Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Under landing på ENGM i dag fikk jeg oppleve 450 meter sikt. Det resulterte selfølgelig med en CAT III autoland. Wilcoen klarte 270 ft per min noe som er helt greit. Sånn så det ut da jeg kom:

 

Norwegian20.jpg

Skrevet

Nice! Er været slik enda?

Skrevet
Tydeligvis. Var sånn i går også.

 

Da er det ut og fly med real weather! :grin:

Skrevet

Det gikk godt.. selv om jeg ikke så noe til ILS :grin: Men funka godt når jeg brukte reversers og spoilers... kommer meg forsatt ikke over det.. 747 på LISTA!!

Skrevet
Under landing på ENGM i dag fikk jeg oppleve 450 meter sikt. Det resulterte selfølgelig med en CAT III autoland. Wilcoen klarte 270 ft per min noe som er helt greit. Sånn så det ut da jeg kom:

 

Norwegian20.jpg

Fint bilde:)

MEN må spørre:D Hvilket Real Wheater bruker du? Siden C* din måler -1. Noe som er real:P Jeg bruker FS METAR og der står det i metaren 0 grader men så viser det 3 grader i pmdg sin C* måler.?

FS9!:P

 

Tror jeg skal få meg Active sky hvis det er det du bruker:)?

Skrevet
  • Forfatter
450m sikt? Da er vi jo fremdeles på CAT II...

 

Kan du forklare meg forskjellen på CAT II og CAT III? Meningen her var i hvertfall at jeg ville teste Wilcos autoland funksjon. Da må jeg jo gå for CAT III må jeg ikke?

Skrevet

Kanskje litt dumt spørsmål, men hva er egnetlig CAT, ser det står foran hver av taxebanene ut til RWY?

Skrevet

CAT står egentlig bare for hvilke ILS-kategorier rullebanen har. (Category)

 

Alså,står det "RWY 19L/01R - CAT III" så vil det si at bane 19L/01R er godkjent helt ned til Instrument-innflygning nummer III

Skrevet

CAT III ILS Approach

 

Category III A - A precision instrument approach and landing with:

a) a decision height lower than 100 feet (30 m) above touchdown zone elevation, or no decision height; and

b) a runway visual range not less than 700 feet (210 m).

 

Category III B - A precision instrument approach and landing with:

a) a decision height lower than 50 feet (15 m) above touchdown zone elevation, or no decision height; and

b) a runway visual range less than 700 feet (210 m) but not less than 150 feet (46 m).

 

Category III C - A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. A Category III C system is capable of using an aircraft's autopilot to land the aircraft and can also provide guidance along the runway surface.

 

Skrevet
  • Forfatter

It all makes sence :) Jeg ville jo lande full autoland så jeg gikk for CAT III. Skulle gjerne opplevd enn sånn landing i virkeligheten!

Skrevet

CAT III Autoland betyr strengt tatt ikke mer enn at autopiloten er godkjent for automatisk landing i CAT III forhold. Det betyr ikke at du ikke kan bruke autoland dersom de visuelle forholdene er bedre enn CAT III. Du kan omså bruke "CAT III Autoland" i CAVOK om du ønsker... ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …