Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 25. oktober 2008 Premium Medlem Skrevet 25. oktober 2008 Da er jeg godt i gang med den neste B-17 painten. «Sally B» har sin base på Duxford, og hun hadde «hovedrollen» i filmen om Memphis Belle. Jeg er mest glad i dette fargeskjemaet, som hun hadde rundt midten av 80-tallet. Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 For en nydelig fugl:) Det er lenge siden jeg så Memphis Belle.. så jeg lurer på om den ene motoren (den gule sjakkbrett fargede) er den eneste som putret og gikk når den kom inn for landing på slutten? Siter
Johan Clausen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Så den live, da jeg var i Duxford i 2006. Rigtig fin og flot! Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Premium Medlem Skrevet 25. oktober 2008 Takker begge to! :grin: Dagens fargeskjema er ikke like fargerikt som dette. Ellers, så har også sjakkmønsteret sin egen historie. Dette er plassert på styrbord indre motor til minne om Ted White, som var drivkraften bak restaureringen av Sally B. Ted omkom da han styrtet med sin T-28 - en Harvard som bar dette sjakkmønsteret. En annen ting som Sally B bærer til minne om Ted, er en teddybjørn på nose canopyen. (Denne klarer jeg dessverre ikke å gjengi på modellen :blush:) Ellers så har dagens utgave av Sally B initialene DF A. Disse kom vel på under filminspillingen, og dette er de originale initialene til Memphis Belle. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. oktober 2008 Premium Medlem Skrevet 26. oktober 2008 Pent arbeid Gunnar! Du har litt av en produksjon for tiden Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.