Skrevet 28. oktober 2008 16 år Ja i disse "depresjonstider" (om man skal tro media), er nok IKKE denne nattlampen å anbefale for flere. Ja for dette ER faktisk en lysende lampe, som er formet som en(henge) løkke (perfekt vil kanskje noen si, så behøver man i allefall ikke lete etter nylontauet, neste gang man føler verden går i mot en..) men spøk til side; prisen på Kr: 42,000.- står i samsvar med designet ja, deprimerende med andre ord! Se hele artikkelen her: http://www.dinside.no/bolig/interior-og-design/produkter/makabertdesign/art791221.html
Skrevet 28. oktober 2008 16 år Lurer på hva som får folk til å tro at en pris på et slikt produkt faktisk slår an.
Skrevet 28. oktober 2008 16 år Ja i disse "depresjonstider" (om man skal tro media)' date=' [/quote'] Høsten regnes som høysesong for selvmord og depresjon, så media har nok rett her. Jeg synes lapen var orginal og kul, kunne lett kjøpt en slik hadde det bare ikke vært for prisen.
Skrevet 28. oktober 2008 16 år Tja, om du ikke allerede er deprimert, så blir du i alle fall det etter å ha betalt for den lampa.... 46.000,- for en nattlampe? Nei, da kjøper jeg heller en bil. Eller en PC til simulator-bruk, hvem vet...
Skrevet 28. oktober 2008 16 år Nei' date=' da kjøper jeg heller en bil. [/quote'] Ja men det är ju nästan så du behöver den lampan efter bilköpet då, om du tänkt köpa bil i Norge med alla avgifter och skit som är där
Skrevet 28. oktober 2008 16 år I stedet for å kjøpe noe sånt tull til 46,000 kr går jeg heller å henger meg med vanlig tau....
Skrevet 28. oktober 2008 16 år I stedet for å kjøpe noe sånt tull til 46' date='000 kr går jeg heller å henger meg med vanlig tau.... [/quote'] Hva med en "lysende" død? :whistle:
Skrevet 28. oktober 2008 16 år 42.000!? Da går jeg heller å kjøper en lang kabel med neon-lys og lager min egen hengeløkke. :crazy:
Skrevet 28. oktober 2008 16 år Nei' date=' da kjøper jeg heller en bil. [/quote'] Ja men det är ju nästan så du behöver den lampan efter bilköpet då, om du tänkt köpa bil i Norge med alla avgifter och skit som är där Ikke for å dra dette over til noe annet, men er så enig som det går ann å bli. Regnet på en bil fra Tyskland isted, 2008 modell som kostet 250 000 NKR der nede, for å få den inn i landet kostet den samme bilen 540 000NKR, altså mer i avgifter enn hva jeg betaler for bilen
Skrevet 28. oktober 2008 16 år Tja, nå holder jeg for øyeblikket til på New Zealand. Her har jeg forresten kjøpt meg en -98 Toyota Corolla GL 1.6. Hadde jeg hatt råd til å svi av 42.000,- ekstra på bil, så hadde jeg muligens sett etter en brukt Skyline. Noe slikt som dette, muligens; http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Cars/Nissan/Skyline/auction-184689696.htm Det er slikt som får meg til å ville bli på New Zealand... :grin: (btw; det er mange brukte Skyline's ute på markedet i New Zealand til under 10.000 NZD. Det tilsvarer ca. 40.000 NOK)
Skrevet 29. oktober 2008 16 år Forfatter Ang. lampen så er jo dette "kunst" (som kan brukes til noe "nyttig" riktignok), og med en gang slike ting er laget av designere OG er kunst; ja da blir det fort dyrt.. :crazy: Og siden vi såvidt har avsporet litt (i god FS.no-ånd), mh.t. bilavgifter osv. kan jeg jo like gjerne gå litt "off topic" jeg også innenfor samme emne. Bilavgiftene i Norge er sinnsyke, etter at jeg flyttet til Sverige permanent - sammenligner jeg stadig med hva samme bil osv. ville ha kostet i Norge; og forskjellene blir bare større og større for hvert år som går! Har to biler p.t. , den ene er en Volvo S60 som jeg pendler med mye mellom Sverige og Norge - den skal byttes inn i nyeste utgave av Volvo S80 til neste år tenkte jeg. Har da sammenlignet litt priser på ny Volvo S80 i Norge/Sverige (dog kommer jeg til å kjøpe en ett år gammel brukt i Sverige, så blir det ennå rimeligere): Dieselutgaven: Norge: Volvo S80 D5 (185HK), Kr: 499,800.- uten automat 6 tr-Aut. = +42,000.- Kr: 541,800.- med automat Sverige: Volvo S80 D5 (185HK), Kr: 282,000.- uten automat 6 tr-Aut. = +14,900.- Kr: 297,000.- med automat Bensinutgaven: Norge: Volvo S80 2.5T (200HK),Kr: 558,000.- uten automat 6 tr-Aut. =+48,000.- Kr: 605,800.- med automat Sverige: Volvo S80 2.5T (200HK),Kr: 257,000.- uten automat 6 tr-Aut. = +14,900.- Kr: 272,000.- med automat At bare automatgiret kan koste Kr: 48,000.- i Norge (på bensinutgaven), når dette koster under Kr: 15,000.- i Sverige er sinnsykt! Synes det var dyrt nok, når jeg måtte ut med over Kr: 20,000.- for automat på en tidl. nybil hos Bertel O. Steen, men så la de jo på sinnsyke avgifter på automatkassene..
Skrevet 29. oktober 2008 16 år Jeg vil tro hensikten er at de som er i ferd med å finne fram tauet skal se noen lyspunkter før det er for sent og kroken på døra...
Skrevet 29. oktober 2008 16 år Tja' date=' nå holder jeg for øyeblikket til på New Zealand. Her har jeg forresten kjøpt meg en -98 Toyota Corolla GL 1.6. Hadde jeg hatt råd til å svi av 42.000,- ekstra på bil, så hadde jeg muligens sett etter en brukt Skyline. Noe slikt som dette, muligens;http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Cars/Nissan/Skyline/auction-184689696.htm Det er slikt som får meg til å ville bli på New Zealand... :grin: (btw; det er mange brukte Skyline's ute på markedet i New Zealand til under 10.000 NZD. Det tilsvarer ca. 40.000 NOK) [/quote'] og kordan kommer man sæ fortest mulig til new zeland:P og Lars, man kan vell si d sånn for oss nordmenn at med di prisforskjela der så er det vell ikke rart at noen kjøper slik kunst og "bruker" den istede for bil. snakk om og bli deprimert av og bo i feil land.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.