Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

En SAS maskin från ENGM till ESSA nödlandade i Västerås pga rök i kabin.

 

Lite riskabelt att utlösa syrgasmasken om man inte är säker på att det INTE är brand iom att mer syre = mer brand ?!

Skrevet
  • Forfatter

Jo jag vet. SAS med rökfylld kabin nödlandade i Fredags och idag var det "soldattransporten" Travel Service som nödlandade pga klaffproblem.

 

Men frågan kvarstår ang brand vs rök vs syrgas.

Skrevet

Er lett å bli forvirret når det står "idag".

 

Hva slags vurdering som ble gjort i forhold til maskene er ikke godt for oss å si, men det er mange som har omkommet pga. giftige røyk ombord i fly, så det er en vurdering man evt. må gjøre. Sikkert endel forskjeller i prosedyrer hos forskjellige selskap også.

Skrevet
  • Forfatter
Er lett å bli forvirret når det står "idag".

 

Oj, my mistake. Ändrat nu.

Det pratas på ett annat forum att det inte är några fasta procedure för detta utan att det mer är en vurdering men då fick jag det "bekräftat" från dig oxå. Det var nu bra att det gick bra för alla på den här SAS flygningen.

Skrevet

Ifg en innsider så var det et problem ifm en generator som ga en svidd/brent lukt i kabinen. Ingen røyk. Dette kan forklare at de slapp ned maskene. Maskene pleier ellers ikke å bli droppet ifm røyk, delvis fordi de ikke gir full beskyttelse, og delvis fordi man ikke ønsker å tilføre oksygen til en mulig brann.

 

Alle passasjerene evakuert uten skader. Det er sjelden på en 737 NG, den er såpass høy at det pleier å bli et par knekte bein.

Skrevet

Jo takk, har hoppet i den sklia noen ganger....og om neseleggen er knekt, så er den veeeldig høy ...back

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …