Øyvind Grassdal Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Personlig sier jeg ikke neitakk til en strengere innvandringspolitikk. Strengere innvandringspolitikk som Norge praktisere går det ikke ann å ha, fordi vi tar nemlig ikke i mot innvandrere. Flyktninger og asylsøkere havner gjerne i katogorien innvandrere, men her er det snakk om flyktning- og asylpolitikk. Min mening om asylsøkere er at de som virkelig sliter kan få lov til å benytte seg av godene vi har, men dersom de bryter loven gjentatte ganger bør de sendes på hodet ut av landet. Slike snyltere som jeg da vil klassifisere tjuvraddene for, har vi ikke behov for i Norge. De blir bare enda en unødvendig byrde for samfunnet. Siter
A L Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 "De som virkelig sliter" Det sier jo dem alle?! Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Ok, før jeg utttaler meg her så vil jeg gjerne si følgende: Jeg er på ingen måte en rasist, jeg prøver alltid å ha et åpent sinn og velger heller å bedømme folk induviduelt for den personen de er istedet for hudfage, religion eller hvor de kommer fra, så jeg har ingenting imot folk fra et annet land med en annen kultur. For noen år siden hadde Kristiansund også et asylmottak, og som tidligere nevnt her i denne tråden var det også mye vold i dette mottaket, det ble registrert en vekst i kriminalitet/volds episoder, det hele toppet seg da 2 grupper fra asylmottaket møtte opp midt i sentrum, faktisk ikke så langt unna ordførerens kontor med flere 100 og ikke 1000-vis av vitner der de begynte å sloss mot hverandre med kniver. Etter den episoden valgte ordføreren å stenge Asylmottaket og etter det har så ble det også roligere. Det jeg mener som er problemet er at det vil alltid være noen som vil bryte loven og det er de som ødelegger for alle andre, de setter resten av asylsøkere/flyktningene/innvandrerne i dårlig lys og da er det veldig lett for enkelte nordmenn å skjære alle over en kam. Det er det som er det største problemet mener jeg. Man bør prøve å luke ut de som virkelig lager problemer og sende de ut av landet, mange av de innvandrerne jeg kjenner sier akkurat det samme. Men når det er sagt så er jo Ola Nordmann av og til ute og lager problemer også og det er ikke akkurat med å bedrer situasjonen heller Siter
Ole Jespersen Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Ja det er jo akkurat det med at mange innvandrere ofte havner i slåsskamp. Og når sånne ting skjer så fører det til at absolutt alle innvandrere blir sett ned på, selvom det er max 1% som driver sånn så blir det enkelt å skille dem fra nordmenn. Jeg får daglig vite at det er innvandrer ungdom som banker dritten ut av andre, og starter masseslagsmål. Dette gir jo konsekvenser for alle de andre som lever et helt normalt liv som ola og kari nordmann. Det er jo ikke noe galt med folk fra andre kulturer, jeg har aldri dømt noen på hudfarge eller religion. De er jo vanlige mennesker. Jeg tror også at mange ser ned på innvandrere pga. at de kan dårlig norsk eller ikke noe. Om det er noe politikerne må gjøre så er det å lage et obligatorisk kurs i norsk språk og væremåte, jeg er sikker på at dette vil hjelpe innvandrerne mye. Jeg vet at de fleste ønsker å lære seg skikkelig norsk, men det er jo ikke så mange muligheter for folk som arbeider. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Når det kommer til det med 17. maiflagg så er det en konflikt som i høyeste grad er oppblåst til tusen av media. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk bryr seg en gang, det er VÅR nasjonaldag, la OSS feire den, KOSE oss istedet for å irritere seg over en promille mennesker som bare vil provosere, det vil alltid noen som vil noe å provosere med. Må si jeg liker slik det er i Stavanger, det viser jo at vi inkluderer andre, og et utenlandsk flagg på 17. mai betyr jo ingenting whatsoever. Men jeg synes det fungerer veldig fint som et symbol på vi inkluderer folk i vår feiring. Til Petters tidligere innlegg: Som oftest så er det innvandrerne som ikke gjør noe som blir fremhevet og fokusert på. Jeg er halvt iransk og alle i min fars vennekrets har unviersitetsutdannelse og jobber bra jobber. Jeg vil vel også si at folk i Norge legger fortere merke til et renholdspersonale fra Pakistan og gjør seg tanker rundt det, enn et fra Norge Siter
Timmy Brandt Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Min mening om asylsøkere er at de som virkelig sliter kan få lov til å benytte seg av godene vi har' date=' [/quote'] Vart ska ni (vi) dra gränsen då? Det är många miljoner människor i världen som har det riktigt svårt. Om alla kommer till Norge så får nog staten sätta sprätt på sina oljepengar om Norrmännen ska överleva. Dessutom, är väl chansen ganska stor att dom som kommer från ett riktigt svårt område, krigshärjat osv, är personer som lättare kommer begå brått i Norge / Sverige. men dersom de bryter loven gjentatte ganger bør de sendes på hodet ut av landet. Slike snyltere som jeg da vil klassifisere tjuvraddene for' date=' har vi ikke behov for i Norge. De blir bare enda en unødvendig byrde for samfunnet. [/quote'] Amen för det. Ibland blir man ju förbannad när staten använder mina skattepengar på att hålla koll, ge mat och tak över huvudet till en person (asylsökare, Svensk, Norsk, invandrare eller what ever) som begått brott ! Siter
A L Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg er Totalt enig med deg om 17.mai flagg Olaf, men når det er sagt så er det nok flere enn 1% elns som driver kriminalitet eller lager uro, det sier jeg ikke fordi jeg er rasist, men det ser man på hvem som sitter i fengsel. Jeg har ne kompis som er vekter i Ila landsfengsel, han sier at der sitter det nesten 60% innvandere. Så jeg syns det blir litt dumt at vi skal "skjule" det at mange lager en del bråk til å tenke på at dette er vårt land! for bråk lager mange av dem sånn er det bare, det er nok det vi må gjøre noe med! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 8. november 2008 Forfatter Skrevet 8. november 2008 Ja det er jo akkurat det med at mange innvandrere ofte havner i slåsskamp. Og når sånne ting skjer så fører det til at absolutt alle innvandrere blir sett ned på' date=' selvom det er max 1% som driver sånn så blir det enkelt å skille dem fra nordmenn. Jeg får daglig vite at det er innvandrer ungdom som banker dritten ut av andre, og starter masseslagsmål. Dette gir jo konsekvenser for alle de andre som lever et helt normalt liv som ola og kari nordmann.Det er jo ikke noe galt med folk fra andre kulturer, jeg har aldri dømt noen på hudfarge eller religion. De er jo vanlige mennesker. Jeg tror også at mange ser ned på innvandrere pga. at de kan dårlig norsk eller ikke noe. Om det er noe politikerne må gjøre så er det å lage et obligatorisk kurs i norsk språk og væremåte, jeg er sikker på at dette vil hjelpe innvandrerne mye. Jeg vet at de fleste ønsker å lære seg skikkelig norsk, men det er jo ikke så mange muligheter for folk som arbeider. [/quote'] VELDIG flott skrevet! Noe av det bedre som har blitt skrevet! Men jeg synes det fungerer veldig fint som et symbol på vi inkluderer folk i vår feiring. Og Olav, for den skal du få litt respekt av meg. Er en del av det jeg mener! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.