Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Avsikt eller olycka?

Min mening er att det störste problemet kan tenkes er att idiotiskt byråkrati sinker Norwegian.

Slot tidene var på plass, men ikke i bruk, dvs Sterling slutta å fly.

Helt ok å la förste intresserte flyselskap ta over slot tider uten tullete byråkratisk problem.

Så får vi se hvor mange som tror det er samme som å lande uten klarering fra tårnet ;)

Skrevet

Det var godt å høre Rolf Arne, for da trenger jeg kanskje ikke skamme meg over å ikke lenger forstå fly-nyheter for massene på VG.no helt. :blush:

Altså, har disse flyene stadig vekk dukket opp unameldt som julekvelden på kjærringa i morgenrushen, og landet uten tillatelse...

heh, nei det har de vel ikke, men fint hvis noen gidder og teskje-forklare dette for en utenforstående PNF som meg selv?

Skrevet

Hallo, er ikke helt expert, men ganske pålest.

Slot tider handler om å planlegge dagen på en flyplass, har egentlig ingen ting med det arbeid som flygelederne gjör fra minutt till minutt, det ligger mye lengre fram i systemet.

som du kan lese i VG

"Norwegian skylder på svikt i rutinene og mangelfull kvalitetssikring i forbindelse slotbytter med den nå konkursrammede samarbeidspartneren Sterling."

Så her handler det bare om byråkrati.

Det har egentlig ingen ting med flygeledere å gjöre, bare en "liten" detalj i planleggningen av det daglige flyt på en flyplass, og merk att slot tidene var ledige (tror jeg) men ikke formelt flytta over fra Sterling till Norwegian.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …