Helge Sakkestad Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Har prøvd å redigere et lite bilde :grin: Hva synes dere? Og her er orginalen Kritikk ønskes Siter
Audun Braastad Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Hvorfor skal panelet være uklart når det utenfor flyet ikke er det? Siter
Helge Sakkestad Skrevet 1. november 2008 Forfatter Skrevet 1. november 2008 Det kan du si.. :crazy: Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Årsaken til at mange "blurrer" (gjør uskarpt) deler av bildet er for å etterape den effekten som ville kommet om man hadde tatt bildet med ett fotoapparat og for å skape dybde i bildet. Første forutsetning da, er at alt på en viss avstand må blurres for at øyet skal lures til å tro at det er dybde i bildet. Det at du bare blurret selve panelet her og ikke omliggende områder (så som bygninger utenfor flyet og også deler av cockpit foruten panelet) er bare med på å skape rot og ubalanse i bildet. Øyet vårt forstår ikke riktig hva som skjer og derfor blir det forvirret. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Hvem er det som har smurt fett på linsen? :grin: Siter
Helge Sakkestad Skrevet 1. november 2008 Forfatter Skrevet 1. november 2008 Hvem er det som har smurt fett på linsen? :grin: Jeg :grin: Siter
Audun Braastad Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Kanskje Helge har funnet opp neste generasjons objektiv. Et optisk system som lar oss gjøre visse deler av bildet uskarpt, sånn som på bildet Helge posta Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Det objektivet finnes allerede .. Babylens . hehe Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Lensbaby heter det, eller tilt/shift. I hvert fall Nikon har kommet med noen ganske bra. En type objektiv med ekstremt begrenset bruksområde og i mine øyne, egentlig bare leketøy. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Alt for mye blur! Det er ikke nødvendig å blurre på sånne bilder uansett, i allfall laangt midre enn det du har gjort her Tenk heller hvordan det ville sett ut med et vanlig foto. Siter
A L Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 er nok enig med de andre her Helge, som sagt tenk hvordan det haddde sett ut på et ekte bilde og heller prøv å få det til å se så ekte ut som mulig! Men ett sted må man begynne, om dette er en god start eller ikke vet ikke jeg... men bare rediger i vei så blir du sikkert bedre Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Dersom du kan forklare kva du prøver å oppnå med dette, så kan dette vere ei bra redigering. Men slik eg ser det no så ser det ikkje bra ut Siter
Paulo Fernandes Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Uff, dette så ikke bra ut. Men gøy at du prøvde Det du ikke må gjøre er å "blurre" med blur tool. Du må først velge ut området du vil blurre også bruke filter - blur - lens blur / gaussian blur Siter
A L Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Paulo: prøver meg igjen hadde du bare lagd en PS/FS guide så hadde vi sluppet å fått sånne bilder Siter
Paulo Fernandes Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Det er ikke noe fasitsvar for å redigere et bra bilde Men av trening blir man god! Også må man lære av feilene sine. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.