Skrevet 3. januar 2002 23 år Sitter og lurer på en ting, er det noen regler for hvor stort ett fjernstyrt fly kan vere, før en trenger "lappen" for å fly det? Eller kan en i prinsippet fjernstyre ett cessna fly så lenge det ikke sitter folk i det?
Skrevet 4. januar 2002 23 år Litt feil å kalle dette modell men... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Det største R/C flyet som til nå har vært i lufta er vel en 747, tror jeg. Det var en test Nasa gjorde i sin tid. finnes sikkert helt riktige opplysninger på dette et sted. I Norge tror jeg det er regler på en 16-17 kilo. Dvs man kan fly større men da må man ha tilatelse fra Luftfartsverket. Helt sikkert folk som flyr tyngre fly uten serlig tillatelse... mvh Glenn Tegnander (meg og mitt fly: http://www.gmfk.net/bildegalleri/prosjekter/extra/images/serious_owner.jpg [ 04-01-2002: Endret av: Glenn Tegnander ]
Skrevet 4. januar 2002 23 år Hehe,, har selv et lite prosjekt som til slutt vil veie rundt 19-20 kilo..,, [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
Skrevet 4. januar 2002 23 år Hehe.. Det er som jeg kjenner til ingen grenser for hvor stort et modellfly kan bli. Mange modeller er i prinsippet ganske store. Har sett et modellfly på ca 7 m. i v.spenn. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Men vet ikke hvordan det blir hvis du har planer om å lage et modellfly som er på størrelsen med en cessna [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] lykke til [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]
Skrevet 4. januar 2002 23 år det er nok en eller annen grense, for det kan jo gjøre mye større skade hvis du kræsjer et fjernstyrt cessna inn i et hus, en hvis du kræsjer et lite modellfly som ikke engang går igjennom veggen [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] men jeg vet ikke jeg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.