Gå til innhold

Heia Sverige Gripen litt uheldig igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

gearfailure jo det er jeg enig i men at man spretter ut av cockpit ufrivillig er for dårlig

F. 16 joda vet det da men den har vært brukt i mange år

noen som vet noe spesiellt som har skjedd med joint strike fighter under test da.

Skrevet
noen som vet noe spesiellt som har skjedd med joint strike fighter under test da.

Elektriske problemer under en test flight er det eneste jeg kommer på. Dette førte til en pause i flight testingen på noen måneder, hvor de redesignet deler av elektronikken.

Skrevet
Når spratt noen ut av cockpit? Skjedde det nå? Det er riktignok en ganske ekstraordinær hendelse i så fall' date=' men det finnes ganske mange rare feil der ute i flyverden, og jeg tviler på at det finnes noen feilfri flytyper. [/quote']Det skjedde i april i fjor. Utskytningshåndtaket i C- og D-modellene ble flyttet fra sin opprinnelige posisjon og under manøvrering med høy g-belastning begynnte g-suiten til piloten å dytte på håndtaket. Noe som resulterte i at piloten ble ufrivillig skutt ut da han var på vei inn for å lande på Vidsel. Piloten, Stefan Kaarle, er forøvrig samme kar som var Gripen display-pilot i 2007 (hvorvidt han er det nå vet jeg ikke).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...