Timmy Brandt Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Audun: Jag menar statuen till vänster på den bilden som inte fungerar nu. En man på en häst. Men det tycker jag bara för att jag tycker om den funktionen att något ska vara i färg medans allt annat är svart-vitt. Så bilden är bra som den är. stuprøret er nedløpsrøret fra takrenna' date=' og han mener det er skjevt. men hadde det blitt rettet, hadde noe annet blitt skjevt i stedet, med mindre du hadde skutt med tilt/shift-linse.[/quote']Takk for det, Pål Det er sant som du sier. Når man skal rette opp et vidvinkel-bilde må man se på vertikale linjer i midten av bildet. I ytterkantene av bildet "skal" det være skjevt når man bruker vidvinkel. Dette kan både være en ulempe eller en ting som gjør bildet kulere. Som sagt, en amatör som mig vet inte om det där, så då antar jag att bilden var väldigt bra og jeg er uenig i at refleksjonen der er en BadThingTM. Man kan nesten se for seg guttungen stå der med sikkelet rennende av drømmebilen der i vinduet. Det SKAL være refleksjon der. Ja, nu när du säger det så. Finns ju många sätt att tolka en bild på. Siter
Audun Braastad Skrevet 23. november 2008 Forfatter Skrevet 23. november 2008 Da lærte du noe nytt om vidvinkel i dag Merkelig at det ene bildet ikke fungerer. Men hvorfor får jeg ikke endret på posten? Jeg kan jo endre på mine senere poster i denne tråden :crazy: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hehe, kjempesmessig Audun! Du har forfylt mine forventninger, mer enn du trengte! Noe kornete bilder i starten, men det kan jeg leve med. Man bør også være litt forsiktig med bruken av "supervidvinkel" hvis personene er domenante, som på de første bildene av kirka. Selv om man bruker vidvinkel så ønsker man jo prøve å "skjule" det så fram til at det ikke inngår i det bilde tekniske motivet. Men utover i bilderserien ser det ut til at du også fikk skjønn på hvor "farlig" vidvinkel kan være. :grin: Utrolig mange flotte bilder her, lett blanding av every day stuff samt de spektakulære bygningene som Barcelona huser. Du fikk iallefall min oppmerksomhet igjennom hele posten. Bildet som tok gullpokalen denne gang var dette: Måten du har redigert det på får fram storheten i selve monumentet, i tillegg at du setter det i en tidsriktig epoke. Liker også vinkelen du har valgt for å få det ENNÅ mer strekt mot himmelen, mens han stakkaren under blir stående å måpe mot de hvite skyene. KNALL! Siter
Andreas F Berger Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Andreas: Først må du komme deg til Park Güell. Deretter går du oppover til du kommer til den store plassen. Deretter kan du se kartet jeg linker til. Tror vi tok en snarvei gjennom skogen et sted' date=' for det er et stykke å gå. EDIT: Tror jeg fant ruta vi brukte. Masse flott å langs denne veien i tillegg til utsikten på toppen! Park Güell - Google Maps Takk for beskrivelsen Audun, skal absolutt komme meg til det stedet. Siter
Audun Braastad Skrevet 23. november 2008 Forfatter Skrevet 23. november 2008 Glemte å si en ting angående metoden jeg bruker for fargejustering. Man må ofte justere opp midtones til f.eks. 1,15 i Levels fordi denne metoden stjeler litt lys. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.