Sindre S. Lillehaug Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Et uredigert bilder som ble tatt i Frankfurt etter take off. Enj0y or not: Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hva er det med du å Frankfurt da?! :grin: Forøvrig et KJEMPE bra bilde fra deg dette her! Siter
Sindre Holberg Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Flott bilde, Sindre! Hvilken AI-pakke bruker du? Siter
A L Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det er nok Static fly fra Aerosoft som følger med i Scenery pakken Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Skrevet 28. oktober 2008 Hva er det med du å Frankfurt da?! :grin: Forøvrig et KJEMPE bra bilde fra deg dette her! Hehhe, synest det er et nydelig scenery, og fint å ta shots på.. Takker. Er med i pakken ja;) Siter
Kjetil Mathisen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Flott bilde.. Flaps samt gear å hele rukklet oppe før 300 fot er nådd jo? Er en rasking du.. :grin: Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Skrevet 28. oktober 2008 Flott bilde.. Flaps samt gear å hele rukklet oppe før 300 fot er nådd jo? Er en rasking du.. :grin: Hehehehe, neia, flaps er ute tror jeg. Bruker bare 5 på den lange rullebanen. TAKK til deg som lagde en nydelig guide om hvordan jeg fikk på AA Tror det var det at Gamma et eller annet som ikke stod på, derfor funka det ikke. Siter
Christian Paulsen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Skjønner godt at han henger mye rundt Frankfurt jeg, for dette ser jo veldig bra ut! Siter
A L Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 normalt på 600/700 bruker de bare flaps 1 under takoff Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Skrevet 28. oktober 2008 Skjønner godt at han henger mye rundt Frankfurt jeg' date=' for dette ser jo veldig bra ut! [/quote'] Hehe, takker. Alex, sikker? Trodde det gikk på rwy lengde osv. jeg Siter
A L Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Ja rimelig sikker hehe. eller mulig de bruker det noen ganger, men vet at normale takoff prosedyrer med normal vekt er flaps 1 800/900 er jeg ikke sikker på, mulig de bruker 5 der? Siter
Sindre Holberg Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 njaa..jeg er ikke på sikker på det.. Jeg mener at det går mer på vekt, vind, v1 og v2. Når jeg satt på klapp fra alicante til oslo var det flaps 5, og 1 på after takeoff check. Det var hvertfall min mening Siter
Paulo Fernandes Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Flaps 5 i 737-700 på take off er helt normalt det. Det spørs jo hvor mye fuel som er lastet ombord i flyet og hvor lang rullebane det er. Er rullebanen veldig lang og flyet lett lastet, er flaps 1 sikkert gunstig. Men hvis flyet er tungt og rullebanen kort kan godt flaps 10 brukes. Desto mer flaps på take off desto lavere blir VR og man slipper å bruke hele rullebanen. Siter
A L Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, skal ikke lage noen diskusjon på det Men ivhertfall med min erfaring fra klapp osv så har de brukt flaps 1, men vet også at 10 og 5 også kan være noramlt Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg bruker flaps 5 uansett på 737 på avgang Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Er ganske så sikkert! Jeg har sitti klapp med SAS på både Boeing 737-600 og 737-800, med Boeing 737-600 brukte vi flaps 1, og ganske mye reduced Takeoff thrust, 18.5K derate, å flaps 1, vi var lett lasta da, men siden vi brukte reduced takeoff thrust så brukte vi lang bane. Til og med på ruta Tromsø-Chania, brukte SAS Flaps 1 på takeoff, det var på grunn av at flyet klatrer mye kjappere enn med flaps 5, så kan ofte lønne seg å ta av med lite flaps selv på tung maskin. MEN da skal du også ha lang bane. Da jeg satte på klapp med Boeing 737-800 brukte vi og Flaps 1 på gardermoen for å komme oss opp i lufta, å det gikk kjempefint! Men har opplevd å ta av med både Flaps 5 og 15 grader på 800...Men da skal det sies at man er meget tung og.. Standard Flaps posisjon på 600 og 700 for meg, i FS er 1 grader. Men det går etter vekt og banelengde, men standard Flaps posisjon på 600 og 700 er Flaps 1. Mens på Boeing 737-300/400/500 er det ikke lov å ta av med mindre en Flaps 5 på grunn av flyets konstruksjon. Eneste er Boeing 737-300 som er sertifisert til å kan ta av med flaps 1, men er en god del limitations ute å går der, FØR B733 kan ta av med 1 grader flaps, mens resten av CL serien er minimum Flaps 5 takeoff. Håper det ble litt mer klarhet her nå. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Mens på Boeing 737-300/400/500 er det ikke lov å ta av med mindre en Flaps 5 på grunn av flyets konstruksjon. Da skjønner jeg hvorfor jeg bestandig kjørte av rullebanen i molde :grin: Håper jeg ikke drepte tråden din nå! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.