Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, heller tidlig en for sent!

Undertegnede skal reise bort i helgen, og tradisjonen tro er det en eller annen trønder som varsler samtlige medlemmer på forumet om endrlinger slik at mor ikke blir sur fordi dere kommer en time for sent til søndagsmiddagen!

Klokken 03:00 natt til søndag stilles klokken TILBAKE 1 time, altså til klokken 02:00.

Dette medfører i praksis at alle som er på flaska denne kvelden blir overrasket over at de må ta bussen hjem en time tidligere enn normal! :grin: Må innrømme at jeg blir like forbannet hver gang, lærer søren meg aldri! :grin:

clock.gif

Skrevet

Ikke hvis du bor på Østlandet (hvis det er Trafikantens område) ;)

Sitat fra Trafikanten.no

Natten mellom lørdag 25. og søndag 26. oktober skifter vi til vintertid.

Nattbussene kjører hele natten etter "gammel tid". Still derfor ikke klokka før du er kommet hjem!

Skrevet
Hjelper ikke når utestedene stenger en time før! :grin:

Der jeg spiller om dagen får de i praksis en time ekstra. Det betyr at jeg må jobbe en time ekstra for samme lönn :crazy: Gjör ikke noe det! Artig å se folkene bli overrasket over at det er en time "ekstra" å drikke på! Hehe, blir så fulle at! Samme regla hvert år! :P

Skrevet

Pokker. Nå har vi det gående igjen, og jeg må ha på vekking kl 0300 for å få stilt alle klokkene :D

Men skjønte ikke helt denne Ivar:

de må ta bussen hjem en time tidligere enn normal!
Du "får" jo en time ekstra så om du tar bussen hjem kl 0330 så er jo klokka egentlig 0430 etter sommertid om du ikke bor i Oslo da, eller andre steder der de har utsatt dette tidsskiftet :). Noe annet er om du tar bussen like før kl 0300 og kommer hjem like etter kl 0200... ja ja.. skal ikke være så enkelt dette..

En grei huskeregel for alle som sliter med hvilken vei så er det alltid mot årets sommer... Det er jo den vi lengter mot/tilbake til på vår/høst.

Skrevet
Ja' date=' heller tidlig en for sent!

Undertegnede skal reise bort i helgen, og tradisjonen tro er det en eller annen trønder som varsler samtlige medlemmer på forumet om endrlinger slik at mor ikke blir sur fordi dere kommer en time for sent til søndagsmiddagen![/quote']

I dette tilfælde vel nærmere en time for tidligt ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...