Gå til innhold

Halloween - hva skal dere kle dere ut som?

Featured Replies

Skrevet

Nå i kveld er det Halloween, og noen skal kanskje ut å skaffe seg godteri, og får oss mer "voksne" stikker på fester og evt bytur.

I kveld har jeg endelig fri og stikker på et utested her i Ålesund hvor det er halloween fest med kostymer og lokalt band. Storsuksess i fjor og regner med det blir like bra i år og.

Kombinert med kald øl og godt humør blir dette en feststemt dag.

Men hva har dere kledd dere ut som (dere som skal gjøre sådan)

I kveld skal jeg og en kompis kjøre Sliknot show, vi har hver vår autentiske Slipknot maske (Thank you Ebay) og kostyme, han er Corey, vokalisten, og jeg kjører som Mick (Seven), lead guitar..

Høres kanskje jalla ut, men vi skal jo ha det morro. Og alltid like morro å se folks kreative side med å skaffe seg kostyme.. :)

Skal jeg om jeg får slengt inn bilde når alt er på plass :)

Skrevet

Sa nei til både fest og trening med en kamerat for å dekke et Halloween-arrangement for avisa..

Tror du ikke lokalet var tomt når jeg kom?

Verken lønn, fest eller trening på meg i kveld pga småungene som ikke gadd å komme :mad:

Skrevet

smålig lei halloween nå, 3 ganger har det vært følk på døra og krevd godteri i kveld, alle har fått, men så kom fjerde, det var de samme som kom 2.gang! Da fikk dem ikke noe, og da ble det egg på døra! JEG HATER HALOWEEN:P haha

Skrevet
Nice' date=' Audun!

Skire kilder den avisa i Ås har eller? :grin: [/quote']

Hehe, det var jo bestemt at det skulle være arrangement. De som tipsa avisa kunne jo ikke vite at ingen hadde tenkt å komme ;)

Skrevet

Imorgen skal jeg kle meg ut som "dude fra 2006 med ljå" på fest.

Dog min plan er: stikk av fra party etter å ha grabba med meg alkoholen til andre, og vandre rundt på Røra hele kvelden med kompiser som skal kle seg ut som folk fra andre ikke så distanserte årstall.

Det skal bli spennende å se hvordan det går^^

Har hatt et besøk i kveld, de fikk en te-pose.

Skrevet

Halloween i Norge blir det samme som 17 mai i USA, det blir alt for teit. Hvorfor skal man plutselig starte å gjøre dette til en tradisjon? Små dritunger ned i 5-6 års alderen som har fått klær og egg hos foreldrene, som faktisk også gir dem lov til å kaste dem på nabo hus. Blir alt for teit, fan.. Irriterte meg skikkelig over Halloween akkurat nå..

Skrevet

Ang folk pâ döra, det kom noen en gang, jeg spiste godteriet de skulle hatt foran nesa pâ dem og truet med bank hvis ikke de stakk 100 meter unna pâ 10 sek.

Skrevet

Ok, Johan, så kommer de nok ikke tilbage en anden gang :grin:

Skrevet

Eller enda enklere, det som har blitt en fast "tradisjon" her, koble ut ringeklokka. var noen som ringte på her litt over 3, åpna ikke.

Det feteste hadde vel vært, når de ringer på:

"KNASK ELLER KNEP?"

Da står jeg i med en lekepistol rettet mot de og svarer:

"HODET ELLER BRYSTET?" :P

Synes det er teit denne tradisjonen. Kall meg gjerne en soper eller hva du så ønsker, men, en amerikansk tradisjon har vel strengt talt ikke så mye å gjøre her?

Eneste grunnen til at dette er blitt en tradisjon er vel at folk vil snylte på godteri.

Skrevet

Syns det er helt tåpelig hele opplegget, la det få være der borte. Greit at de har det i USA, men det har absolutt ingenting her i Norge å gjøre.

Åge: Vanngevær, hoho :grin:

Skrevet

Eneste grunnen til at dette er blitt en tradisjon er vel at folk vil snylte på godteri.

Ikke glem butikkene som har funnet enda en "høytid" de kan tjene penger på a ;)

Skrevet

Ikke glem butikkene som har funnet enda en "høytid" de kan tjene penger på a ;)

Akkurat som Nidar, m.fl. - som begynner med julemarsipan så fort sommerferien er over... Påskemarsipan så fort juleferien er over, og snart kommer vel sommermarsipanen så fort påsken er over...

Skrevet

Joda, men dette er jo egentlig en amerikansk skikk som har røtter fra LENGE før de "fant opp godteriet", så hvor "tiggerunden" kommer ifra vet jeg rett og slett ikke...

Halloween er blitt populært i Norge

Halloween er en feiring med røtter både i kristnedommen, i før-kristne tradisjoner men det er en moderne fest.

Halloweenfeiringen er svært populær i USA, hvor det hersker den rene karnevalsstemning på denne tiden av året.

I løpet av de siste årene har Halloween kommet som en farsott til Norge.

Som teksten sier, Norge har bare hermet etter en slik skikk.

Butikker tjener sikkert fett på dette, men jeg synes allikevel at dette er litt overdrevet.

Knask eller knep. Enkelte er jo sånn, gir du ikke godteri, får du et egg knust på ei rute eller noe. Kanskje de spanderer på deg en yoghurt-boks på døra, skrive med sprittusj på huset?

Teit.

Skrevet

Korrekt Daniel, Halloween er en keltisk skikk, nærmere bestemt Irsk. Det er irene som har tatt med seg skikken over dammen for hundrevis av årsiden, og den ble viden utbredt der. Nå i dag er det ikke bare slik at folk flest ikke vet hvorfor ungene flyr rundt å tigger godteri mens ungdom og voksne fester den 31., men de fleste tror jo at det er USA som er den som startet tradisjonen. I løpet av årene har USA funnet ut at dagene før 31. okt. kan brukes til å tappe folk kraftig for penger, og dette har nå smittet over på store deler av verden. Jeg synes det er tull å drive å feire noe så kraftig når fåtallet av de feirende vet noenlunde hvorfor vi gjør det, men det er nå meg :)

Skrevet

Prøvde også å stikke hånda neddi og ta litt " åh har dere goderi til meg, så snillt!, men det endte opp med at jeg fandt ut at det var det naboene mine :D *busted*

Skrevet
Eller enda enklere' date=' det som har blitt en fast "tradisjon" her, koble ut ringeklokka. var noen som ringte på her litt over 3, åpna ikke.

Det feteste hadde vel vært, når de ringer på:

"KNASK ELLER KNEP?"

Da står jeg i med en lekepistol rettet mot de og svarer:

"HODET ELLER BRYSTET?" :P

Synes det er teit denne tradisjonen. Kall meg gjerne en soper eller hva du så ønsker, men, en amerikansk tradisjon har vel strengt talt ikke så mye å gjøre her?

Eneste grunnen til at dette er blitt en tradisjon er vel at folk vil snylte på godteri. [/quote']

Dette skal prøves;) Det samme med Audun sitt forslag!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …