Skrevet 21. november 2008 16 år Her kommer en kjapp liten fotoserie fra østkysten på Mallorca, fra Cala Mesquida (lengst nord på østkysten) og helt ned til Cap de ses Salines så langt syd man kommer på øya. Bildene ble tatt i september-måned, altså knappe to måneder siden. Ovenfor: fra en av strendene i "Cala D'or" (Playa Esmeralda). Alle tre bildene ovenfor, er fra Cala Millor. De tre bildene nedenfor er fra den desidert flotteste stranden på Mallorca (etter min mening), nemlig "Cala Mesquida" som ikke ligger så langt fra Cala Ratjada/Rajada. Ligger ca. 20 min. fra Cala Bona, og ca. 45 min. fra Alcudia-området: Tre bilder nedenfor fra "Cap de ses Salines", som er et meget flott og bevart område på øya. Området befinner seg på Mallorcas sydligste odde, grunnen er eid av en rik finansfamilie (March) som har nektet all bygging inkl. bedre veier ned til strendene. Veien ned dit er derfor tidvis smal (når man møter biler), men til gjengjeld er det også litt av ett syn som møter en - når man først kommer frem. Man kan se øyene "Conejera" og "Isla Cabrera" i horisonten, i tillegg finnes en rekke innsjøer og laguner med rikt dyreliv ute på denne halvøya: Noen bilder av leiebilene må vel også med, her er VW Passat 2.0 Tdi (Variant) st.vogn med automat - i såkallt "BlueMotion" utgave: Bilen hadde gått knappe 1300 km når vi hentet den, men så var den rimelig ny også - førstegangsreg. tre måneder før vi leide den. Bilen var utstyrt med 140 hesters-motor, og DSG-automatkasse - men ikke noe Bi-xenon lys desverre. Klarte på langkjøring å komme ned mot 0,55 på mila:
Skrevet 21. november 2008 16 år Forfatter Bildet ovenfor: opp mot +35 i solen, jo da - man skal ikke klage på temperaturen (men fordel med klimaanlegg i bilen). Så over til ett bilmerke som nok er ukjent for en del, nemlig "Tata" - men som det finnes noe av her og der på kontinentet. Tata skal bl.a. bygge en ny bil i nærmeste fremtid, som visstnok blir en av de billigste noensinne på markedet - som samtidig blir en "fullverdig" bil (men det er altså ikke denne bilen, som jeg har avbildet nedenfor): På ett av oppholdene, bodde vi på SunWing Resort: Cala Bona - her kommer noen bilder fra Resort-området m.m: Bildet ovenfor viser nabohotellet, rett ovenfor veien. Noe av det lokale dyrelivet, disse to vagget bortover både gangstider og gressplen: Til min store overraskelse lettet disse to faktisk like etter disse bildene ble tatt, og opp til et tak i nærheten. Med den "egenvekten" disse hadde, ble jeg overrasket over at de i det hele tatt klare "lift off"!! Ikke så mye fly eller skipstrafikk i denne bildeserien til en forandring, men her er en større flyplass vi fløy over på en av turene - FRA / Frankfurt flyplass: Frankfurt internasjonale lufthavn er en av Europas mest trafikkerte lufthavn regnet i godsmengde, og en av Europas aller største lufthavn målt i antall reisende. (Alle bilder er som vanlig tatt med et lite kompaktkamera, Canon Digital IXUS:50 med "hele" 5 megapixler og kun 3x zoom. Gjør også oppmerksom på at bildene er redigert ved bruk av LCD-skjerm, bildene kan derfor oppleves som noe mørke på visse CRT-skjermer.) Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
Skrevet 21. november 2008 16 år Vet du hva? Akkurat dette hotellet her bodde jeg på i mai 2006 Feiret faktisk 17. mai ved basengkaten der.. en bamse-sjiraff og noe greier som flakset rundt, hehe. Elven du har bilde av truet jeg lillebroren min med å kaste ut i elven ett par ganger (ja på tull da selfølgelig) Haha. Husker vi ble veldig skuffet over stranden nedenfor hotellet, siden det stod "Strand 0 meter" også var det en merkelig kombinasjon av gress, et stup og masse masse tare. Vi fløy vell med A320 MyTravel om jeg ikke husker feil. Fin maskin i alle fall - For å ikke snakke om den flotte painten som var før! Fant igjen ett bilde der i fra, hehe. 17. mai feiring i full sving rundt bassengkaten.
Skrevet 21. november 2008 16 år jasså dette var fine bilder:D på det hotellet.. var det en bro som gikk over bassenger midt på, og stranden som lå rett ved? cala bona?
Skrevet 21. november 2008 16 år Som altid en spændende reportage fra dig, Lars! 35 grader er dog ikke noget, der virker tiltrækkende på mig, men det gør til gengæld de flotte strande og vandet Og så det obligatoriske: bilen! Jeg er nemlig ikke sikker på at det er en BlueMotion-model, eftersom den teknologi kun er lavet til diesel-motoren på 105 HK, og desuden kun fås med manuelt gear.
Skrevet 21. november 2008 16 år Forfatter Takker for hyggelig og svært rask respons!! Mathias: he he, morsomt! Var der like etter de fleste kompleksene hadde fått oppussing/facelift, men ikke like fornøyd med alle løsningene - selv om det riktignok var "hipt" og moderne osv. Alexander: stemmer det ja, det var en liten gangbro som gikk over det største bassenget - og den såkallte "stranden" rett nedenfor. Alle dette er altså fra Sunwing Resort: Cale Bona. Men var like greit å gå rett ned til nabobyen Cala Millor, med langt bedre strender. Kristian: nei du sier noe, men sto faktisk "BlueMotion" på leiekontrakten - og bilnummeret spesifisert. Og innenfor bilgruppen jeg leide, er det kun automat - så da var det merkelig i såfall at "BlueMotion" var spesifisert overhodet. Men kan godt hende det er feil ja, går jo ofte litt fort i svingene for disse spanjolene... he he..
Skrevet 22. november 2008 16 år Hehe så kult samme hotellet som jeg var på Fint er det der ihvertfall!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.