Gå til innhold

Trenger hjelp fra alle datakyndige ang. feil i doc

Featured Replies

Skrevet

God dag/kveld godtfolk.

Jeg har en svært heldig veninne som ikke er så smart av og til, dvs at hun ikke tenker å ta backup av filene sine. Da hun skulle flytte et dokument (særemne) fra pcen til en minnepinne oppstod det noen problemer. (jeg vet ikke hva), men resultatet er følgende:

⨪⨪⨪&

#10794;⨪⨪⨪⨪

⨪⨪⨪⨪⨪

⨪⨪⨪⨪⨪⨪

⨪⨪⨪⨪⨪⨪з

4;⨪⨪⨪⨪

0794;⨪⨪⨪

⨪⨪⨪⨪⨪

;⨪⨪⨪⨪⨪

⨪⨪⨪⨪⨪

10794;⨪⨪⨪⨪

794;⨪⨪⨪⨪⨪

10794;⨪⨪⨪⨪⨪

⨪⨪⨪⨪⨪⨪

10794;⨪⨪⨪⨪⨪k

94;⨪⨪⨪⨪⨪⨪&

#10794;⨪⨪з

4;⨪⨪⨪k

94;⨪⨪⨪⨪&

#10794;⨪⨪⨪⨪

Ingemar, som hun ikke har hørt fra på flere år. Hun trives best sån

425 sider.

Noen forslag til hvordan dette kan rettes opp? #10794 skal være bokstaver etc.

Skrevet
  • Premium Medlem

Tips når man søker på Google går mot at noe er feil med malfilen Normal.dot (utgangspunktet for alle nye dokumenter du starter i Word).

Har du en kopi av denne, eller en mulighet til å se hvordan den ser ut på PC'n du hentet dokumentet fra så kommer du nok et stykke på vei. Kan være at den er skadet. Ta en kopi av normal.dot - slett den deretter, og forsøk å åpne dokumentet på den samme maskinen.

Mulighet nummer 2 er at du kjører et forskjellig språkoppsett på de to PC'ene du bruker.

Skrevet

hva er "filetternavnet" på filen,

er det .doc, .docx, .wrf eller hva?

(og regner med at dokumentet fortsatt er som det var på PC'en, men at det som er på minnepinnen ikke er lesbart?)

Skrevet

Gå inn i vertøy menyen når du står i mine dokumenter , velg mappe alternativer, velg vis, dereter huker du av for skjul fileternavn for kjente filtyper.......nå kan du se hva antributten er på fila er, er den laget i word skal den jo være asdasdas.doc i den gamle versjonen.....rename fila med en dot og den atributt du skal ha på det programmet du har lagd dokumentet med, så går det nok gra vil jeg tro....lykke til

Skrevet
  • Forfatter
hva er "filetternavnet" på filen' date='

er det .doc, .docx, .wrf eller hva?

(og regner med at dokumentet fortsatt er som det var på PC'en, men at det som er på minnepinnen ikke er lesbart?)

[/quote']

Slik jeg forstod det, er ikke dokumentet lengre på pcen hennes. Dokumentformatet er.doc

.nå kan du se hva antributten er på fila er, er den laget i word skal den jo være asdasdas.doc

Hvor ser jeg dette? Hva skal jeg gå inn på?

Skrevet

Det kan hende at teksta ligg inne blant desse 425 sidene med rot.

Word formatet består av ein heil del formateringar som som regel tek mykje meir plass i fila enn sjølve teksta.

Prøv f.eks å opne fila i notisbok eller last ned Textpad og søk etter ord som du veit eksisterte i avhandlinga.

Skrevet
  • Forfatter

Har ikke fått det til enda.

Nå kopierte jeg bare den første linjen, og det stemmer at det ligger flere ord og setninger rundt omkring. Problemet er at setningene er ufullstendige.

Skrevet

bare spør igjen, jeg:

Har du skrudd på fil-"etternavn" slik at alle filer på maskinen har en filtype etter navnet? (.doc, .exe, .ini, etc)?

Og denne filen du har problemer med slutter på .doc?

Og i hvilket skriveprogram har hun skrevet dokumentet?

Word, Works,,?

Skrevet

Ofte kan det være så enkelt at som om dokumenter er skrevet av henne i Word, og du legger det på en minnepen og prøver å åpne på en annen pc som ikke har word, men feks Works, så klarer ikke Worsk å kopiere over "normal - malen" til Word, slik at dette oppstår, regner med du har prøvd å åpne dokumentet i samme program som det er skrevet?

Skrevet
Har ikke fått det til enda.

Nå kopierte jeg bare den første linjen' date=' og det stemmer at det ligger flere ord og setninger rundt omkring. Problemet er at setningene er ufullstendige. [/quote']

Prøvd søk og erstatt?

Søk etter:

94;⨪⨪⨪⨪&

#10794;⨪⨪⨪⨪

og erstatt med et mellomrom. Da finner du ut om resten av teksten ligger der.

Skrevet
Hvis man prøver å åpne et word dokument lagret i Word 2007 (.docx) i Word 2003 kommer det opp en melding at dette dokumentet er lagret i en nyere utgave av word' date=' og at du trenger en kompabilitets oppdatering (Microsoft Office Compatibility Pack) for Word 2003 for å få åpnet dokumentet

Anyways, så var det bare ett tips :grin:

Skrevet
Prøvd søk og erstatt?

Søk etter:

94;⨪⨪⨪⨪&

#10794;⨪⨪⨪⨪

og erstatt med et mellomrom. Da finner du ut om resten av teksten ligger der.

Ville også ha prøvd dette, men erstatta desse teikna med eit blankt teikn.

Dersom du då sit igjen med ei litt uferdig tekst er det betre enn ingenting ;)

Men eit godt råd til seinare; stol aldri på minnepinnar med viktige dokument !

Ha alltid ein backup på ein harddisk e.l.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …