Geir-Tore Aunmo Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Tror dere denne kvinnen representerer gjennomsnitts IQ'en til en republikaner? Hehe...jeg bare spør... :grin: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presidentvalg-2008/artikkel.php?artid=538656 Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er egentlig litt overrasket over at det finnes folk der ute som vil stemme på Maccain og *grøss* Palin... Siter
Lars B. Frostad Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 De kommer uansett til å "tape så det synger", tenker dette valget blir ett av de mindre jevne på lang tid - med Obama som en desidert klar vinner. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Om det er noen fornuft i verden så kommer de til å tape så det synger etter ja, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på det, det er trossalt haugevis med kristenkonservative rednecks som stemmer på republikanerene samme hvem som stiller til valg. Siter
Øyvind Grassdal Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Skal heller ikke glemme at Busk i utgangspunktet tapte sist valg, men etter noen telefoner til de største TVselskapene gikk han fremover igjen. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Om det er noen fornuft i verden så kommer de til å tape så det synger etter ja' date=' men jeg er fortsatt ikke helt sikker på det, det er trossalt haugevis med kristenkonservative rednecks som stemmer på republikanerene samme hvem som stiller til valg. [/quote'] Ja, vi skal være forsiktige med å si at det blir klar demokratisk seier. Det har den siste tiden vært ganske jevnt mellom de to kandidatene, merkelig nok... Spørsmålet blir vel heller om det er noe fornuft i Amerika...? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Ja, det er sant det, resten av verden ser ut til å være temmelig oppegående når det gjelder dette valget. Det jeg fryker mest er dog at Maccain vinner valget, for så å "legge på røret" og så blir vi sittende igjen med Palin som leder for det mektigste landet i verden... Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Dette får det til å gå kaldt nedover ryggen min Siter
Vidar Martinsen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 MCcain og Palin er nok litt "underdog", de er faktisk ganske jevnt med Obama iflg CNN. Palin er da ihvertfall fin å se på Siter
K J Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Palin er da ihvertfall fin å se på So what??!! Hun er en omvandrende katastrofe! End of story. Siter
Geir-Tore Aunmo Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Skrevet 25. oktober 2008 Dette får det til å gå kaldt nedover ryggen min Skulle tro folk var mer opplyst i 2008, men den gang ei... Dette er jo naboene til Busken. I likhet med han vil de styre verden ut ifra religion. Disse folkene er like fanatisk som de på den andre siden. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Tror dere virkelig at det kommer til å bli så store forskjeller, for resten av verdenen, om det blir Obama eller Mccain? Det tviler jeg sterkt på ihvertfall. Utrolig hva som blir sagt i en valgkamp! Siter
K J Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Nej, det tror jeg ikke. Hellere McCain end Bush. Problemet hedder "Palin". Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Dette får det til å gå kaldt nedover ryggen min "He must be friend of the terrorists! You know, if it walks like a duck, kvacks like a duck, it must be a duck. And that to me is Obama." Sykt at folk som sitter med hagla på fanget i en gyngestol på terrasen sin i en diger trailerpark, har stemmerett. Siter
Johan Luiggi Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Det der er det verste forsöket jeg har sett pâ â skaffe stemmer. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Det alle politikere EGENTLIG gjør i valgkampen - her og ute i verden - er å fortelle hva de ville ha gjort om de kunne bestemme men ikke hadde noe ansvar. Når de selv får ansvar, så forstår de "plutselig" at det er så mye mer å ta hensyn til når de selv sitter med ansvaret... Eksempel... SV skriker om et mer selvstendig Forsvar, Norge ut av NATO og alle de ønskedrømmene der, men jeg tviler på at SV hadde turt å røre alliansen med NATO om de selv satt med hele ansvaret innen Forsvarspolitikk... Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Tror dere denne kvinnen representerer gjennomsnitts IQ'en til en republikaner? Hehe...jeg bare spør... :grin: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presidentvalg-2008/artikkel.php?artid=538656 Gj. på de tror jeg er 30-40.. Blir kvalm av alt det der.. Og hva er det tullet med at McCain lyger hele tiden? Sprer dritt om Obama. Han er mannen som er utvalgt blant republikanerne til å LEDE LANDET.. ikke spre dritt som noen andre fjortisjenter.. At det går ann! I valget i USA så har vi en Svart mann (ikke noe galt med det, men mange blir nok sure) og en mann som er hysterisk på #1. Spre dritt om denne svarte mannen med det rare navnet (quoting SA), #2. Vil ikke ut av Irak med det første (En krig som er alle andre sin enn deres). Og #3. Vil fjerne abort. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Og hva er det tullet med at McCain lyger hele tiden? Sprer dritt om Obama. Han er mannen som er utvalgt blant republikanerne til å LEDE LANDET.. ikke spre dritt som noen andre fjortisjenter..Det tåpeligste med McCain må være måten han alltid svarer med at han har vært krigsfange' date=' samme hvaslags spørsmål han får. Syns Stephen Colbert hadde et bra innslag på akkurat det. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Tja, så langt har vel de fleste amerikanske presidenter hatt en eller annen "spektakulær" milletærhistorie. Nå har ikke jeg sett så nøye etter, men det virker for meg som at Obama, i tillegg til å kunne bli den første svarte presidenten, også kan komme til å bli den første presidenten uten en nevneverdig milletær-karriære. Dét tror jeg USA kan ha bruk for! Forøvrig finner du helt sikkert merkerlige historier fra/av Demokrat-velgere også. Generelt sett tror jeg forøvrig at problemet ligger i holdninger heller enn intelligens. I likhet med nazistene.... Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Bush har vel ikke akkurat en stor militærkarriere å skryte av. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Bush sin milletære karriere er muligens ikke den største blandt amerikanske presidenter, men den var nå likevel gjennstand for debatt (personangrep?) gjennom begge de valgkampene Bush har gjennomgått... Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Tja' date=' så langt har vel de fleste amerikanske presidenter hatt en eller annen "spektakulær" milletærhistorie. Nå har ikke jeg sett så nøye etter, men det virker for meg som at Obama, i tillegg til å kunne bli den første svarte presidenten, også kan komme til å bli den første presidenten uten en nevneverdig milletær-karriære. Dét tror jeg USA kan ha bruk for! Forøvrig finner du helt sikkert merkerlige historier fra/av Demokrat-velgere også. Generelt sett tror jeg forøvrig at problemet ligger i holdninger heller enn intelligens. I likhet med nazistene.... [/quote'] Det McCain har i hat og minner som krigsfange, tar Obama igjen med å være mer klok, og vurderer hva som er klokt for USA. Var det ikke netopp Obama som ikke ville rette fokuset fra det med at McCain ikke kunne si hvor mange hus han hadde, ved å si hvem han hadde valgt som vise president? Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Bush har vel ikke akkurat en stor militærkarriere å skryte av. Han har mer en de fleste tror. Han var jagerflyver i Texas Air national guard, 1968-74. Han fløy Convair F-102 Delta Dart. På en annen side, det er jo litt begrensa hva man får av kamperfaring i ANG.. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Hadde foretrukket om Obama vant, men jeg kan fint leve med a McCain vinner. Han er en relativ slapp republikaner, men den største faren ligger i at verden er et hjeteinfarkt unna at Palin havner i førersetet. Men selv om Obama vinner så er jeg forberedt på at USA kommer til å skuffe oss med de valgene de kommer til å gjøre i fremtiden. Det er prisen man betaler når man er en supermakt og velger å benyte seg av det. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 All den masingen om McCains alder synest jeg blir noe tøvete. Selvsagt er rissikoen for hjerteinfarkt (ect) hos McCain større enn hos Obama, men det er jo ikke dermed gitt at det vil skje, eller? McCain ligger tross alt ennå ikke på "terminal" pleie, og for alt vi vet holder han det gående i både 10 og 20 år til... Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Han har mer en de fleste tror. Han var jagerflyver i Texas Air national guard' date=' 1968-74. Han fløy Convair F-102 Delta Dart. På en annen side, det er jo litt begrensa hva man får av kamperfaring i ANG.. [/quote'] Er fullt klar over at han var flyger i ANG, men etter det jeg har lest har han ikke akkurat hatt en tjeneste å skryte av. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Stemmer nok bra det ja! Har vel blitt "lekket" diverse fakta og historier fra militærtjenesten hans, som ikke akkurat var noe å "skrive hjem om". Hvis jeg ikke husker feil, var det også noe med at han prøvde å lure seg unna - skal se om jeg finner mer info. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Samtidig som han ble ferdig på Yale gikk Bush inn i Texas Air National Guard. Her ble han fenrik' date=' og i 1970 ble han godkjent som jagerflypilot. Han fløy da Convair F-102 Delta Dagger. I 1972 ble han satt på bakken etter å ha unnlatt å møte til en helsesjekk, og året etter gikk han ut av forsvaret. Bush forlot militæret 8 måneder for tidlig, for å begynne på Harvard University. [/quote'] Skal grave fram noe mer.. EDIT: Stod noe lunde det samme på en.wikipedia.org... Stod også noe om at han fikk særbehandling ang. farens politiske ståsted.. og at han hadde "Alcohol abuse" Lese her.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.