Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg velger å tro at jeg ikke er gamle karen i en alder av 22 år, MEN, du skal tro jeg har fått inn musikk med t-skje fra jeg var knøttet. Min far har vært trofast følgesvenn med samtlige av de store artistene fra "gammelt av". I heletatt før jeg hadde utviklet noen sans for rytme satt jeg og far å lyttet til de mest populære låtene fra de forskjellige artistene.

MEN, det skulle ta iallefall 10 år før jeg VIRKELIG fikk ørene opp for den musikken jeg har blitt presenter for i mine smågutt dager. Du skal tro jeg er takknemlig for musikken pappa har spillt for meg nå, tenk all den utrolig gode musikken jeg kunne gått glipp av!

Det er to band jeg virkelig har blitt opphengt i, The Eagles og PinkFloyd! Faktisk gikk minnene tilbake da jeg som 12 åring passet min lillebror da mor var hos ei veninne. Noe skummel var The Wall, men søren skulle jeg ikke se den!

For noen dager siden kom jeg over en låt jeg ikke har hørt siden jeg var guttungen, og nå må jeg høre den opptil flere ganger om dagen. I dag har den vel gått på repeat minst 10 ganger.

Tenkte jeg skulle dele den med dere, håper å bygge opp denne posten slik at andre forteller bakgrunnen, samt hvilken låt man har "dilla" på i disse dager!

[video:youtube]xb-Nacm-pKc

Skrevet

Hm, får vel slenge meg inn jeg og:

Er jo bare 16 år enda, men jeg skiller meg ganske ut iforhold til mange andre på min alder. Slik alvorlig dunk-dunkmusikk holder jeg meg unna, men heller litt god rock eller lignende.

Min fan er stor fan av Deep Purple og Thin Lizzy og enda flere, så sånn sett har jeg hørt en del på det opp igjennom årene. Deep Purple er også en av mine favoritter, glemmer ikke Steinkjerfestivalen i år hvor jeg sto og "snylta" utenfor gjerdet på konserten deres, mest fordi jeg ikke tenkte å dra dit i det hele tatt.

Ellers hører jeg på mye forskjellig, men favorittene er:

Muse - The Killers - Coldplay - Kaizers Orchestra - The Wombats.

Favorittsang, nei, det kan jeg nok ikke bestemme meg for. En god blanding vil jeg påstå er best :)

Spiller også en del selv da, både gitar og tagenter. Snakker med noen venner om å starte et band, som tenker å covre de nevnte bandene.

Skrevet

Musikk ja!

Er nok ganske lik Åge der ja.. er glad i god gammaldags rock! The beatles har en del kule låter, Van Halen, Def leppard, Bon Jovi... :)

Men yndlingslåten min blir nok

Before i forgett - Slipknot! :D

Jeg spiller jo i band så denne dunk dunk musikken er ikke så veldig lett å spille gitar til uansett..

dette er jo ikke gammeldagsrock, men metal(nu metal kall det hva du vil) Den er sinnsykt bra og er den eneste sangen jeg ikke har gått lei av!

Skrevet

Får da vel slenge meg på eg og da :)

Er selv bare 17, men min far er musikk frelst så eg har da hørt egentlig mye forkjellig, er også en slik som skiller seg ut når det kommer til musikk.. Dunk dunk musikk er fysj.

Nei her går det mye i gamle slagere, samt også en del nyere som:

Muse - Coldplay - Kaizers Orchestra - R.E.M

Og så Vinskvetten da, er jo "stril" eg :grin:

Har også fulgt med på Radio Norges Top 1000, og der var det mye bra.. Favorittsang er ikke så lett men det må vel vere enter R.E.M - "Man on the Moon" og Muse - "Invincible" :)

[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7-moeVw_r_4

Mvh Tommy :)

Skrevet

Jeg er nok ganske lik dere tre første som postet :)

Ivar: Comfortably Numb - Det er sang det!

Har lenge vært veldig allsidig i musikksmaken min, og hører egentlig på alt fra techno til hard rock, men det siste halvåret har det blitt mer rock. Det har nok mye med særlig en venn jeg har, som er over middels glad i rock.

Men favorittbandet er helt klart Guns N' Roses! Utrolig vanskelig å velge favorittsang, men det må nok bli November Rain.

[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tbkG6Za6w5s&fmt18

Favorittband nummer to er AC/DC. Gleder meg til konserten i februar!

Jeg er ikke sånn som har et par band jeg kjøper alle sangene til, men hører mer på enkeltsanger fra forskjellige band. Noen av bandene er Van Halen, Def Leppard, Joe Satriani, Pink Floyd, Alice Cooper, Die Toten Hosen, og mange fler.

Skrevet

Jeg liker klassisk rock og heavy metal. Samtidig er jeg temmelig opptatt av pønk. Hører mye på AC/DC, Motörhead, Led Zeppelin, Black Sabbath, The Clash, Sex Pistols, Guns 'N' Roses, Iggy And The Stooges, Metallica, Pink Floyd, Poison Idea og ikke minst Turboneger. I tillegg liker jeg litt sånn bluesy greier til å koble av litt etter mye tung musikk, f.eks. Tom Waits, Johnny Cash o.l. Bare utvalgte låter dog. Man kan nok si at min musikksmak skiller seg ganske mye ut fra andre 14-åringer. :D Jeg [color:#CC0000]hater[/color] trance, hiphop og sånt drit!!!

Favorittlåt nå for tida er Overkill av Motörhead.

[video:youtube]PTCzcPTTLDY&feature=related

Skrevet

Jeg er jo også bare 17. Har vært innom mye forskjellig gjennom tidene, men har nok funnet ut hva jeg digger. Akkurat nå er vel den låta jeg synes er råest Æ med en Fin Fyr, men ellers går det i.

Kaizers(den ultimate favoritten) - Skambankt - Glasvegas og Muse

[video:youtube]b_NQOQWqHdY

Skrevet

Det går for det meste i DDE og electronic (fra spillet X3: Reunion). Boney M. er heller ikke ille. Syns også at salmer er helt greit å høre på.

Techno og trance er det værste jeg veit. Metal generelt syns jeg bare er fælt å høre på.

Dette er kanskje en rar musikk smak for en 18-åring.

Skrevet

Slenger meg på! Jamie Cullum er fenomenal! Sikkert noen her som har fått med seg at jeg er dj, så mange synes det er rart jeg liker jazz. Men anyway, her er en video:

Jamie Cullum - What A Difference A Day Made

[video:youtube]

EDIT:

Jeg får vel ta med en av låtene jeg spiller mest av om dagen på jobb, temmlig fengende samt at den gjör underverker med dansegulv rundt om i norge :) :

Laurent Wolf - No Stress

Skrevet

Hmm.. Her går det mest for tiden i R.E.M, Falco og Trance (Merkelig kombinasjon!) noe Skambankt, som jeg har vært fan av siden.. ja, lenge siden. De spiller utrolig bra musikk, og kan å lage tekster.

Av Trance så går det mest i Armin Van Buuren, og div. andre djer som aldri har vært, og aldri kommer til å bli kjente (Hvem har hørt om The Grim Reaper?).

Falco er jo UTROLIG bra, ingen kan si noe annet!

Favoritt låt av R.E.M er jo selvfølgelig "Orange Crush", eller "E-Bow The Letter".

Hoss Skambankt er den desidert beste sangen "Skamania" som anbefales for store og små :grin:.

Ooooh.. kan også anbefale "Lokomotiv" av Steikovn! Kan høres her

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

jeg har hørt på musikk siden jeg var født.

har hørt på alt som heter musikk, helt til jeg begynte i 5 klasse. da fikk jeg mitt første AC/DC album av faren min.

og siden da har AC/DC vært favoritten, utrolig kjipt at jeg ikke fikk tak i en billett til konserten.

men favoritt sangen i disse dager er fra et helt annent band, rush med spirit of radio. ;)

Skrevet

Denne er tøff, kjedelig at jeg ikke fikk tak i billett til konserten som var nå på fredag:

[video:youtube]JePJNCrxpcY

Har vært glad i Týr siden konserten på Wacken i fjor. Vikingmetall fra Færøyene:

[video:youtube]3Zy60YGs81k

Må ikke glemme Finntroll:

[video:youtube]d3u86DPd7qc

Skrevet
Anbefaler alle Pink/Gilmour fans til å kjøpe 2 set DVD'en fra Royal Albert Hall - maaagisk!!

...også kaldet 'Pulse'.

Men ja, det er omtrent noget af det bedste jeg nogensinde har hørt (og set), især på surround sound-anlæg.

Ellers hører jeg også selv lidt af hvert, men for tiden mest elektronisk/trance/house/whatever: Tiesto, Trentemøller, Röyksopp og lignende.

Det kommer meget an på min sindstilstand/humøret tror jeg.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Audun: Vi har en ting til felles, begge liker Guns N' Roses ;)

Yndlingssangene mine er "Sweet Child O' Mine":

[video:youtube]oobDQ0vdm8M

Og "Knocking on Heavens Door":

[video:youtube]LQJMR-X41FA

Jeg liker også AC/DC, favorittsangen min fra de er "Hells Bells".

[video:youtube]BwxJ46HWXbA

Jeg begynte og høre på GNR når jeg var 12. Nå er jeg 13 og blir 14 om 14 dager :D

Skrevet

Ingen som hører på litt alternativ rock/metal da? :)

Deftones

Tool

Mars Volta

og litt melodiøs hardcore:

JR Ewing (norske, anbefales!)

The Blood Brothers

Men selvom favorittene er såpass "sære" så hører jeg på ganske mye forskjellig. har i det siste fått øynene opp for David Sylvian, kjent fra badet Japan på 80-talet.. han har gitt ut en plate med et band som heter Nine Horses, og det er fantastisk musikk :)

I helga går jeg ut og hører på drum n bass på stamplassen i Trondheim: Brukbar/Supa :)

variert med andre ord!

Skrevet

Poster: Kristian Jørgensen

..også kaldet 'Pulse'.

Åneidu ;)

P*U*L*S*E er opptak fra Earls Court konsertene Pink Floyd holdt i forbindelse med verdensturnèen i 1994 etter releasen av "Division Bell" (30. Mars 1994).

DVD'n Thomas snakker om, heter "Remember that night", som er førstesetningen i tittelsporet til sisteskiva til DG, også kaldet "On an Island" ;P DVD'en er David Gilmour solo, og han har bare med seg Richard Wright (RIP) av originalmedlemmene fra PF. Dessuten spiller svigersønnen til RW, Guy Pratt bass på denne DVD, samt P*U*L*S*E. Andre kjenninger fra P*U*L*S*E er også Jon Carin som trakterer sine Kurzweil brett sammen med Wright.

Anbefaler forsåvidt også 4 disc settet fra Gdansk, hvor Gilmour holdt konsert på samme turnè som Remember that Night er filmet og tatt opp. Strålende konsert som også medvirker et strålende Baltic Philharmonic Orchestra.

Sorry, men måtte arrestere deg på den, da PF og DG er av mine absolutte favoritter ;)

Ellers kan jeg anbefale Stevie Wonder på det sterkeste. Så han på Hamar i sept. Anb låter: "Do I Do", "Superstition", "Overjoyed".

JWF

Skrevet

Mye gode slagere her inne ser jeg.

Godt å se at det er mange rockere her.

Fant forester igjen en låt her av ei norsk gruppe som desverre er borte. Var på ett par konsterter av gutta for mange år siden, og det var virkelig en opplevelse. Vokalisten har bla glassøyet som han til stadighet tar ut og fekter med. Gliser.

Lekkert lekkert.

Skrevet
Ingen som hører på litt alternativ rock/metal da? :)

Deftones

Tool

Mars Volta

og litt melodiøs hardcore:

JR Ewing (norske' date=' anbefales!)

The Blood Brothers

Men selvom favorittene er såpass "sære" så hører jeg på ganske mye forskjellig. har i det siste fått øynene opp for David Sylvian, kjent fra badet Japan på 80-talet.. han har gitt ut en plate med et band som heter Nine Horses, og det er fantastisk musikk :)

I helga går jeg ut og hører på drum n bass på stamplassen i Trondheim: Brukbar/Supa :)

variert med andre ord! [/quote']

Har du hørt Dream Theater? De er ikke alternative, men mer progressive. Verdens beste band etter min mening.

Skrevet
Masse flotte sanger er nevnt ovenfor her.

Akkurat nå har jeg denne på Skolten :)

AIR Cherry Blossom girl.

[video:youtube]XGUy8SJEI7U

For da tenker jeg igjen på Denne videoen.

Og reisen til Island på fredag :grin:

[video:youtube]POcxAhBIZQ8

757W heaven! :crazy:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...