Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Da har microsoft lagd en ny Windows utgave, får håpe denne er bedre enn vista, nå er den riktig nok ikke gitt ut enda! Men hva tenker dere om den ?

Windows 7

Skrevet

Ut ifra screenshots jeg har sett før blir Windows 7 mer og mer som Mac OS X. Men det er jo ingen nyhet at Windows tar etter Apple da, men det skal MYE til for at jeg skal kunne skifte til Windows igjen. Skal jeg først bruke Windows så er det XP som duger foreløpig.

Skrevet
  • Forfatter

Er så enig!!!!

XP svikter ikke på noen ting syns jeg!

OG som sagt jeg syns at Vista var en tabbe fra microsoft sin side..men det er nå min mening!

Skrevet

Det er rett, det ligner utrolig mye på Vista. Håper virkelig at det ikke blir likt med tanke på stabilitet osv.

Kan godt være at jeg er for utålmodig når det gjelder operativsystem.

Vista klarer jeg rett og slett ikke noe mye av.

Windows XP er det jeg bruker hvis jeg først skal bruke Windows.

Linux, som fks. Ubuntu er noe jeg trives veldig godt med, men helt ærlig liker jeg nok Mac OS X ganske mye bedre enn alt dette.

Det er jo ingen hemmelighet at Microsoft prøver å bli mer og mer som Apple. Disse nye nettside-systemene til Microsoft(silverlight eller noe) er jo det samme som en Mac har innebygd i systemet fra før, og har hatt fra starten på Leopard såvidt jeg veit.

At Microsoft hermer etter er jo helt greit, dette er jo funksjoner som absolutt er brukelig, og veldig praktiske å bruke. Men uansett, Apple lykkes bedre med tanke på stabilitet og alt sånn.

Skal man lage god software må man også lage sin egen hardware.

Noe slikt sa Steve en gang.

Jeg velger å tro at hvis Windows hadde vært laget og tilpasset til f. eks. maks 10 forskjellige maskiner, ville nok hele systemet og brukeropplevelsen vært helt annerledes. Nå kan man sette sammen deler slik man selv vil, noe som ikke trenger å være det optimale iforhold til det operativsystemet man bruker.

Skrevet

...long story short: Mac's better ;)

Men det er jo ikke så relevant i dette topic.

Skrevet

Jepp, enklere sagt.

Er jo rimelig relevant da, ettersom Windows tar etter Leopard. Både positivt og negativt. De kan jo ta etter stabiliteten og brukervennligheten, DA skal jeg nok kunne begynne å vurdere det.

Skrevet

Alexander spørger, om den nye Windows bliver bedre end Vista (eller XP), og da er det vel emnet her.

Det er ikke en mulig løsning for alle at konvertere til Mac, selvom det kanskje lyder utroligt :) .

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, litt offtopic, men med andre ord kan man vel diskutere om Wondows 7 blir bedre enn andre opprativsystemer!? :)

Skrevet
Hehe' date=' litt offtopic, men med andre ord kan man vel diskutere om Wondows 7 blir bedre enn andre opprativsystemer!? :) [/quote']

Kommer mye an på hvad du selv definere som "bedre". Kommer jo også mye an på hvad du vil bruge det til.

Til f.eks. skrivning og Internet-surfning er Vista jo ganske bra, men til spil er XP kanskje bedre. Har kun Vista på min laptop som jeg kun bruger i skolen, så kan ikke sige noget om hvordan den er til spil, da jeg ikke har installeret noget spil på den. Selv bruger jeg XP på min stationære.

Nogle mener, at Windows er det eneste og bedste, andre at Apple er det eneste og bedste, og andre igen, at Linux er det eneste og bedste.

Men tror ikke vi skal se for mye på Windows 7. Det er først når vi har det ute og kan sammenligne med XP, Vista og Mac, at man kan afgøre hvad der er bedst.

Skrevet

Hva Windows anngår, så er Vista et operativsystem jeg fint klarer meg uten. Jeg hadde håpet at Windows hadde lært etter ME, men nei... Jeg håper virkerlig at win7 blir bedre...

Akkurat dette er vel mer et Acer enn Windows problem, men; etter at jeg selv hadde prøvd Vista på egen laptop en tid, så fikk jeg nok og ville tilbake til XP. Jeg hadde brent backup-plater for re-instalasjon av XP før jeg installerte Vista, men det viste seg at de ikke fungerte. Da jeg så ringte kundeservice for å be om hjelp fikk jeg en "happy-go-lucky" som bare snakket om Vista's "fortreffelighet". Merk at dette er etter at Acer's egen sjef gikk ut til media og kalte Vista for et uferdig produkt, og etter at Windows selv åpnet dørene for "oppgradering" fra Vista til XP. Jeg tror aldri jeg har gitt noen, verken før eller siden, så mye kjeft pr. telefon... Så "by joint effort" har Acer og Windows prestert å totalt ruinere min Vista-opplevelse. Skjer det igjen, så blir Linux/Ubuntu neste tror jeg...

Ellers er jo det at Windows kopierer idéer ikke noe nytt. "Tabbed browsing" som kom i IE7 hadde allerede eksistert lenge i blandt annet FireFox og Opera, og jeg våger å påstå at både FireFox og Opera fremdeles er langt bedre enn IE på dette feltet...

Tja, er den nå egentlig det? Ikke for å begynne en Mac vs. Win. debatt (om noen ønsker å gi meg tillsvar på dette; start en ny tråd!), men like fullt som jeg kjenner personer som har gått fra Windows til Mac fordi de mente Mac var bedre, så kjenner jeg også noen som har gått den andre veien. Og for alt det er verdt; de fleste av de jeg kjenner som har gått fra Mac til Windows (ofte også Ubuntu eller andre utgaver av Linux) er personer jeg respekterer med tanke på meninger relatert til IT.

Skrevet

Jeg drømmer om at Windows 7 kan få noe glede av min-win prosjektet, og at det kan bli mye mer skalerbart ifht maskinvaren man har. Jeg mener det største problemet med Vista var, og delvis fremdeles også er, at det krever enormt med resurser for å kjøre godt, kombinert med for lite reelt nyttig nytt, ifht XP.

Det må jo være litt flaut for MS at det eneste de kan tilby på de nye "nett-pc"ene er et 7 år gammelt OS... Men det er jo helt fantastiske nyheter for Linux, og er det noe vi trenger så er det mer konkurranse fra noe enda mer sammenliknbart enn Apple. Det vil kunne gjøre Windows også bedre.

Kan skjønne at noen klager over stabillitet, men så må man ikke glemme hva XP var når det kom. Og jeg vil påstå det var større problemer med stabillitet og kompatibillitet med XP en det var med Vista. Så da spørs det jo litt hva man sammenlikner med. XP i dag med 3 servicepack og 7 års erfaring har jo vokst seg til noe ganske bra.

Sammenlikningen mellom Vista og ME er litt bak mål syns jeg, og jeg ser veldig få likheter...

Jeg må ellers si meg ening med Johan C, at hva som er bra, eller best, kommer jo veldig an på hva man legger i det. For meg er det litt det samme som å si at X-plane er mye bedre enn FSX. Det kommer altså veldig an på hva man vektlegger og de som kategorisk fastslår slike ting må jo ha store skylapper, eller veldig snevert fokus på hva som måles.

Selv bruker jeg både XP, Vista, og Linux, og som med det meste her i livet er jo ikke det ene utelukkende bedre eller dårligere enn det andre. MAC ser jeg at kan være bra for mange, enkelt og lite trøbbel, men det faller totalt utenfor mitt interessefelt og kan ikke by på noe som passer min bruk.

Men ja, det skal bli spennede å se hva det blir av Windows 7. Jeg frykter det i realiteten ikke blir så veldig mye mer enn at det kan bli det Vista ikke ble, altså en forbedret utgave og en solid servicepack for Vista. Og det er jo lov å håpe at endringer i drivermodell, med mer, ikke blir så store at det vil ta to nye år for bedrifter som ATI, Nvidia, og Creative, å lage fungerende drivere.

Det er såpass mange som bare hopper over Vista, at jeg er veldig spent på å se om man i 2010 vil velge Windows 7, eller om det da blir Vista som har blitt akseptabel. :)

Skrevet
  • Forfatter

JEg tror nok alt alt avhenger ganske mye med hva du skal bruke den til?.. MAC har jeg hørt er bra å jobbe med(lage musikk, design alle slike ting) XP er nok det beste når :D Sånn som jeg har sett ann Windows 7 Så ligner det mer på en slags service pack eller en update til Vista, Men Microsoft overrasker ofte! :) Blir spennende

Skrevet

Tja' date=' er den nå egentlig det? Ikke for å begynne en Mac vs. Win. debatt (om noen ønsker å gi meg tillsvar på dette; start en ny tråd!), men like fullt som jeg kjenner personer som har gått fra Windows til Mac fordi de mente Mac var bedre, så kjenner jeg også noen som har gått den andre veien.[/quote']

Ok, så:

...long story short: Mac's better IMO!

Er det bedre? ;)

Jeg fortryder i hvert fald ikke mit skifte til Mac, og de gør de fleste andre heller ikke.

Skrevet

Jeg har kjørt på Vista siden i fjor sommer - og har på ingen måte hatt noen problemer med Vista, utover de feil jeg selv har påført systemet enten i form av programvare eller maskinvare.

Spill har aldri vært noe problem - selv Settlers 3 som kom ut for ti år siden går så det suser! At mange sliter med spill i Vista er for meg en stor myte.

Windows 7 er jeg positiv til. Ikke at jeg er en hardcore Windows-bruker, men at det ligner Vista - so what? Se alle OS X-versjonene fra det først kom til i dag - det er vel stort sett overfladiske forandringer vi ser som f.eks. at de har droppa brushed steel-looken og striper i menyer og vinduer, men det er fortsatt slående likt fra versjon til versjon - og hva har det EGENTLIG å si?

At det er likt eller ligner noe annet gjør det lettere å bruke begge, så får det være opp til sluttbrukeren å velge det som passer seg best.

Fant et artig klipp i går på youtube om nettopp dette temaet, og kunne ikke lavær å smile og le.. Snakker om innlevelse og pur fanboy-fakte!

http://www.youtube.com/watch?v=doR9OEnxFco

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …