som jeg har hørt på siden "For all tid" albumet, og de kommer til å følge meg til de en dag gir seg (Håper det blir en god stund til)

Selv har jeg, som noen sier her, falt for en del filmmusikk, bl.a Ringenes herre filmene, Gladiator osv. Men det blir jo forsterka med det visuelle i tillegg, og ikke alltid man legger merke til låtene når man kun hører på.

Skrevet

Leter dere etter episk? Halo-serien til Bungie og Microsoft er helt fantastisk. Den komponisten de har brukt er ikke annet enn genial!

Man kan hate MS for mye rart, men jeg tilgir dem alt for å ha gitt oss FS og Halo!

Her kan man jo også si at det visuelle inntrykket også gir mye. For en Halo-fan som meg kom det noen tårer da jeg så denne videoen for første gang. Men lytt til lyden i surround

Her er videoene:

[video:youtube]

[video:youtube]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …